Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-07, 19:56
  #1
Medlem
S.C.s avatar
Då var det dags igen! En restaurang i Uppsala döms att betala ut skadestånd till ett gäng zigenare.

Den här gången är domstolen mer än lovligt dumma i skallen. Zigenarna tilldöms skadestånd för att de blivit uppmanade att betala i förväg på en BUFFE!

Jag har ätit buffe'er i hela världen, i stort sätt ingenstans betalar man i efterhand. Det enda ställe jag kan komma på att man betalar i efterhand är buffen på Bellagio i Las Vegas. Och det var nog bara drycken.

Detta tyckte ju naturligtvis zigenarpacket var otroligt kränkande, tänk att be om betalt! Usch så kränkande.

Naturligtvis gick syltryggarna i tinget på zigenarnas berättelse!

http://avpixlat.info/2012/02/07/krog...g-av-zigenare/

Ska det vara så här? Ska zigenarna ha frikort på våra restauranger? På våra bussar? På alla ställen där folk tar en liten avgift för att få det att gå i hop?
Citera
2012-02-07, 19:59
  #2
Medlem
Snart kommer invandrare och framförallt "utsatt" folk som romer, få skadestånd för att de tvingas betala kläderna de köper.
Citera
2012-02-07, 20:04
  #3
Medlem
Shuenlys avatar
Hur kan en restaurang bli anmäld, sedan dömas, för att man kräver förbetalning (som är normalt) för sin buffé? Finns det några slags bufféregler för hur det ska skötas?
Citera
2012-02-07, 20:12
  #4
Medlem
S.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuenly
Hur kan en restaurang bli anmäld, sedan dömas, för att man kräver förbetalning (som är normalt) för sin buffé? Finns det några slags bufféregler för hur det ska skötas?


Jag förstår inte det heller, domstolarna måste ju fått totalt tokfnatt. Har de aldrig ätit på buffe eller? Det här är en av anledningarna att politiskt tillsatta nämndemän är helt vansinnigt!
Citera
2012-02-07, 20:12
  #5
Medlem
gentlemans avatar
Det var väldigt snällt och tolerant av svenskarna att bygga upp en särskild metod för zigenarna att kunna pumpa småföretagare på engångsbelopp. Ingen fara, zigenare är kända för att vara ärligt folk och skulle aldrig missbruka sin nya status som statens älsklingar.
Citera
2012-02-07, 20:13
  #6
Medlem
S.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Snart kommer invandrare och framförallt "utsatt" folk som romer, få skadestånd för att de tvingas betala kläderna de köper.


Ja är man svensk ska man be om ursäkt för att ens ansikte var i vägen för knytnäven om man blir misshandlad.
Citera
2012-02-07, 20:31
  #7
Medlem
Foveas avatar
Fast nu får ni väl lugna er ett par snäpp va?

Det står ju klart och tydligt att förskottsbetalningen endast gällde dem och att det var pga deras ursprung erkändes, och det är ju precis vad diskriminering är.

Så rätt är det på alla sätt och vis, sedan tycker jag dock att om man har blivit lurade av 99 zigenare finns det inget skäl att lita på den hundrade, men där håller inte staten med mig.

Och dete är så klart även fel att en svensk aldrig skulle kunna göra samma anmälan, vilket är ett annat fel i sig, men just i det här fallet så har allt gått ganska rätt till.
Citera
2012-02-07, 20:34
  #8
Medlem
S.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fovea
Fast nu får ni väl lugna er ett par snäpp va?

Det står ju klart och tydligt att förskottsbetalningen endast gällde dem och att det var pga deras ursprung erkändes, och det är ju precis vad diskriminering är.

Så rätt är det på alla sätt och vis, sedan tycker jag dock att om man har blivit lurade av 99 zigenare finns det inget skäl att lita på den hundrade, men där håller inte staten med mig.

Och dete är så klart även fel att en svensk aldrig skulle kunna göra samma anmälan, vilket är ett annat fel i sig, men just i det här fallet så har allt gått ganska rätt till.


Nä, det står inte klart och tydligt att förskottsbetalningen gällde endast dem. Det är deras egna villfarelse!
Citera
2012-02-08, 06:35
  #9
Medlem
weltalls avatar
Någon som vet vilken restaurang det handlade om?
Citera
2012-02-08, 06:46
  #10
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fovea
Fast nu får ni väl lugna er ett par snäpp va?

Det står ju klart och tydligt att förskottsbetalningen endast gällde dem och att det var pga deras ursprung erkändes, och det är ju precis vad diskriminering är.

Så rätt är det på alla sätt och vis, sedan tycker jag dock att om man har blivit lurade av 99 zigenare finns det inget skäl att lita på den hundrade, men där håller inte staten med mig.

Och dete är så klart även fel att en svensk aldrig skulle kunna göra samma anmälan, vilket är ett annat fel i sig, men just i det här fallet så har allt gått ganska rätt till.

Rent praktiskt är det numera lagstadgat att man måste gå med på att bli lurad av zigenare, ty annars bryter man mot lagen. Det är tveklöst en guldålder den kroknäste och girige zigenaren.
Citera
2012-02-08, 09:09
  #11
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weltall
Någon som vet vilken restaurang det handlade om?
Jag vill också veta, ska luska runt lite bland Uppsalagänget. Ska besöka krögaren så fort jag vet och jag kommer att lämna 100:- i dricks som får bli mitt bidrag till böterna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback