Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-22, 14:05
  #1
Avstängd
karlinges avatar
Detta mord är bland de vidrigaste jag känner till, och det hamnade i skugga av ministermordet samma dag. Är Sverige så sjukt att denne mördare kommer komma ut inom snar framtid, medan ministerns mördare aldrig kommer ut, ej blir behandlad, och uppenbarligen knivar andra interner?

Jag skulle vilja veta mer om denne mördare, Melkersson, som jag har läst mig till här att han hette. Vet ej förnamn, har aldrig sett en bild, och vet i princip ingenting om hans bakgrund, vilket jag finner väldigt märkligt. Var han från Arvika eller bara inlagd där?

Här hängs varannan halvdan ut varje vecka, men denne individ har förhållits väldigt anonym?
Det har framgått att han var inlärd Jehovas Vittne och gjorde revolt, men det förklarar väl inte direkt hans handlingar.

Blev någon av de 5 läkarna någonsin åtalade? Antar att dom jobbar kvar i mes-sverige?
http://www.svt.se/2.13038/1.267561/b...ordet_i_arvika

Vi glömmer aldrig.
Citera
2012-10-22, 14:47
  #2
Medlem
yedis avatar
Anna Lindh dog ett år senare...
Citera
2012-10-22, 15:05
  #3
Medlem
2012-06-30 Sabinas mördare nekas frigång

http://nwt.se/arvika/article1130833.ece

Citat:
För nio år sedan bedömdes han så frisk av sjukvården att han fick gå ensam till cafeterian. Då dödade han ett barn. Nu vill läkarna ge honom frigång från rättspsykiatrin för egna promenader. Men förvaltningsrätten säger nej.
Citera
2012-10-23, 21:47
  #4
Avstängd
karlinges avatar
Tack för artikeln. Tydligen var pappa Melkersson ambulanssjukvårdare. Någon som har mer information om denne individ. Hur kunde det bli så här?
Citera
2012-10-23, 21:55
  #5
Avstängd
karlinges avatar
T*OM*S Ol*v MELCHERS*ON hette han tydligen.
Citera
2012-10-23, 21:56
  #6
Avstängd
karlinges avatar
http://www.svensk.info/arvikamordet.htm
Citera
2012-10-23, 22:20
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
http://www.svensk.info/arvikamordet.htm

Tack för länken.
Du kanske kan be mod ändra rubriken till "Sabina" och "2003".
Citera
2012-10-23, 22:39
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Tack för artikeln. Tydligen var pappa Melkersson ambulanssjukvårdare. Någon som har mer information om denne individ. Hur kunde det bli så här?

Han är psykiskt sjuk och han hörde röster,
så att något skulle hända kan man ju förstå.
Men ingen hade nog kunnat föreställa sig det som skedde.

Det kan mycket väl vara så att han blivit bättre nu.
Men psykisk sjukdom går inte att bota.
Man kan lindra, stödja, vara förutseende mm.

"En månad senare flyttade han efter föräldrarna till
Värmland där de slet hårt med att få psykiatrin att
ge honom den vård de tyckte han behövde."

Och därefter högg han ner Sabina..

Många får sina liv förstörda för att psykvården, för ofta, inte fungerar.
Sabina, hennes familj, andra anhöriga, vänner, vittnen, Gm, Gm's familj..
Tragiskt..
Citera
2012-10-24, 00:23
  #9
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
T*OM*S Ol*v MELCHERS*ON hette han tydligen.

Det ser ut som att han har bytt efternamn till Ol*fss*n

http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall....iskhZSWQyruRv4
Citera
2012-10-25, 13:50
  #10
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CDK1
Han är psykiskt sjuk och han hörde röster,
så att något skulle hända kan man ju förstå.
Men ingen hade nog kunnat föreställa sig det som skedde.

Det kan mycket väl vara så att han blivit bättre nu.
Men psykisk sjukdom går inte att bota.
Man kan lindra, stödja, vara förutseende mm.

"En månad senare flyttade han efter föräldrarna till
Värmland där de slet hårt med att få psykiatrin att
ge honom den vård de tyckte han behövde."

Och därefter högg han ner Sabina..

Många får sina liv förstörda för att psykvården, för ofta, inte fungerar.
Sabina, hennes familj, andra anhöriga, vänner, vittnen, Gm, Gm's familj..
Tragiskt..





Det skrevs något om självförvållad amfetaminpsykos i tidningarna. Vad var det han led av och varför blev han aggresiv? Finns ju massor med liknande fall där personen INTE hugger ihjäl ett barn menar jag. Just detta fall vet jag ingenting om familjebild eller var/när personen började bli aggresiv. Varför var han på rättspsyk ens? Då har man gjort något och inte blivit placerad där för att föräldrarna vill det?

Ett annat rykte som florerade var att han gjort något med barnmatsburkar tidigare? Minns också något om att han åkte buss mellan institutioner och hade tankar att mörda busschaffören. Allt detta skrevs det om men jag hittar inte längre några artiklar tyvärr.

Och återigen, blev någon ens åtalad för bristande vård? Något gick ju hemskt jävla fel här och jag tycker huvuden borde rullat än att man bara sopar det under mattan, därav min nyfikenhet och tråd.

Jag ger heller INGEN som helst tillit till den idiot som skriver ut denna individ någon gång i framtiden. Det finns i min värld INGEN som helst anledning att INTE motarbeta denna persons frigång. Gör bara vad ni kan med att flytta papper och se till att hans liv aldrig någonsin får frihet igen tack.
Citera
2012-11-29, 23:25
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Det skrevs något om självförvållad amfetaminpsykos i tidningarna. Vad var det han led av och varför blev han aggresiv? Finns ju massor med liknande fall där personen INTE hugger ihjäl ett barn menar jag. Just detta fall vet jag ingenting om familjebild eller var/när personen började bli aggresiv. Varför var han på rättspsyk ens? Då har man gjort något och inte blivit placerad där för att föräldrarna vill det?

Ett annat rykte som florerade var att han gjort något med barnmatsburkar tidigare? Minns också något om att han åkte buss mellan institutioner och hade tankar att mörda busschaffören. Allt detta skrevs det om men jag hittar inte längre några artiklar tyvärr.

Och återigen, blev någon ens åtalad för bristande vård? Något gick ju hemskt jävla fel här och jag tycker huvuden borde rullat än att man bara sopar det under mattan, därav min nyfikenhet och tråd.

Jag ger heller INGEN som helst tillit till den idiot som skriver ut denna individ någon gång i framtiden. Det finns i min värld INGEN som helst anledning att INTE motarbeta denna persons frigång. Gör bara vad ni kan med att flytta papper och se till att hans liv aldrig någonsin får frihet igen tack.

Vad är det där för jävla fascist fasoner? Klart han ska få en ny chans som alla andra om han har blivit bättre!
__________________
Senast redigerad av C11H26NO2PS 2012-11-29 kl. 23:29.
Citera
2012-12-20, 18:44
  #12
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C11H26NO2PS
Vad är det där för jävla fascist fasoner? Klart han ska få en ny chans som alla andra om han har blivit bättre!

Borde man inte sitta av ett fängelsestraff efter man blivit vårdad då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback