Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-03-15, 21:11
  #1
Medlem
Snubblade över lite texter om Illuminati och blev genast väldigt intresserad av den påståda makten organisationen sägs ha haft.

Att organisationen verkligen har funnits har jag införstått mig i men hur mycket av den påstådda makten har dom verkligen haft? Finns det till och med folk som hävdar att det fortfarande finns?

Vore kul om någon som var lite insatt i det hela kunde redogöra lite mer grunläggande fakta kring saken.
Citera
2005-03-15, 21:53
  #2
Avstängd
En jävla smartskalles avatar
Välkommen till flashback, stenen!

Här är ett bra ställe att börja på: http://www.susning.nu/Illuminati
Citera
2005-03-15, 21:55
  #3
Medlem
Ballonggrevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone1
Snubblade över lite texter om Illuminati och blev genast väldigt intresserad av den påståda makten organisationen sägs ha haft.

Att organisationen verkligen har funnits har jag införstått mig i men hur mycket av den påstådda makten har dom verkligen haft? Finns det till och med folk som hävdar att det fortfarande finns?

Vore kul om någon som var lite insatt i det hela kunde redogöra lite mer grunläggande fakta kring saken.

Illuminati har aldrig funnits i den form som den har i Dan Browns bok. Det mesta är rena fantasier och spekulationer som har sin grund i en mycket omtvistad bok som kom på 1970-talet.
Opus Dei är i högsta grad en aktiv kraft.
Citera
2005-03-15, 23:53
  #4
Medlem
Kundalinis avatar
Jag kan varmt rekommendera spelat av Steve Jackson!
Citera
2005-03-16, 09:01
  #5
Medlem
Säkre Sammys avatar
Man kan bara se till amerikanska presidenter, vad jag vet är det bara en som inte varit medlem i illuminati ordern...
Citera
2005-03-16, 14:15
  #6
Medlem
Citat:
Välkommen till flashback, stenen!

Här är ett bra ställe att börja på: http://www.susning.nu/Illuminati


Tack och tack.

Citat:
lluminati har aldrig funnits i den form som den har i Dan Browns bok. Det mesta är rena fantasier och spekulationer som har sin grund i en mycket omtvistad bok som kom på 1970-talet.


Du menar det om att bland annat Gallileo skulle varit Illuminatus och det om Illuminatis anti-katolska syn och dess mål att förgöra kyran?

Citat:
Man kan bara se till amerikanska presidenter, vad jag vet är det bara en som inte varit medlem i illuminati ordern...


utveckla gärna.
-

Det där med Illuminati symboler på den Amerikanska endollars sedeln, stämmer det verkligen eller har symbolerna egentligen något annat budskap? Tänker såklart på Pyramiden med dess öga över sig och en text på latinska som ska betyda "Ny sekulär ordning"
Citera
2005-03-16, 14:23
  #7
Avatarolog
insomnias avatar
[ Refererar till sin avatar ]

Illuminati är ngt jag har visat stort intresse för den senaste tiden. Men vet inte så mkt om det. Ska kolla upp susningen.. Tack.

Så enligt de flesta av er så har de inte funnits i den skalan eller formen som de finns i Dan Browns böcker? Låter mer verkligt att de finns, för ngnstans måste det finnas folk som verkligen motsätter sig allt som med religion att göra?
Citera
2005-03-16, 15:45
  #8
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av Stone1
Snubblade över lite texter om Illuminati och blev genast väldigt intresserad av den påståda makten organisationen sägs ha haft.

Att organisationen verkligen har funnits har jag införstått mig i men hur mycket av den påstådda makten har dom verkligen haft? Finns det till och med folk som hävdar att det fortfarande finns?

Vore kul om någon som var lite insatt i det hela kunde redogöra lite mer grunläggande fakta kring saken.
Det har ju varit en del tjafs om sekten (?) Skull och Bones som amerikanska presidenter skall ha tillhört och som tydligen Bush nr 2 också tillhör, har det med Illuminati att göra?
Citera
2005-03-16, 22:42
  #9
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krosson
Det har ju varit en del tjafs om sekten (?) Skull och Bones som amerikanska presidenter skall ha tillhört och som tydligen Bush nr 2 också tillhör, har det med Illuminati att göra?

Ordet Illuminati är bara ett försök av de verkliga krafterna som står bakom NWO att förvirra människor, ungefär som Al, Quiada.
Om du vill veta vilka dessa krafter är så titta på vilka som har den fetaste bankboken.
Citera
2005-03-17, 10:12
  #10
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone1
utveckla gärna.
-

Det där med Illuminati symboler på den Amerikanska endollars sedeln, stämmer det verkligen eller har symbolerna egentligen något annat budskap? Tänker såklart på Pyramiden med dess öga över sig och en text på latinska som ska betyda "Ny sekulär ordning"
Vad jag vet, det kan finnas fler, är det endast Jimmy Carter som inte variot medlem i Illuminati. Övriga presidenter skall ha varit av 33:e graden (minst?).

Ögat skall symbolisera "det allseende ögat" pyramiden har 13 nivåer och kollar du runt på diverse obelisker i västvärlden har de en siffra som stämmer överens med pyramiden. Du har ett par i Stockholm som har det iaf...
Citera
2005-03-17, 15:59
  #11
Medlem
Om pyramiden på dollarsedeln:

http://www.niehs.nih.gov/kids/triviadollar.htm

/KT
Citera
2005-04-02, 14:59
  #12
Avstängd
PolarenPärs avatar
Jag har inspirerad av er startat en tråd på det engelska forumet om Illuminati.
http://forum.flashback.info/english/...read.php?t=545 Ni är mer än välkomna och diskutera detta med de få, men dock närvarande internationella medlemmarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback