Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-28, 18:00
  #1
Medlem
LaYzIs avatar
Tjena alla på fb! Har lite frågon angående Cubensis GrowBox!
Har sökt och letat efter dessa frågor men inte fått några vettiga svar!

-steg 1: Har fyllt boxen men (kallt vatten) och sedan lät jag det stå i 12 timmar.
-steg 2: Har nu tömt ut allt vatten som jag hällde på i steg 1.
-steg 3: Nu sätter jag growboxen i (Plasthuset/påsen) och tar väck locket och täpper igen med 2 pappesgem.
Jag har också tagit bort den ytersta delen från det fastmonterade (luftfilter) för att GrowBoxen ska andas.

Nu kommer vi till där jag är!

Från det jag öppnade Growboxen så fanns det redan mycelium på övre delen av boxen och även runt om i botten.. innan jag fyllde på med vatten i 12 timmar. Ska det vara så?

Det finns imma innuti boxen nu, ska jag lufta den eller ska den plasthuset/påsen vara sluten hela tiden?

I så fall när ska jag börja lufta ?

Jag är mycket noggrann och försiktig och jobbar alltid sterilt för att undkomma
kontiminering!

Vill tillägga att detta är första gången jag ger mig in på att skapa dessa små/härliga liven!

Tack på förhand!

Mvh C.E
Citera
2012-03-29, 10:07
  #2
Medlem
GeckoMorias avatar
Ja, det kan vara mycelium överallt i boxen.

Imma inuti boxen och påsen är normalt, och låt boxen vara i påsen utan att lufta den första veckan i allafall. Lufta behöver du inte göra men det gör inget ifall du gör det. Öppna bara påsen och vifta lite lätt med handen ovanför.

Lycka till med lådan din
Citera
2012-03-29, 16:30
  #3
Medlem
LaYzIs avatar
Okey Tack så mycket för det snabba svaret ! Hoppas det går som det ska!
Citera
2012-04-01, 18:02
  #4
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaYzI
Tjena alla på fb! Har lite frågon angående Cubensis GrowBox!
Har sökt och letat efter dessa frågor men inte fått några vettiga svar!

-steg 1: Har fyllt boxen men (kallt vatten) och sedan lät jag det stå i 12 timmar.
-steg 2: Har nu tömt ut allt vatten som jag hällde på i steg 1.
-steg 3: Nu sätter jag growboxen i (Plasthuset/påsen) och tar väck locket och täpper igen med 2 pappesgem.
Jag har också tagit bort den ytersta delen från det fastmonterade (luftfilter) för att GrowBoxen ska andas.

Nu kommer vi till där jag är!

Från det jag öppnade Growboxen så fanns det redan mycelium på övre delen av boxen och även runt om i botten.. innan jag fyllde på med vatten i 12 timmar. Ska det vara så?

Det finns imma innuti boxen nu, ska jag lufta den eller ska den plasthuset/påsen vara sluten hela tiden?

I så fall när ska jag börja lufta ?

Jag är mycket nogran och försiktig och jobbar alltid sterilt för att undkomma
kontiminering!

Vill tillägga att detta är första gången jag ger mig in på att skapa dessa små/härliga liven!

Tack på förhand!

Mvh C.E
Jadå det gör inget om det var mycelium i boxen när du hällde i vatten. Den där luftfilter saken ska sitta kvar där den är, det är två lager med filter, den du drog bort var det yttersta, men det spelar ingen roll, det finns folk som gjort som dig där och det har inte påverkat nånting.

Fuktigheten i påsen ska vara kvar, alltid bra med fukt. Du kan lufta lite om du vill men det är det luftfiltret är till för.
Citera
2012-04-01, 19:47
  #5
Medlem
LaYzIs avatar
Okey jaa jag förstog nästan det:P.

Nu har det pluppat upp 14 st små vita 0,5 cm små härliga liv=)
Bara att invänta och se hur det går för d
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback