Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-21, 00:10
  #1
Medlem
HilluPillus avatar
Jag har en far som växt upp i Hässelby/Vällingby. Han blev DJ när han var 16 år ungefär. Han vart "väldigt" framgångsrik i Sverige och spelade över hela Sverige under 80-talet, mycket i Stockholm och på Öland. En av hans bästa kompisar som han även var kollega med var Johnny boy (Monday bar) och Stonebridge. Jag undrar ifall det skulle kunna vara så att jag kan ha ärvt talangen av honom? Jag dansar inte för fem öre men jag har väldigt lätt att "höra beatsen"
Citera
2012-01-21, 00:37
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HilluPillu
Jag har en far som växt upp i Hässelby/Vällingby. Han blev DJ när han var 16 år ungefär. Han vart "väldigt" framgångsrik i Sverige och spelade över hela Sverige under 80-talet, mycket i Stockholm och på Öland. En av hans bästa kompisar som han även var kollega med var Johnny boy (Monday bar) och Stonebridge. Jag undrar ifall det skulle kunna vara så att jag kan ha ärvt talangen av honom? Jag dansar inte för fem öre men jag har väldigt lätt att "höra beatsen"


Kan ha med arv att göra ja, kolla in https://www.flashback.org/t662018
Citera
2012-01-21, 02:35
  #3
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HilluPillu
Jag har en far som växt upp i Hässelby/Vällingby. Han blev DJ när han var 16 år ungefär. Han vart "väldigt" framgångsrik i Sverige och spelade över hela Sverige under 80-talet, mycket i Stockholm och på Öland. En av hans bästa kompisar som han även var kollega med var Johnny boy (Monday bar) och Stonebridge. Jag undrar ifall det skulle kunna vara så att jag kan ha ärvt talangen av honom? Jag dansar inte för fem öre men jag har väldigt lätt att "höra beatsen"

Mina föräldrar är inte ett dugg musikaliska men jag har alltid haft ett starkt gehör sedan tidig ålder.
Citera
2012-01-21, 14:34
  #4
Medlem
DominusNihiluss avatar
Samma gäller för mig, varken någon av mina föräldrar spelar något instrument, och jag är nästan helt autodidakt när det gäller att spela gitarr och lärt mig hyfsat svårspelade saker.
Citera
2012-01-22, 10:33
  #5
Medlem
Fast föräldrar kan vara "musikaliska" utan att att veta om det också.
Citera
2012-01-22, 15:44
  #6
Medlem
Kingen_kings avatar
Jag sjunger mycket och bra, mamman till mina barn är en fantastisk sångerska. Våra barn kan inte sjunga alls.

Din pappa odlade sitt intresse. I och med att han hade ett intresse att DJ:a så såg han till att lära sej hur man gjorde. Eftersom han kunde så fick han jobb.

Bara för att du känner beatsen så betyder det inte att du har nåt intresse av att DJ:a.
Citera
2012-01-22, 23:10
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HilluPillu
Jag har en far som växt upp i Hässelby/Vällingby. Han blev DJ när han var 16 år ungefär. Han vart "väldigt" framgångsrik i Sverige och spelade över hela Sverige under 80-talet, mycket i Stockholm och på Öland. En av hans bästa kompisar som han även var kollega med var Johnny boy (Monday bar) och Stonebridge. Jag undrar ifall det skulle kunna vara så att jag kan ha ärvt talangen av honom? Jag dansar inte för fem öre men jag har väldigt lätt att "höra beatsen"

alltså, visst kanske du har någon gen som innebär att du har lätt för att förstå dig på och tolka musik, men orsaken till att han är bra och du inte är det är ju alla timmar han har spenderat på att DJa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback