Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-14, 17:08
  #1
Avstängd
Hej!

Hur mycket kostar eran el per månad?

Vad har ni för avtal, storlek på bostad m.m?

Jag tycker att vi betalar elräkningar hela tiden och dyra er de också.

Hur gör man för att få ner den?
Citera
2011-09-14, 17:13
  #2
Avstängd
Mr.Maggots avatar
Man går till den här sidan och kollar http://www.elskling.se/ där kan man se vilka priser du får vid tecknande av elavtal
Citera
2011-09-14, 17:19
  #3
Medlem
stilltons avatar
runt 20.000kr/år på ca hundra kvadrat . har nog nått vanligt tillsvidareavtal.

att få ner kostnaden beror ju på förutsättningarna. uppvärmning och varmvatten och ventilation/isolering är dom stora posterna man kan göra något åt.

att byta till lågenergilampor är populistisk miljöpropaganda som du inte sparar många ören på att göra. (och inte räddar det miljön heller...)
Citera
2011-09-14, 18:04
  #4
Moderator
Diablo1118s avatar
3300 kr/år 2:a bostadsrätt.
Försöker inte få ner den då det handlar om typ 100kr/år upp eller ner. Har storuman just nu.
Citera
2011-09-14, 18:19
  #5
Medlem
Messerschmitts avatar
Ca 3000 kr/år, 2:a, Fortum.

Känns inte som om det skulle löna sig särskilt mycket att leta billigare bolag när man bor i lägenhet.
Citera
2011-09-14, 18:41
  #6
Avstängd
Nu när jag gick ner för att hämta posten låg där två fakturor från energibolaget.

Båda var påminnelser om utebliven betalning. De hade så klart lagt på avgifter för detta.

Jag har inte fått de tidigare fakturorna. Jag skyller på adressändring som missköter sin tjänst med eftersändning av posten!

De hänvisar mig till posten.
Citera
2011-09-14, 19:51
  #7
Medlem
Ca 3300 kr per år inkl. alla skatter och sånt. Bor själv i en trerummare på 72 kvadrat. Räkningen ligger konstant mellan 250-300 per månad ungefär.
Citera
2011-09-14, 19:56
  #8
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impendill
Jag har inte fått de tidigare fakturorna. Jag skyller på adressändring som missköter sin tjänst med eftersändning av posten!

De hänvisar mig till posten.
ja, det är tyvärr din skyldighet att betala enligt avtalet, även om inte fakturorna kommer fram.
Citera
2011-09-14, 20:46
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
ja, det är tyvärr din skyldighet att betala enligt avtalet, även om inte fakturorna kommer fram.

Jag ska ringa dem i morgon och förklara hur det ligger till. Hoppas att de i alla fall kan stryka förseningsavgiften.
Citera
2011-09-15, 19:44
  #10
Avstängd
Kontaktade energibolaget idag och förklarade som det var, att jag inte hade fått någon faktura tidigare.

Jag slapp betala både dröjsmålsränta och påminnelseavgift
Citera
2011-09-15, 20:03
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impendill
Hej!

Hur mycket kostar eran el per månad?

Vad har ni för avtal, storlek på bostad m.m?

Jag tycker att vi betalar elräkningar hela tiden och dyra er de också.

Hur gör man för att få ner den?


ca 300-400 kr / mån, 74 kvm (via vattenfall)
Citera
2011-09-16, 13:23
  #12
Avstängd
Mr.Maggots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
runt 20.000kr/år på ca hundra kvadrat . har nog nått vanligt tillsvidareavtal.

att få ner kostnaden beror ju på förutsättningarna. uppvärmning och varmvatten och ventilation/isolering är dom stora posterna man kan göra något åt.

att byta till lågenergilampor är populistisk miljöpropaganda som du inte sparar många ören på att göra. (och inte räddar det miljön heller...)
Instämmer helt i din åsikt angående lågenergilampor, dessa är en stor bluff, visserligen kan dom dra lite mindre ström men det är ingen förtjänst du får ta del av, alla lampor är av undermålig kvalitet, obs när jag skriver alla menar jag alla även märkeslampor, dom är dyra ger dåligt/tråkigt ljus håller inte den tid som utlovas, så är det med den saken STOR BLUFF
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback