Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2024-04-19, 18:00
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin-XII
Oxazepam är en svag metabolit som uppstår i kroppen när man intar Diazepam. Jag gillar båda men om jag måste välja så tar jag såklart Stesolid; Betydligt mer potent och hyfsat snabbt påslag
Skulle också säga Stesolid om jag var tvungen att välja mellan det och Oxascand.

Inte för att jag anser att Oxascand är en svag kärringbenso som många andra då allt beror på hur höga doser man tar.

Oxascand i verksam dos för mig = skum torrfylla, seg och sömnig utan att kunna slockna, långt påslag, kort verkanstid och kass ångestdämpning typ 50 %.

Stesolid däremot snabbt påslag och funkar kalas mot alla typer av ångest då det sitter i så länge typ inte bara mot panikångest utan även GAD och med betydligt bättre ångestdämpning ja i stort sett nästan total.

Nackdelen är väl att man också här på högre doser blir seg och sömnig och ibland är det inte optimalt på dagtid (tex för mig) och att vara påverkad av Bensodiazepiner ett halvt dygn för en svenssonbrukare som har ett vid behovsrecept för tex panikångest och tar så sällan att de har noll tolerans.

Har aldrig fattat grejen med Oxascand. Totalt onödig Bensodiazepin som är sämst på alla plan.

Iktorivil = Ultimat mot GAD och EP
Xanor= Ultimat mot panikångest
Stesolid= Mest allround av dem alla och funkar mot det mesta även om jag som jag skrev ovan att vissa personer tex med panikångest och extremlåg tolerans kanske inte vill vara benzade ett halvt dygn. Också förstahandsbenson mot EP och kramper i Sverige idag.
Lorazepam = Tydligen jävligt effektiv mot vissa former av svårbehandlad epilepsi samt delirium där Stesoliden och Iktorivilen (vid EP) går bet och i tablettform den mest hypnotiska och sederande av de som fortfarande saluförs i Sverige och är en äkta Bensodiazepin och inte en Z analog.

Oxascand däremot totalt överflödig då övriga preparat är bättre på alla plan och emot alla typer av åkommor.

Sedan har vi ju Midazolam med men den brukas nästan helt exklusivt som IV vätska eller munhålelösning hos tandläkaren eller inom sjukvården, tablettversionen finns icke här.
__________________
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-04-19 kl. 18:10.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback