Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-28, 23:30
  #1
Medlem
Nån som vet nånting mer om den estniska fd kroppsbyggaren, norrmalmspolisen och numera moderata riksdagsmannen A**i Av**n. Han är förhörd av Palmeutredningen då han blev utpekad av två finska kvinnor i hörnet av Tunnelgatan några minuter för Palme dog. Han skulle ha stått där med en walkie-talkie och ett vapen innanför jackan.

Norrmalm var ju ökännt för sin högerextrema poliser. Nån som vet om även denna man var lagd åt det hållet på 80-talet. Hört ryktesvägen att han drog på sig många anmälningar som polis samt ett eventuellt samröre med baseballigan.

http://www.riksdagen.se/webbnav/inde...=0338458649710
Citera
2008-01-28, 23:44
  #2
Medlem
"Som yrkesverksam har jag arbetat både som polis och domare."

Domare? Ar killen juristutbildat (eller mer troligt mytoman)?
Citera
2008-01-28, 23:47
  #3
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonyx
"Som yrkesverksam har jag arbetat både som polis och domare."

Domare? Ar killen juristutbildat (eller mer troligt mytoman)?

Handbollsdomare?
Citera
2008-01-28, 23:52
  #4
Avstängd
Horn, vikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonyx
"Som yrkesverksam har jag arbetat både som polis och domare."

Domare? Ar killen juristutbildat (eller mer troligt mytoman)?
Är du läskunnig? Karlns titel är "rådman", alltså jobbar han som domare när han inte sitter i riksdagen.
Citera
2008-01-28, 23:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horn, vikingen
Är du läskunnig? Karlns titel är "rådman", alltså jobbar han som domare när han inte sitter i riksdagen.

En rådman kan ju vara en lekman också, inte nodvendigtvis juristutbildad. Tvivlar på att osteuropeen ar jurist..
Citera
2008-01-29, 00:13
  #6
Avstängd
Horn, vikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonyx
En rådman kan ju vara en lekman också, inte nodvendigtvis juristutbildad. Tvivlar på att osteuropeen ar jurist..
Helt fel! Kan du inte läsa och förstå vad du läser eller stava så skall du hålla käft! Vet du dessutom inte skillnaden mellan rådman och nämndeman är du bara okunnig eller mer troligt, ett troll!
Citera
2008-01-29, 00:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horn, vikingen
Helt fel! Kan du inte läsa och förstå vad du läser eller stava så skall du hålla käft! Vet du dessutom inte skillnaden mellan rådman och nämndeman är du bara okunnig eller mer troligt, ett troll!

Tror ja vet va jag talar om, har tagit kurs i svenska erbjudits av Migratinsverket.

Forr att citera från wikipedia "Rådman är beteckningen på en ordinarie domare i en underrätt (tingsrätt eller länsrätt). Domare i en rätt kan vara både nämndemän och juristdomare."

Jag nekar tro att denna dopade osteuropeer ar utbildad jurist.
Citera
2008-01-29, 00:59
  #8
Medlem
catamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonyx
Tror ja vet va jag talar om, har tagit kurs i svenska erbjudits av Migratinsverket.

Forr att citera från wikipedia "Rådman är beteckningen på en ordinarie domare i en underrätt (tingsrätt eller länsrätt). Domare i en rätt kan vara både nämndemän och juristdomare."

Jag nekar tro att denna dopade osteuropeer ar utbildad jurist.

Då vet du också att i hovrätten är nämndemännen jurister, vilket de inte är i tingsrätten.
Citera
2008-01-29, 01:02
  #9
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonyx
Tror ja vet va jag talar om, har tagit kurs i svenska erbjudits av Migratinsverket.

Forr att citera från wikipedia "Rådman är beteckningen på en ordinarie domare i en underrätt (tingsrätt eller länsrätt). Domare i en rätt kan vara både nämndemän och juristdomare."

Jag nekar tro att denna dopade osteuropeer ar utbildad jurist.

Fortsätt och göra bort dig, så kan vi andra fortsätta skratta
Citera
2008-01-29, 07:27
  #10
Medlem
dr.Albanens avatar
Palme sköts ju av kyrkorådet
Citera
2008-01-29, 09:58
  #11
Avstängd
Classiques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonyx
Tror ja vet va jag talar om, har tagit kurs i svenska erbjudits av Migratinsverket.

Forr att citera från wikipedia "Rådman är beteckningen på en ordinarie domare i en underrätt (tingsrätt eller länsrätt). Domare i en rätt kan vara både nämndemän och juristdomare."

Jag nekar tro att denna dopade osteuropeer ar utbildad jurist.

Du måste vara dummare än tåget... En nämndeman är INTE ordinarie domare. För att bli ordinarie domare krävs att man är jurist. Riksdagsmannen i fråga arbetade som polis, men vidareutbildade sig till jurist och hamnade efter examen och tingsmeritering som domare. Har det klarnat nu?
Citera
2008-01-29, 10:38
  #12
Medlem
Minderbinders avatar
Dra inte upp detta nu! Då hinner det blåsa över innan valet. Detta bör lyftas fram mitt i valrörelsen. Alliansen kommer behöva all hjälp de kan få om inte Mona ska vinna valet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback