Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-11-11, 02:49
  #1
Medlem
snapcases avatar
En tipstråd för oss som tankar serier. Jag håller på att dra hem hela första säsongen av Lost. Lysande serie om en grupp människor som fastnat på en ö efter en flygcrash.
Citera
2004-11-11, 04:08
  #2
Medlem
Stålfarfars avatar
Det är ett mysterium att SVT ratade den norska reality-doku-parodin Borettslaget, som hade drygt 1 miljon tittare som mest i Norge (i ett land med 4.5 miljoner invånare).

Serien handlar om ett hyreshus i Oslo och nästan alla karaktärer görs av en och samma skådespelare, Robert Stoltenberg, som blivit hjälte tack vare sina tolkningar av bl a den finske dagdrivaren Piirka, den pinsamt analretendente vaktmästaren Narvestad och jetsetbögen Yngve Freiholt.

I Norge vet alla vad Borettslaget är, men kärringarna på SVT har som vanligt tackat nej till något de inte förstår sig på. Serien finns på tre DVD:er och går förmodligen att tanka på lämplig plats.

http://www.nrk.no/borettslaget/
Citera
2004-11-11, 10:01
  #3
Medlem
BUSH™s avatar
Nip/Tuck
Citera
2004-11-11, 10:18
  #4
Medlem
tuborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BUSH™
Nip/Tuck

Nej, serier som INTE visats i sverige.
Citera
2004-11-11, 10:21
  #5
Avstängd
edbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stålfarfar
Det är ett mysterium att SVT ratade den norska reality-doku-parodin Borettslaget, som hade drygt 1 miljon tittare som mest i Norge (i ett land med 4.5 miljoner invånare).

Serien handlar om ett hyreshus i Oslo och nästan alla karaktärer görs av en och samma skådespelare, Robert Stoltenberg, som blivit hjälte tack vare sina tolkningar av bl a den finske dagdrivaren Piirka, den pinsamt analretendente vaktmästaren Narvestad och jetsetbögen Yngve Freiholt.

I Norge vet alla vad Borettslaget är, men kärringarna på SVT har som vanligt tackat nej till något de inte förstår sig på. Serien finns på tre DVD:er och går förmodligen att tanka på lämplig plats.

http://www.nrk.no/borettslaget/

Kan bara halla med, fick lana dessa DVD's utav en Norsk kamrat och maste saga att serien var riktigt underhallande...!


Har Steven Spielberg's 'Taken' gatt pa svensk TV...?
Citera
2004-11-11, 10:25
  #6
Medlem
kaytees avatar
Arrested Development, en av Ricky Gervais (the office) favoritserier.
Citera
2004-11-11, 10:27
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BUSH™
Nip/Tuck
Den har gått hos SVT.

Jag tycker att Dead zone är en pärla som lyckas vara logisk i sin uppbyggnad samtidigt som alla avsnitt har en hög lägsta-nivå. Bästa avsnittet: "Unreasonable doubt" (s1ep5). Att serien bygger på en bok av Stephen King borde inte läggas den till last, och det är en av Kings bättre böcker också. Vissa avsnitt lyckas vara åt skräckis-hållet och kameraföringen är inte den vanliga. Huvudrollen spelas av Brian från Breakfast club, Anthony Michael Hall, och han gör den bra. Tredje säsongen går just nu i USA.

Johnny Smith: "We've put a man on the moon, but we haven't come up with a hospital gown that doesn't totally humiliate you."
Citera
2004-11-11, 10:49
  #8
Medlem
BUSH™s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenickie
Den har gått hos SVT.[i]
Det va som tusan Hade jag inte en aaaning om!
Kanske för att jag aldrig orkar zappa över till svt,
debatt ger mig fnatt!
Citera
2004-11-11, 10:54
  #9
Avstängd
PolarenPärs avatar
Spin Offserien "Joey" från Vänner har jag sett ett par avsnitt av och kan bara hoppas att dom inte köper in denna till Sverige. Joey är kul i Vänner, med korta och komiska inlägg, men en hel serie med honom gör bara att man vill kräkas. Den enda egentliga behållningen är Drea de Matteo (känd som Adriana i Sopranos) som spelar Joeys syster..
Citera
2004-11-11, 12:43
  #10
Medlem
bnks avatar
Joey är redan inköpt av femman.

Angående Taken så har den visats på canal + men inte på "vanlig" tv än så vitt jag vet.

Personligen gillar jag "The Ultimate Force", särskilt då andra säsongen. Den handlar om en grupp sas-soldater och deras uppdrag.
Citera
2004-11-14, 15:22
  #11
Medlem
xaragorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Spin Offserien "Joey" från Vänner har jag sett ett par avsnitt av och kan bara hoppas att dom inte köper in denna till Sverige. Joey är kul i Vänner, med korta och komiska inlägg, men en hel serie med honom gör bara att man vill kräkas. Den enda egentliga behållningen är Drea de Matteo (känd som Adriana i Sopranos) som spelar Joeys syster..

Nu var du taskig Joey-serien är helt reko.
Citera
2004-11-14, 15:29
  #12
Medlem
WSEs avatar
Desperate Housewives.

Trevlig American Beauty inspirerad serie om en grupp hemmafruar som knullar trädgårdsmästare och löser mordgåtor. Lite som HBOs serier fast utan nakenhet och svordomar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback