Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-03, 18:14
  #1
Medlem
Har en polare som köpte en dator från en kille på Tradera, han säljer vanligt, men lägger ut dem för bud också. http://www.tradera.com/ny-battlefiel...2395_157222092

Datorn min polare köpte fungerar bra, och inga problem med leveransen osv.

Det jag funderar över är att dom säljs allt för billigt.
Bara Windows 7 Ultimate som följer med kostar ju cirka 2 400kr.

Med frakt osv gick den på 5 400kr totalt om jag inte hörde fel.


Något luktar unket, vad tror ni?
Citera
2012-06-03, 23:05
  #2
Medlem
Han tankade Windows såklart..
Citera
2012-06-04, 02:31
  #3
Medlem
Han fick med Windows 7 på skiva, inte nog med det, han fick Diablo 3 på köpet, det stod inte ens med i annonsen och min polare vart rätt paff.

Är det en rejält givmild säljare eller vad? Några delar i datorn som är dåliga?
Jag har helt tappat kunskapen om datordelar, så dela gärna med er om ni sitter på info.
Citera
2012-06-04, 23:19
  #4
Medlem
Antingen så har han köpt upp ett stort lager eller dylikt, eller så har han helt enkelt baxat det...
Citera
2012-06-04, 23:33
  #5
Medlem
Voppans avatar
Inga kalasdelar direkt, ett budgetkort (Hd7770) samt den billigaste "quad core"n från AMD ("" pga det inte är en äkta quad core, finns en lång förklaring men den processorn är rätt klen rent ut sagt)
Han tankade antagligen windows, så tror nog inte det handlar om luredrejeri, antagligen mer om budgetdelar som säljes vidare :P
(ps, tvekar starkt att den där är "battlefield ready")
Citera
2012-06-05, 09:28
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voppan
Inga kalasdelar direkt, ett budgetkort (Hd7770) samt den billigaste "quad core"n från AMD ("" pga det inte är en äkta quad core, finns en lång förklaring men den processorn är rätt klen rent ut sagt)
Han tankade antagligen windows, så tror nog inte det handlar om luredrejeri, antagligen mer om budgetdelar som säljes vidare :P
(ps, tvekar starkt att den där är "battlefield ready")
Kanske Leage of legends ready.
Citera
2012-06-05, 16:35
  #7
Medlem
Okej, tackar för infon. Grafiken var helt okej och han kunde i princip maxa i Rift, men nu är ju inte det BF3, så får återkomma med svar från honom om hur det fungerar.

Det blir väl att man än en gång plockar ihop en egen burk istället.
Citera
2024-01-07, 23:51
  #8
Medlem
drickersprite27s avatar
En billig dator är en begagnad dator. Köp en begagnad dator så sparar du massa massa pengar.
Citera
2024-01-08, 00:18
  #9
Medlem
nextdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drickersprite27
En billig dator är en begagnad dator. Köp en begagnad dator så sparar du massa massa pengar.
Bra tips en sådär 12 år senare!
Citera
2024-01-08, 00:23
  #10
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drickersprite27
En billig dator är en begagnad dator. Köp en begagnad dator så sparar du massa massa pengar.

Nej! Du kan bli blåst om du inte vad du köper och visitera vad du har köpt. Köpte en beg mac ifrån en tysk firma som även säljer i Sverige. Den var låst med fimrware, och nu behöver den garanti. Men dom vägra att ge garanti för datorn är låst med firmaware lösenord, som dom själva ha satt eller som har släppt genom. Så att köpa beg är bli blåst om man inte vet exat vad man köper.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback