Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-12-25, 22:20
  #1
Medlem
Worships avatar
Precis läst ut boken om lasermannen, rekomenderas för övrigt starkt!
Lite nyfiken på att lära mer i ämnet. Någon som vet något kul om honom? Någon som vet om han gett några intervjuer nånstans som man kan läsa o.s.v? Allt av intresse!!
Citera
2004-12-25, 22:29
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worship
Precis läst ut boken om lasermannen, rekomenderas för övrigt starkt!
Lite nyfiken på att lära mer i ämnet. Någon som vet något kul om honom? Någon som vet om han gett några intervjuer nånstans som man kan läsa o.s.v? Allt av intresse!!

John Ausonios sitter på vilohem och kostar oss en massa pengar, det är vad han gör.
En kula hade varit betydligt billigare.
Citera
2004-12-25, 22:56
  #3
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worship
Precis läst ut boken om lasermannen, rekomenderas för övrigt starkt!
Lite nyfiken på att lära mer i ämnet. Någon som vet något kul om honom? Någon som vet om han gett några intervjuer nånstans som man kan läsa o.s.v? Allt av intresse!!


Att han sitter i fängelse förstår du säkert. Och där lär han stanna i 10-20 år till. Minst. Han har ju bara suttit lite drygt tio år.

Intervjuer? Räckte inte dokumentärfilmen om honom på TV med den långa intervjun?
Citera
2004-12-25, 22:58
  #4
Banned
drpsyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Intervjuer? Räckte inte dokumentärfilmen om honom på TV med den långa intervjun?

När gick den, samt vad hette den? Och om du vet - råkar den finnas ute för nedladdning?
Citera
2004-12-25, 23:27
  #5
Banned
chewdogs avatar
Hörde om att ett av hans offer gick mitt i stan och blev skjuten i huvudet, men inte kände av kulan. Tror inte detta är sant men man vet aldrig, han blev blind på ena ögat efter operation tror jag
Citera
2004-12-26, 02:44
  #6
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chewdog
Hörde om att ett av hans offer gick mitt i stan och blev skjuten i huvudet, men inte kände av kulan.


Helt fel. Givetvis.
Citera
2004-12-26, 02:46
  #7
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drpsyk
När gick den, samt vad hette den? Och om du vet - råkar den finnas ute för nedladdning?

Om jag skall gissa så var det någon gång 99 - 02.
Vad den hette kommer jag inte ihåg. "Lasermannen" antagligen. Vill minnas att det var Tamas som gjorde den också. Har aldrig sett att den funnits ute på nätet.
Citera
2004-12-26, 09:44
  #8
Medlem
Worships avatar
Stämmer att TV var med när Tamas gjorde sina intervjuer till boken, det var då han gjorde sitt erkännande och tog på sig de 10 attentaten...
Dock lyckas jag inte hitta detta när jag söker på DC och inte mycket annat heller.. Lite märkligt att den man som lyckades åstadkomma sveriges näst största polisinsats (näst efter Palmemorden) inte blivit mer omdiskuterad än han blivit efter hans gripande...
Citera
2004-12-26, 12:16
  #9
Medlem
Bråkmakarns avatar
Han åkte på stryk av Jardeberg inne på kåken. Jardeberg blev då flyttad till den anstallt han rymde från i höstas.
Citera
2004-12-26, 15:01
  #10
Medlem
Citat:
Han åkte på stryk av Jardeberg inne på kåken.
Varför det ?

För övrigt så har jag hört någonstans att han blev attackerad av en grupp invandrare på kåken och att han då knivhögg en av dem varpå han fick ordentligt med smörj. Men om det är sant vet jag inte.
Citera
2004-12-26, 19:14
  #11
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoax
Varför det ?

Ingen aning tyvär.
Citera
2004-12-26, 21:00
  #12
Avstängd
Tammers avatar
Märkligt att vår nationalhjälte tillåts försvinna i glömskan på detta vis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback