Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-18, 13:49
  #1
Medlem
Har ett "Fat" ps3. 80 gb och är kanske 2 år gammalt.... Det är inget fel på den och har inte varit något, men jag undrar hur stor risk det är att jag drabbas av lyod. Har hört att dom tjocka modellerna drabbas av det lättare än slim ): Och sen om någon vet något om detta. Tänkte köpa mig ett slim ps3. Kan jag på något sätt få över allt jag har på hdd till slimet då?
Citera
2011-11-18, 14:32
  #2
Medlem
Min PS3 som var av den feta äldre modellen drabbades av YLOD för några månader sen. Den var lite drygt 3 år gammal när det hände. Varför det händer är i princip för att det blir varm. Så ha den stående väl ventilerat. Om du nu skulle drabbas av det ändå så är det inte alltför svårt att laga den. Finns Youtube videor som förklarar exakt hur du ska göra. Det är inte så komplicerat faktiskt.

Om du drabbas av det och inte vill laga den, men ändå få över all data du har på den så ska det gå också.
Ta bara ut hårddisken och sätt in i din nya maskin. Om du inte vill använda den gamla hårddisken får du väl kopiera över allt till ett usb minne, för att sen sätta in den nya hårddisken.
Citera
2011-11-18, 15:16
  #3
Medlem
A.Riddles avatar
Jag tror att det finns en funktion som för över data från ett PS3 till ett annat. Vet ej exakt vad den för över men tror att det är mest sparningar och sånt. Kolla under systeminställningar på XMB-menyn, tror att det ligger där.
Citera
2011-11-18, 16:52
  #4
Medlem
Frank-Castles avatar
Det är väl en 2,5" disk? Måste väl gå att göra en backup som övriga hårddiskar eller har jag fel?
Citera
2011-11-20, 09:19
  #5
Medlem
Hittade en video på youtube om det. Verkade mycket lätt! Och han som visa hur man fixar det hade en hdd från en stationär dator 500gb. Och antar det är dom slimade modellerna på hårddiskarna Tack för all hjälp!
Citera
2011-11-20, 11:33
  #6
Medlem
Wittgensteins avatar
Hemelektronik, ljud och bild -> Konsol: hårdvarudiskussioner.

/Mod.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback