Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-18, 12:52
  #1
Medlem
rampdamps avatar
Som rubriken låter så har jag ca 800-850k att köpa en bil för, men vet inte riktigt vad jag vill ha för någon så ber er om hjälp!

Jag vill ha en funktionell bil, alltså inte någon Ferrari, Porsche, gallardo etc... Och heller inte någon pizzaracer så som BMW 7serien osv
Den ska användas som året runt bil, ska vara bra drag i den, vara snygg och heller inte vara någon "gubbbil" då jag själv är 20 år.

Har fastnat lite för en Audi rs5 (nya modellen) men vet som sagt inte så HJÄLP

Tacksam för snabba svar då jag helst skulle vilja ha en ny nu innan vintern kommer!
Citera
2012-10-18, 12:57
  #2
Medlem
Blindlesss avatar
Eftersom jag också är väldigt inne i Audi så kan jag säga att min bil aldrig har svikit mig. Kör en Audi S3, aldrig har jag någonsin känt den pirrade känslan varje gång jag sätter mig i bilen, förens nu.

Du som har väldigt mycket pengar har väldigt stora valmöjligheter. Gillar du fart så köp RS modellerna. Men själv tycker jag det är lite för mycket, men som sagt, gillar du fart så köp. Allt är möjligt nu när du har pengar.

Om du ska köpa RS5an så lägg gärna upp en bild på den sen! Riktig sexig bil om jag må säga!
Citera
2012-10-18, 13:01
  #3
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Nissan GTR.

Slipper du ha en mängdbil som dessutom slår det mesta. Över.
Citera
2012-10-18, 13:04
  #4
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Nissan GTR.

Slipper du ha en mängdbil som dessutom slår det mesta. Över.

Du hann före..
Citera
2012-10-18, 13:11
  #5
Medlem
rampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindless
Eftersom jag också är väldigt inne i Audi så kan jag säga att min bil aldrig har svikit mig. Kör en Audi S3, aldrig har jag någonsin känt den pirrade känslan varje gång jag sätter mig i bilen, förens nu.

Du som har väldigt mycket pengar har väldigt stora valmöjligheter. Gillar du fart så köp RS modellerna. Men själv tycker jag det är lite för mycket, men som sagt, gillar du fart så köp. Allt är möjligt nu när du har pengar.

Om du ska köpa RS5an så lägg gärna upp en bild på den sen! Riktig sexig bil om jag må säga!
Ah Audi gör väldigt snygga bilar! Och verkar som sagt vara riktigt bra bilar med
Är nästan pengarna som blir problemet eftersom beslutsångesten blir brutal....
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Nissan GTR.

Slipper du ha en mängdbil som dessutom slår det mesta. Över.
Ah har kollat lite på dom men är de någon komfort i dom? Håller dom eller krånglar dom jämt? Sen hur är en sånhär som vinter bil? Annars en jävligt frän bil imo
Citera
2012-10-18, 13:21
  #6
Medlem
Aimberts avatar
Aston Martin V8 Vantage!

http://www.blocket.se/stockholm/Asto....htm?ca=10&w=3
Citera
2012-10-18, 13:26
  #7
Medlem
Du skall ha kudos för att inte köpa ngn Gallardo, F430, DB9 (för de har ju kommit ned till de priserna nu) el. Investera i lägenhet el. räntefonder (trygga långsiktiga investeringar)

Jag skulle köpt en Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi. Ligger på 900 tusen hos Mercedes i Akalla. Med lite prut får du ned den till din budget.
Citera
2012-10-18, 13:26
  #8
Medlem
konan-babarens avatar
Nämen vilket sammanträffande! Jag sitter i exakt samma sits som TS. (förutom att jag har 900-950k att handla för). Så jag tänkte att jag avvaktar och ser vilken bil som flashback tycker att TS ska köpa, sen köper jag en likadan fast med pluspaket.
Vilken tur att man kan ställa frågor om allt här.
Citera
2012-10-18, 13:40
  #9
Medlem
En gammal volvo på blocket
Citera
2012-10-18, 13:42
  #10
Medlem
Jonsass avatar
Köp dig en Volvo 142 -72 så garanterar jag dig att du kommer vara nöjd så länge du lever!
Citera
2012-10-18, 13:51
  #11
Medlem
Bassplays avatar
Säger först o främst audi!! de flesta är redigt snygga och finns väldigt mycket att välja på med dom pengarna, så du hittar säkert något du gillar..

Vill du ha kvar pengar så satsa på någon ny fräsch volvo.. finns inte bättre bilar kvalitemässigt!

lycka till!
Citera
2012-10-18, 14:00
  #12
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rampdamp
Som rubriken låter så har jag ca 800-850k att köpa en bil för, men vet inte riktigt vad jag vill ha för någon så ber er om hjälp!

Jag vill ha en funktionell bil, alltså inte någon Ferrari, Porsche, gallardo etc... Och heller inte någon pizzaracer så som BMW 7serien osv
Den ska användas som året runt bil, ska vara bra drag i den, vara snygg och heller inte vara någon "gubbbilhttps://www.flashback.org/t1708112" då jag själv är 20 år.

Har fastnat lite för en Audi rs5 (nya modellen) men vet som sagt inte så HJÄLP

Tacksam för snabba svar då jag helst skulle vilja ha en ny nu innan vintern kommer!

Vad är det för fel på Porsche? Dessutom så verkar du äga en Porsche redan...

https://www.flashback.org/t1708112

Köp du dig en 740 som dom andra bönderna i byn. 740 är snygga bilar med bra drag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback