Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-09, 20:19
  #23353
Medlem
IgelBollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
Du kan ställa in det, Hinge är värre än Tinder , man säger "hej" skriver några rader sen dör konvon oftast, det blir aldrig mera
Samma personer på Hinge som Tinder

Har träffat 5 från Hinge och dom alla ville bara ligga, kvinnliga fuck boys helt enkelt

Vilket är tråkigt om du söker något mera och tror det eller ej söker något med substans
Hmm, tycker att Hinge har fungerat bättre än Tinder. Ca 4 riktiga matcher på Tinder, alla ha dött ut efter 1-5 meddelanden. Medan på Hinge så har jag fått 5 matcher och alla har varit mer än det klassiska, två blev längre konversationer och en är fortfarande pågående.
Men ingen ingen dejt än, har bara kört ett år än så länge. :P
Citera
2024-04-09, 22:54
  #23354
Medlem
Är nätdejting fortfarande lika svårt som för några år sedan?

Höll på med nätdejting typ mellan 2007-2020 men det ledde inte till något överhuvudtaget så jag gav upp. Lika svårt idag?
Citera
2024-04-10, 07:55
  #23355
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgelBollen
Hmm, tycker att Hinge har fungerat bättre än Tinder. Ca 4 riktiga matcher på Tinder, alla ha dött ut efter 1-5 meddelanden. Medan på Hinge så har jag fått 5 matcher och alla har varit mer än det klassiska, två blev längre konversationer och en är fortfarande pågående.
Men ingen ingen dejt än, har bara kört ett år än så länge. :P
jag vet inte om jag skulle kalla 5 matchningar och 0 dates på 1 år som speciellt lyckat
men kämpa på !
Citera
2024-04-10, 08:00
  #23356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Svårt att vara ärlig?
Säg att det inte klickade.
Det räcker.
Sedan kan du bli tillsammans med dina polare istället.

Helt rätt..
Citera
2024-04-10, 19:01
  #23357
Medlem
IgelBollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
jag vet inte om jag skulle kalla 5 matchningar och 0 dates på 1 år som speciellt lyckat
men kämpa på !
Tackar, man får i alla fall lite erfarenhet hur man uttrycker sig och vad som fungerar bäst.
Knäcker säkert koden snart.
Citera
2024-04-13, 12:31
  #23358
Medlem
Dags att nyktra till debatten ungdomar. Jag är över 55 år gammal, bor i en kommun långt i norr med få innevånare. Sätter jag tinders avstånd till max så når jag inte ens alla grannkommuner! Ändå har jag knullat med 20 kvinnor de senaste 4 åren, inte för att jag är en player, utan för att den rätte inte dykt upp, inte varit beredd att bryta upp och flytta, några som bara var kåt och tillfälligt behövde lite manligt sällskap. Men se hur män klagar över dejting även när de bor i städer som har större befolkning än hela sverige. Att både kvinnor och män i glesbygd har det svårt är naturligt, men mer om det nedan. Vi har alla sett siffrorna, om att en stor majoritet av kvinnorna tävlar om en ytterst liten klick av männen, som då beter sig därefter, för att de kan.. Tänk på det kvinns, sug på den. Men mycket av detta är faktiskt ren BS. Man känner andra genom sig själv. Män är generellt mycket mer visuella än kvinnor. Du lilla grabbhalva, applicera inte ditt visuella tänk på kvinnor. Kolla in gammeldags pinup kalendrar, vackra och framförallt unga modellkvinnor i bikini. Men ett tag fanns det liknande kalendrar riktade mot kvinnor, det var brandmän, skogshuggare, mekaniker i jeans o t-shirt, byggjobbare, män som åstadkom något. Men visst, inga soffpotatisar. Dock inte bara fysiskt utseende, kvinnor är inte lika visuella som män är, bilderna hintade om action och konfidens. Se er omkring, det finns ungefär lika många singelmän som singelkvinnor. Du ser massor med visuellt trötta gubbar ihop med väldigt vackra kvinnor, likväl som att du ser ruggugglor ihop med väldigt attraktiva män. Mycket har att göra med personlighet och sex. Den man som kan ge sin kvinna orgasm gång på gång, every fucking time, han vill sällan lämna henne, hon kan komma undan med mycket, även utseendemässigt.

Om vi räknar bort Stockholm, Göteborg och Malmö så är medelstorleken på en kommun ca 28k innevånare. Hälften kvinnor, 14k. Av dessa är sådär 12% i rätt åldersspann, 1680. Av dessa är ca 30% singlar, 503. Av dessa har kanske 50% ett acceptabelt BMI (trubbigt jag vet), 252. Av dessa är kanske 80% av en acceptabel längd, 201. Av dessa är kanske 70% av en acceptabel etnicitet, 141. Sådär 20% av dem har en personlighet som möjligen kan klicka med din, 28. Lite beroende på ålder kommer sedan om de överhuvudtaget dejtar online, i min ålder är det kanske 20% vid varje givet tillfälle och då är vi nere på 5-6 tillgängliga kvinnor. Vad är oddsen? Särskilt när de med samma uträkning omvänt har 10-20 killar att välja mellan, då män onlinedejtar mer än kvinnor. Lyckligtvis har jag mycke ledig tid och ekonomi för att resa, ofta, nattåget kan kallas dejtingexpressen.

Dejting online får folk att tro att utbudet är större än det är. Genom detta känner de sig ratade, bortvalda. Tinder blev en gång störst för att de gjorde rätt, endast matcher kunde kommunicera vilket stämde i bäcken av desperata män, men sedan kom girigheten och exploaterandet av ensamma män och kvinnor, hur få folk att betala mer? Tinder är idag i princip ett scam byggt på olika grader av shadow-ghosting och intermittent förstärkning, på precis samma vis som orsakar spelberoende. Kvinnor lockas av players, blir dumpade som en sur disktrasa, alternativt möts av en mycket oattraktiv desperation, män är idioter. Alternativt att de känner sig utnyttjade, fula och mindre värda när de dumpas av svärmorsdrömmen med kvinnor på kö. Männen känner sig ratade, utanför, oälskade. Självkänslan dalar. De med en extern lokuskontroll letar saker att skylla på, kvinnor är svin, de med intern ser fel på sig själv och riskerar ta livet av sig.

Inse att alla dejtingsajter/appar som tar betalt, och använder olika algoritmer för att styra, på olika sätt bidrar till detta.
Citera
2024-04-21, 19:41
  #23359
Medlem
DayNites avatar
ett fenomen jag sett är att många kvinnor skriver
" jag vill ej se gymbilder"
sedan så har dom själva en bild där dom har på sig gym outfit, squattar, flexar i bikini eller står på huvudet i en yogapose i solnedgången

dessa muppar...
Citera
2024-04-26, 23:44
  #23360
Medlem
lossnuss avatar
Man hänvisas till en 17 år gammal tråd
Vad har hänt under alla dessa år ?
Varför finns det fortfarande inget bättre alternativ för denna typ av diskussion
Citera
2024-04-30, 19:51
  #23361
Medlem
Svårt med internetdejting som man

Är det bara jag, eller
- Varför är det så in i HELVETE svårt att få någon kvinna intresserad av en?
Jag är med i Match och i Badoo.
Jag vet inte vad det skulle vara för fel på mig. Jag ser bra ut. Jag har ett normalt jobb (kontorist).
Vad är det som inte passar?
Det är inte så att "det är lite svagt intresse" - det är ingen som är intresserad - förutom utländska kvinnor som vill komma hit av ekonomiska skäl - ofta från Afrika (särskilt Uganda), Thailand eller Filippinerna.
Hur hänger det ihop?
Det finns lika många män som kvinnor.
Citera
2024-04-30, 19:54
  #23362
Medlem
OneTaps avatar
du behöver nog va lite mer farlig o häftig för o sticka ut =) ta några bilder när du sitter på en harley med skinn väst (går o fixa med photo shop om du inte känner nån med hojj). skriv att du har som intressen o hoppa fall skärm. o när du messar med damerna så ska du svara segt o ibland låta dom vänta i flera dagar ibland. va kylig helt enkelt =) sen föreslår du en middag o beställer in ett hel rör som ni super er vingel kantiga på. sen drar ni hem o knäpper upp brallorna. inte svårare än så :P
__________________
Senast redigerad av OneTap 2024-04-30 kl. 19:57.
Citera
2024-04-30, 19:56
  #23363
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.beiga.kunden
Är det bara jag, eller
- Varför är det så in i HELVETE svårt att få någon kvinna intresserad av en?
Jag är med i Match och i Badoo.
Jag vet inte vad det skulle vara för fel på mig. Jag ser bra ut. Jag har ett normalt jobb (kontorist).
Vad är det som inte passar?
Det är inte så att "det är lite svagt intresse" - det är ingen som är intresserad - förutom utländska kvinnor som vill komma hit av ekonomiska skäl - ofta från Afrika (särskilt Uganda), Thailand eller Filippinerna.
Hur hänger det ihop?
Det finns lika många män som kvinnor.
Kvinnor använder dejtingappar för att få uppmärksamhet, inte för att dejta.

Skaffa en utländsk kvinna, de är mer feminina och familjeorienterade än svenska feminister.
Citera
2024-04-30, 20:01
  #23364
Medlem
Run3s avatar
Skaffe en fru utomlands, mycket enklare om du misslyckats på hemmafronten. 80/20-regeln gäller på dejtingsidor: 20% av männen får 80% av brudarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback