Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-18, 18:02
  #697
Avstängd
Barry_bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Tack som fan för tipset Uppskattas verkligen.

Du är välkommen, det är sån frihet att ha gymmet hemma, bara man har karisma att träna också vilket inte är något problem för mig som stör mig på människor rent allmänt 💀
Citera
2024-03-18, 18:07
  #698
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barry_b
Du är välkommen, det är sån frihet att ha gymmet hemma, bara man har karisma att träna också vilket inte är något problem för mig som stör mig på människor rent allmänt 💀

Haha samma här, och värre nu när man ser mer å mer muppar som kommer till gymmet med kamerastativ mm och riggar upp skiten för att köra 1 set benlyft i dipsracken, för att sen stå och blänga för man "råkade" gå framför deras jävla kamera/mobil... Fifan så skönt att få slippa dom, och alla andra...
Citera
2024-03-18, 18:34
  #699
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Hehe håller med om mycket! Speciellt den om bänkpress i smithmaskinen. Smithmaskinen är lurig och inger en falsk trygghet. Har t.o.m. sett folk som kör bänkpress i smithmaskinen som dessutom satt ditt spännen...

Jag skulle vilja tillägga en grej som du missade. Cirkelgymmarna som ockuperar 3 st maskiner eller platser samtidigt. Ex. bänkpressen, lat pulldown och som samtidigt tar med sig den mycket populära EZ-Curl-stången. De springer fram och tillbaka och motar bort andra gymbesökare som kommer till de tillsynes lediga maskinerna. De erbjuder sig alltid att "köra" emellan dina sets vilket innebär en massa extra tid då man antingen måste lägga på eller ta bort en massa viktskivor som sedan ska sättas tillbaka av samma person..

Spännen... Ja, vad ska man säga.

Cirkelgymmare som försöker paxa flera maskiner eller bänkar samtidigt har vi knappt på det gymmet jag tränar på nu, när jag tänker efter. Tror faktiskt inte jag sett någon försöka något sådant på väldigt länge, som tur är. Men jo, jag är bekant med fenomenet.

Att gå fram och tillbaka mellan stationer tycker jag är helt okej så länge man accepterar att stationen kan ha blivit upptagen nästa gång man kommer tillbaka. Det är när man försöker paxa stationen medan man inte är där som det gått för långt.
Citera
2024-03-18, 18:51
  #700
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedholmen
Spännen... Ja, vad ska man säga.

Cirkelgymmare som försöker paxa flera maskiner eller bänkar samtidigt har vi knappt på det gymmet jag tränar på nu, när jag tänker efter. Tror faktiskt inte jag sett någon försöka något sådant på väldigt länge, som tur är. Men jo, jag är bekant med fenomenet.

Att gå fram och tillbaka mellan stationer tycker jag är helt okej så länge man accepterar att stationen kan ha blivit upptagen nästa gång man kommer tillbaka. Det är när man försöker paxa stationen medan man inte är där som det gått för långt.

Det håller jag med om. Tyvärr paxas det en hel del på mitt gym och vissa lägger ut saker på de olika stationerna för att de ska se upptagna ut. T.ex. så ligger en ryggsäck strategiskt utlagd på bänkpressen, en handduk på lat pulldown-maskinen samtidigt som ägaren sitter och svettas i axelpressen och hela tiden sneglar mot de andra stationerna så att ingen går dit
Citera
2024-03-18, 19:47
  #701
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Det håller jag med om. Tyvärr paxas det en hel del på mitt gym och vissa lägger ut saker på de olika stationerna för att de ska se upptagna ut. T.ex. så ligger en ryggsäck strategiskt utlagd på bänkpressen, en handduk på lat pulldown-maskinen samtidigt som ägaren sitter och svettas i axelpressen och hela tiden sneglar mot de andra stationerna så att ingen går dit

Vansinne! Finns det ingen personal på gymmet som kan säga till vederbörande?
Citera
2024-03-20, 15:49
  #702
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Alla snygga tjejer, man vill bara ta med hela bunten till bastun och träna lite där istället
Jag vet att jag nu svarar på ett 13 år gammalt inlägg (från sidan 1) – men detta påminde mig om något annat som faktiskt stört mig på gymmet. Ja inte snygga tjejer alltså, utan folk som bokstavligen haft sex med varandra i duschutrymmena. Förra våren fick jag se två killar komma ut från samma lilla duschbås med typ 10 sekunders mellanrum. Det var liksom fullständigt uppenbart vad de sysslat med. Det var visserligen enda gången jag med egna ögon sett just det hända, men även om det blev en halvrolig historia att senare berätta för bekanta så känns det ändå som att en gång räcker, tack.

Visst, jag fattar att gym och simanläggningar funkar som raggställen och vad mig anbelangar får folk göra vad de vill med varandra – men sköt det åtminstone lite diskret. I det där fallet hade det ju räckt med att kille #2 väntat i ett par minuter innan han kom ut så att det inte blev helt uppenbart vad de sysslat med.

Vid ett par andra tillfällen under årens lopp så har jag kommit in i en dimmig ångbastu och upptäckt att det är lite udda stämning, men då har de som varit därinne åtminstone haft det goda omdömet att ta paus tills jag bastat färdigt. Vilket är helt okej - stör inte mig så stör jag inte er.
Citera
2024-03-21, 12:14
  #703
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedholmen
Jag vet att jag nu svarar på ett 13 år gammalt inlägg (från sidan 1) – men detta påminde mig om något annat som faktiskt stört mig på gymmet. Ja inte snygga tjejer alltså, utan folk som bokstavligen haft sex med varandra i duschutrymmena. Förra våren fick jag se två killar komma ut från samma lilla duschbås med typ 10 sekunders mellanrum. Det var liksom fullständigt uppenbart vad de sysslat med. Det var visserligen enda gången jag med egna ögon sett just det hända, men även om det blev en halvrolig historia att senare berätta för bekanta så känns det ändå som att en gång räcker, tack.

Visst, jag fattar att gym och simanläggningar funkar som raggställen och vad mig anbelangar får folk göra vad de vill med varandra – men sköt det åtminstone lite diskret. I det där fallet hade det ju räckt med att kille #2 väntat i ett par minuter innan han kom ut så att det inte blev helt uppenbart vad de sysslat med.

Vid ett par andra tillfällen under årens lopp så har jag kommit in i en dimmig ångbastu och upptäckt att det är lite udda stämning, men då har de som varit därinne åtminstone haft det goda omdömet att ta paus tills jag bastat färdigt. Vilket är helt okej - stör inte mig så stör jag inte er.

Så du tycker att det är okej att folk har sex på gymmet, i omklädningsrum, bastu och duschar, bara du slipper se det?
Citera
2024-03-21, 14:40
  #704
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Så du tycker att det är okej att folk har sex på gymmet, i omklädningsrum, bastu och duschar, bara du slipper se det?
Ja, ungefär. Ett omklädningsrum tycker jag aldrig vore okej eftersom vem som helst kan komma in när som helst. Sex i en låst duschkabin utan insyn? Inget som jag personligen skulle syssla med men så länge ingen annan kan se eller ana vad som pågår eller pågått så tycker jag inte att det är världens grej.

I det här fallet störde jag mig på att jag KUNDE SE att killarna uppenbarligen haft sex där inne i duschkabinen. Det kändes därmed ganska respektlöst mot mig och andra gymbesökare. Ångbastun var lite borderline men det var jävligt dimmigt och jag kunde mest ana att killarna längst bort i hörnet verkade röra sig bort från varandra när jag kom in, så jag lät det bero och började inte skälla. Som sagt, lite borderline.

Jag bor också ofta på hotell och jag antar att det händer mycket bakom stängda dörrar när jag går förbi i korridorerna och det är heller inget som bekommer mig – men nyckelordet är just stängda dörrar. Att ta in på ett hotell och sedan ligga och knulla i sängen med öppen dörr mot korridoren vore inte okej, i min mening.

Jag har lite av samma attityd mot bruk av anabola steroider och liknande: jag tycker personligen att det är oklokt men jag tänker inte börja argumentera mot andras beslut, men var var snäll och lämna inte en tom tablettkarta på golvet i omklädningsrummet (som hände förra veckan på mitt gym). Ska du nödvändigtvis trycka i dig grejer så låt ingen annan se det, tack.
Citera
2024-04-24, 17:48
  #705
Medlem
Liftinggloves, crossfitters, mobilbögar och slammare som lyfter för tungt och inte orkar kontrollera vikterna koncentriskt
Citera
2024-04-29, 21:25
  #706
Medlem
SithMasters avatar
Nu när jag kommit upp i ålder (nära de sextio) stör jag mig på yngre muskelknuttar som tror att de imponerar med hård träning och tunga vikter (gäller inte alla som tränar tungt) och inte kan tänka sig att man varit minst lika vältränad som de en gång i tiden. Att jag var en likadan idiot själv i den åldern har inte ett dugg med saken att göra.

Citera
2024-05-04, 10:31
  #707
Medlem
Idioter som måste kasta ner vikterna så det ekar i hela lokalen och man får tinnitus av ljudet. *KLAAAANG*
Ni förstör maskinerna och det är dessutom sjukt störande. Vad är det ni inte fattar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback