Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-10-17, 20:29
  #1
Medlem
ollebulls avatar
Det verkar vara trendigt just nu med trådar av denna typen. Så varför inte en tråd tillägnad Sveriges stoltheter Opeth.

Min favorit just nu är Godheads Lament från Still Life skivan.
Andra möjliga kandidater är The Moor från samma skiva eller The Amen Corner från My Arms Your Hearse.
Citera
2004-10-17, 20:54
  #2
Medlem
fnuskes avatar
Demon Of The Fall eller Bleak har bäst "lyssna om" faktor. Man måste ha ett visst sinneslag för att verkligen kunna ta till sig de äldre episka stycken på 18-22min.

Förövrigt börjar det bli rätt trist med alla dessa Bästa "bands" låt trådar, kanske dags att slå ihop dom?
Citera
2004-10-17, 22:22
  #3
Avstängd
Nazxuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnuske
Förövrigt börjar det bli rätt trist med alla dessa Bästa "bands" låt trådar, kanske dags att slå ihop dom?

Instämmer.


Jag gillar Opeth - Wreath, iofs inte hört så mycket, borde ta lyssna lite mer på Opeth.
Citera
2004-10-17, 23:24
  #4
Awaiting Email Confirmation
draes avatar
Min favorit är The Drapery Falls från skivan The Blackwater Park. Mycket bra och stämningsfull låt.
Citera
2004-10-22, 23:08
  #5
Banned
somniferums avatar
En utav mina favoriter är "To bid you farewell" ifrån skivan Morningrise.

För er som är nyligen bekanta med Opeth så kan jag varmt rekommendera att lyssna in er på de äldre plattorna, det är där ni hittar de små juvelerna ibland den rika mylla utav guldsand som i stort sett alla Opeths alster består utav.

MVH/ M.
Citera
2004-10-22, 23:28
  #6
Medlem
Henkots avatar
:shoot2: Stolthet

Men bleak är bra
Citera
2004-10-22, 23:46
  #7
Medlem
bnks avatar
A fair judgement, men jag har inte lyssnat så där överdrivet mycket på Opeth.
Citera
2004-10-25, 18:09
  #8
Medlem
I stort sett vilken låt som helst från "Still Life" , höjdpunkten på Åkerfeldts låtskrivarkarriär. Men om jag måste välja blir det "Moonlapse Vertigo".
Citera
2004-10-25, 18:57
  #9
Medlem
P3tters avatar
Deliverance
Citera
2007-08-05, 02:09
  #10
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somniferum
En utav mina favoriter är "To bid you farewell" ifrån skivan Morningrise.

För er som är nyligen bekanta med Opeth så kan jag varmt rekommendera att lyssna in er på de äldre plattorna, det är där ni hittar de små juvelerna ibland den rika mylla utav guldsand som i stort sett alla Opeths alster består utav.

MVH/ M.
Jag har fått det tipset och håller på med "Orchid", men har råkat fuska och lyssnat på lite andra låtar också.
Fyfan vad glad jag är över tipset.
Satt på en rast och var helt apatisk.. kom på en låt jag inte kände igen och orkade inte byta.. blev frälst då. Det var Blackwater Park.
Citera
2007-08-05, 03:22
  #11
Medlem
nollans avatar
Min top-3:

1. Deliverance (Deliverance)
2. Blackwater Park (Blackwater Park)
3. When (My arms, your hearse)

Fantastiskt band detta!
Citera
2007-08-05, 03:25
  #12
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Min top-3:

1. Deliverance (Deliverance)
2. Blackwater Park (Blackwater Park)
3. When (My arms, your hearse)

Fantastiskt band detta!
1500:e. Så lämpligt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback