Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-20, 21:45
  #193
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Varför var vartannat uppslag utan färg, samt när började de med det?
Minns svagt i början av 80-talet, med det kan vara en inbillning.
Vartannat uppslag i färg och vartannat svart-vitt var väl från starten. Jag antar att det hade med tryckkostnader att göra. Vet inte exakt när de slutade med det, men skulle chansa på mitten av 80-talet
Citera
2023-04-20, 21:52
  #194
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Dubbelpockets började ges ut 1995 och förekommer fortfarande i ordinarie utgivning, två gånger om året. Kalle Ankas Pocket Special började ges ut 1997 och har dubbelpocketens storlek men följer vanligtvis ett tema. Därtill finns Kalles deckarpocket, som i år ersatte Ankeborgs samlarpocket.
Tack för infon! Lite senare in på nittiotalet än vad jag trodde

Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Vartannat uppslag i färg och vartannat svart-vitt var väl från starten. Jag antar att det hade med tryckkostnader att göra. Vet inte exakt när de slutade med det, men skulle chansa på mitten av 80-talet
1987 får jag det till efter lite googling, så bra chansat
Citat:
Sedan nummer 78 trycks pocketarna i helfärg, dessförinnan var vart annat uppslag i svartvitt.
https://seriewikin.serieframjandet.s...e_Ankas_Pocket
http://www.seriecentrum.com/index.ph...roduct_id=6229
Citera
2023-05-04, 23:33
  #195
Avstängd
Musse pigg är underskattad. Jag läste den engelska varianten. Det var riktigt inlevande. Jag har väl all tid i världen att ta mig igenom dessa etablerade. Men det görs väl inte så mycket mer Musse Pigg i äkta anda än just att han alltid ska vara en detektiv? Jag avskyr just den varianten utav Musse pigg. I de gamla som är svart/vita så är det liksom bättre än vad självaste Kalle Anka någonsin har varit, så långt skulle jag kunna gå. Men dessvärre luktar det ändå "passerat datum".
Kalle Anka håller på bli lite för modern ibland.
En seriös Musse Pigg skulle verkligen kunna vara det här "mittemellan" men dessvärre föredrar han att konstant springa runt i detektivrock. Ja.
Går inte Musse Pigg och Kajsa på picknick längre? Så var det för inte så jätte längesedan.
Strike at me NERDS!
__________________
Senast redigerad av Forthenord 2023-05-04 kl. 23:35.
Citera
2024-03-27, 10:09
  #196
Medlem
bor du i stockholm så kan jag rekommendera butiken serieboden i gamla stan. låga priser och ganska stort utbud.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback