Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2011-11-16, 23:57
  #97
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Den dag han kör läkarkåren över en och samma kam genom att skicka in en hjälpsökande människa till en läkare, men som egentligen inte är deprimerad, men säger att hon är det, och får antidepp utskrivet ändå, är den dag jag ställer mig på en stol och ritar ett kors i taket.
VAd har du tänkt dig att han skulle bevisa med ett sådant program? Att man kan lura en läkare? Men oj, vilket scoop hörru. Det förstår man att läkemedelsbolagen inte vill ska komma ut.
Citera
2011-11-17, 00:27
  #98
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nozinan
Du kanske ska länka till exakt den definition på healing som du menar så att alla andra dumhuvuden flashback förstår? Manuell manipulation verkar ju betyda att man fysiskt tar i patienten tex massage eller kiropraktik, TT utövare tar inte fysiskt i patienten då borde det vara icke manuell manipulation eller? Skicka bara en länk på vad icke manuell manipulations healing är så jag ser vad du menar. Men jag misstänker att du bara vill säga att det inte finns någon studie som bevisar att just den healing som du tror på inte fungerar eller?
Nu börjar jag tröttna på dumheterna...

Jag har ju sagt att vi tydligen talar om olika saker!
Vad ni talar om, har ännu inte utretts. Vad jag talar om, har jag informerat om kl.14:53 och 17:33.
Vad talar NI om? Vad är det NI syftar på med ordet Healing?

Om du läser länken till studien som DU hänvisar till, så står det, att DIN studie tittar på TT ... vilket beskrivs som Manuell Manipulation - i studien!!!

Det finns ingen länk till hemmasnickrade beskrivningen jag använder för att du säkert (jo jo..) skall förstå betydelsen av 14:53 och 17:33.

Vad tror jag på för healing??!
Jag vet inte vad det finns för studier - DET ÄR JU DÄRFÖR JAG FRÅGAR.
Om jag visste, skulle jag väl INTE BEHÖVA FRÅGA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!
...........

Snart skickar jag Ippskiff på dig...
Citera
2011-11-17, 00:43
  #99
Avstängd
Ippskiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Om du vill spara några kulor, så kanske du kan berätta för oss som borde avrättas, hur vi ska kunna se skillnad på ett äkta och ett oäkta medium.


SE skillnad kan du inte .. Instinkt, känsla och generell tillit är dina enda verktyg i detta avseende.. För oss "medium" är sådant en enkel sak, men för att lära ut den metodiken till folk som inte köper det faktum att alla människor är medium i grund och botten och HAR förmågan att direkt kunna avgöra vem som är sanningsenlig och inte.. well.. den expertisen har inte jag.
Citera
2011-11-17, 00:53
  #100
Avstängd
Ippskiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
VAd har du tänkt dig att han skulle bevisa med ett sådant program? Att man kan lura en läkare?

Nej, bevisningen i ett sådant program skulle ligga på att en läkare inte vet vad det är han gör, och inte gör en fysikalisk bedömning av patientens behov. Varpå det patienten säger ligger till grund för vilken bedömning som görs, snarare är de neuro-psykiska egenskaper patienten faktiskt HAR.

En läkare som ställer diagnos utan att först undersöka neuro-psykisk konfiguration är oseriös.


Vad jag försöker förmedla med mitt inlägg är att medium är godtrogna.. De TROR på vad patienten säger och ger sitt allt för att hjälpa denne. Om patienten ljuger och inte har några problem, så är risken för felslag lika stor hos medium som den är hos vanliga läkare.

Få läkare eller medium, är villiga att säga till patienten rakt av att: "Du ljuger, go to hell" oavsett om de känner på sig att så är fallet eller ej.. JAG vågar göra det.. Men .. Jag tar aldrig betalt för mina tjänster heller... Skulle jag börja ta betalt för det jag gör så skulle troligen även jag börja bli mer diplomatisk i hur jag behandlar mina "patienter".

I nuläget är jag gratis och i många fall är patienten inte ens medveten om att jag är involverad i dess överlevnad, men om patienten behöver en verbal- eller mental tegelsten i huvudet för att vakna upp ur en mental-psykisk koma så tvekar jag inte att leverera en sådan.
__________________
Senast redigerad av Ippskiff 2011-11-17 kl. 01:06.
Citera
2011-11-17, 01:35
  #101
Medlem
nozinans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Nu börjar jag tröttna på dumheterna...

Jag har ju sagt att vi tydligen talar om olika saker!
Vad ni talar om, har ännu inte utretts. Vad jag talar om, har jag informerat om kl.14:53 och 17:33.
Vad talar NI om? Vad är det NI syftar på med ordet Healing?

Om du läser länken till studien som DU hänvisar till, så står det, att DIN studie tittar på TT ... vilket beskrivs som Manuell Manipulation - i studien!!!

Det finns ingen länk till hemmasnickrade beskrivningen jag använder för att du säkert (jo jo..) skall förstå betydelsen av 14:53 och 17:33.

Vad tror jag på för healing??!
Jag vet inte vad det finns för studier - DET ÄR JU DÄRFÖR JAG FRÅGAR.
Om jag visste, skulle jag väl INTE BEHÖVA FRÅGA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!
...........

Snart skickar jag Ippskiff på dig...
manual manipulation of a "human energy field" står det för att vara exakt, hade du inte utlämnat de sista orden så hade jag förstått vad du menat för enbart "manuell manipulation" brukar syfta till något annat.
Jag trodde att du ville se studier på healing med negativt resultat. Jag trodde det var samma "energier" som alla healare påstod sig använda men dessa var tydligen helt andra enligt dig. I studien stod det förklarat varför de anser att healing genom TT falerar med de misslyckade testen.
Så nä det finns nog ingen studie av din variant på healing med negativt resultat och jag hittade inte någon med positivt heller men det spelar nog ingen roll för hade jag hittat en så hade det naturligtvis inte varit helt rätt sorts healing än då, eller hur?
Citera
2011-11-17, 01:57
  #102
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nozinan
manual manipulation of a "human energy field" står det för att vara exakt, hade du inte utlämnat de sista orden så hade jag förstått vad du menat för enbart "manuell manipulation" brukar syfta till något annat.
Jag trodde att du ville se studier på healing med negativt resultat. Jag trodde det var samma "energier" som alla healare påstod sig använda men dessa var tydligen helt andra enligt dig. I studien stod det förklarat varför de anser att healing genom TT falerar med de misslyckade testen.
Så nä det finns nog ingen studie av din variant på healing med negativt resultat och jag hittade inte någon med positivt heller men det spelar nog ingen roll för hade jag hittat en så hade det naturligtvis inte varit helt rätt sorts healing än då, eller hur?

*SUCKAR* .... Manuell manipulation betyder att man med HÄNDERNAs hjälp grejsmojsar med någonting, vad som helst. Human energy field eller princesstårta eller varmt badvatten har ingenting att göra med huruvida man använder HÄNDERNA, eller något annat instrument, vid en manipulation.

*PUSTAR* ... Någon (som inte är jag) nämnde negativt resultat. Och jag bad då bara om källhänvisning.

*GNYR* ... VAD är en "rätt sorts healing"?!

.............


IPPSKIFF....!! Här är en till...
Citera
2011-11-17, 02:58
  #103
Medlem
nozinans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
*SUCKAR* .... Manuell manipulation betyder att man med HÄNDERNAs hjälp grejsmojsar med någonting, vad som helst. Human energy field eller princesstårta eller varmt badvatten har ingenting att göra med huruvida man använder HÄNDERNA, eller något annat instrument, vid en manipulation.
Ja just det, det är ju bara små ordbajserier så då kan vi glömma det.
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
*PUSTAR* ... Någon (som inte är jag) nämnde negativt resultat. Och jag bad då bara om källhänvisning.
Jag gav dig en studie som du påpekade inte gällde just din princesstårte eller varmt badvatten healing som naturligtvis är utom räckhåll för alla studier? Förmodligen menade någon att det inte finns någon studie som visat positivt resultat och därför fanns det ingen anledning att tro på healing just nu men du gjorde en princesstårta eller varmt badvatten tolkning som gick ut på att ingen kunde visa att all healing inte fungerade och med det bevisar du inget men du kunde iaf få känna dig smart ett tag.
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
*GNYR* ... VAD är en "rätt sorts healing"?!
Om jag får gissa så så tror jag du menar healing som inte gett negativt resultat i några studier än. För det är väl det allt det här går ut på? Det uttjatade; "ni kan inte bevisa att det inte fungerar alltså har jag rätt!" fast du lindar in det lite finare bara.
Citera
2011-11-17, 08:10
  #104
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Vad jag försöker förmedla med mitt inlägg är att medium är godtrogna.. De TROR på vad patienten säger och ger sitt allt för att hjälpa denne. Om patienten ljuger och inte har några problem, så är risken för felslag lika stor hos medium som den är hos vanliga läkare.
Nu är det inte diagnostisering som är intressant, utan behandlingen.

Det finns helt enkelt inget som säger att medium kan tala med andar.

Du har fortfarande inte berättat hur man ska kunna skilja ett äkta medium från ett falskt? Hur ska du kunna påvisa att ens någon kan tala med döda?
Citera
2011-11-17, 16:27
  #105
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nozinan
Ja just det, det är ju bara små ordbajserier så då kan vi glömma det.

Jag gav dig en studie som du påpekade inte gällde just din princesstårte eller varmt badvatten healing som naturligtvis är utom räckhåll för alla studier? Förmodligen menade någon att det inte finns någon studie som visat positivt resultat och därför fanns det ingen anledning att tro på healing just nu men du gjorde en princesstårta eller varmt badvatten tolkning som gick ut på att ingen kunde visa att all healing inte fungerade och med det bevisar du inget men du kunde iaf få känna dig smart ett tag.

Om jag får gissa så så tror jag du menar healing som inte gett negativt resultat i några studier än. För det är väl det allt det här går ut på? Det uttjatade; "ni kan inte bevisa att det inte fungerar alltså har jag rätt!" fast du lindar in det lite finare bara.
Herreguud va' du hittar på! Du borde börja skriva sagoböcker. Talangen har du...

Dina ad hominem förstår jag inte heller varför du fortsätter med.
Att fabla på, och konstruerar diverse falska ideér om mig och vad jag sagt här - vilket vem som helst kan "backa" i tråden och få konstaterat vara rena lögner - tyder inte precis på överdriven grad av ärlighet.

Nu är du f-ne mig störande korkad!

Jag svarar inte mer på dina FABLER.
Jag svarar endast på eventuella FAKTA.
Citera
2023-12-31, 15:08
  #106
Medlem
Hej!

Behöver så gärna komma i kontakt med dig, vill du snälla skriva till mig på något sätt?
Sara1990909090@outlook.com






Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jag är lite emot olika utbildningar inom olika behandlingsmetoder. De får grader och betalar multum för varje litet steg, sen måste de initieras och allt annat dravel. Så nej jag gillar inte det som kostar.
Sen vem kan upphöja sig själv till att bestämma vilka som är duktiga på healing eller inte. De tror att nu har jag gått en reikikurs så nu kan jag heala. Men det är nog inte så lätt. Alltid någon som tjänar på det, sen behöver de ta igen det de förlorat på utbildning och sånt. Har man fått gåvan så ska man ge vidare men inte tro man är Gud. Om man sen healar ska man för allt i världen inte tillstå att man kan bota, för det är inte vi som bestämmer när den sjuke ska gå över. Det säger sig självt, vore det så skulle ju alla leva till 150 år minst.

De kan gå skola i hundra år, har de inte rätta mentaliteten så kommer de inte att lyckas och då blir det så här.

En healer ska vara komplement till den vanliga medicinen och inte ett alternativ.

En sak ska man alltid ha i bakhuvudet, då pengar kommer in i sammanhanget då tar någon annan energi över helt enkelt. Man kan inte både göra ett gott jobb och samtidigt räkna hur många tusen man fått in i dag. Det är helt fel. Såå jag vill kasta in en surhandske och påstå att pengar gör ett halvdant jobb.

Sen kan man ha åsikter om dessa undersökare också, men det hoppar jag över.

Vad som skulle vara intressant är att jag och någon "med kurs" skulle heala och se vem som fick bästa resultatet.

Det är buffel och båg att man måste ha den man healar framför sig, det är buffel och båg om man måste besöka spökhuset man ska rena. Energierna är globala och på så sätt kan man jobba med dem.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback