Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-12-01, 04:52
  #1
Medlem
zajjahs avatar
Hej! Tänkte dela mina bästa tips för att hantera en avtändning.

Hjärnkaos: När det känns som att det är fullstädigt koas i huvet.
Gör något monotomt länge. Det tvingar fram dopamin även om det kommer kännas jobbigt i början. Det behöver inte finnas någon mening med det man gör. Förutom att man aktivt gör något upprepat gång på gång. Det skärper hjärnan. Man kommer känna sig mera klar efteråt. Kanske spendera en timme med att göra, vad man nu kommer på som är monotomt och inte kräver något tänkande av än.

Jobbiga känslor.
Dessa är bara att acceptera fullt ut. Det är känslor som beror på en obalans. Inget behöver egentligen vara fel. Så fort man har accepterat hur man mår. Brukar det också lugna sig ganska fort.
Man blir bättre med träning. Kanske inte lätt i början att acceptera massa jobbiga känslor och symptom. Men man blir bättre och bättre på det.
Det kommer ta en igenom en avtändning mkt lättare!

Jobbiga tankar.
Samma som för känslor. Acceptera att dom kommer och går. Det är inte så mkt man kan göra åt dom egentligen. Men vet att dom inte behöver stämma med hur verkligheten egentligen ser ut. Man måste inte lyssna på dom. Se dom som en störig vän som inte vill hålla käften

Tobak, kaffe
Gäller speciellt under benzo avtändning. Både kaffe och nikotin hämmar hjärnans gaba. Och även om det inte direkt känns så när man får en snabb belöning. Stressar hjärnan och ger mer ångerst än nödvändigt. Det kan göra att man känner sig mera deprimerad. Men du kommer förmodligen vara deprimerad i vilket fall.

Utnytja avtändningen till din fördel
Hitta sätt att ha kul med dom jobbiga symptomen. Har man tex extra mkt ångerst. Se på en skräckfilm! Spela ett läskigt spel. Slenderman kan jag rekomendera eller fear.
Avtändningen get extra krydda

Ut och spring! Hur jobbigt det än kan verka. Så frigörs massa må bra kemikalier! Det har ALLTID funkat för mig. Även om man kanske måste stanna och spy vart 10meter. Man kan eventuellt jogga lätt med. Ifall man inte pallar.
Är det så jobbigt så man inte kan gå ut. Gör ett par jumping jacks? Spring på stället. Gör armhävningar. Vad som funkar.

Vet att det kommer gå över. Hur jobbigt det än är nu. Låt det vara så.

Det är vad jag kan komma på nu. Har själv gått igenom massor av olika avtändningar från benzo, opiater, centralstimulanter (då är det översta tipset väldigt effektivt!)
Fyller på med tips efter förfrågan! Eller efter jag kommer på fler som hjälpt mig.
ha det bäst!
__________________
Senast redigerad av zajjah 2012-12-01 kl. 05:09.
Citera
2012-12-01, 05:54
  #2
Medlem
Bra tråd. Skadar aldrig med lite tips, men oftast så orkar man inte göra ett jävla skit åt sin situation för att man känner sig så slut att man bara orkar ligga i sängen och vänta ut avtändningen. Men en sak är säker, det går alltid över.
Citera
2012-12-01, 05:56
  #3
Medlem
Jim-Morrisons avatar
Tack så mycket för tipsen. Ska ta till mig dom.
Citera
2012-12-01, 21:29
  #4
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjacklife
Bra tråd. Skadar aldrig med lite tips, men oftast så orkar man inte göra ett jävla skit åt sin situation för att man känner sig så slut att man bara orkar ligga i sängen och vänta ut avtändningen. Men en sak är säker, det går alltid över.
Då är det precis vad man ska göra. Ligga där och låta det vara som det är. Inte fundera över det. Blir oftast onödigt jobbigt om man inte klarar acceptera läget. Kommer från kbt.
Citera
2012-12-02, 01:46
  #5
Medlem
Riktigt bra trådstart, och riktigt bra innehåll! Ska lägga det där på minnet, då jag troligtvis (ofrivilligt) kommer få en fet avtändning snart.
Citera
2012-12-02, 02:39
  #6
Medlem
rEEgs avatar
Att ta en lång varm dusch brukar hjälpa litegrann också mot cs-at, speciellt om man eventuellt kombinerar det med att göra nåt monotont som t.ex att dra en runk/onanera i sakta mak medans man låter kroppen bli ren, sen kan man ta ett par extra intvålningar också för att göra det lite mer monotont.

Det är mitt tips
Citera
2012-12-02, 21:25
  #7
Medlem
zaaph1s avatar
Umgås med folk man tycker om, har man en flickvän kan det vara så jävla underbart att mysa!
Låter säkert jävligt cheesy men så är det
Citera
2012-12-04, 10:18
  #8
Medlem
Ät mycket och drick vatten fast inte det finns nån aptit!
Ta gärna lite antioxidanter och vitaminer om det finns tillgängligt.
Kroppen behöver fylla på sina depåer efter ett hårt race....
Citera
2012-12-04, 10:54
  #9
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Umgås med folk man tycker om, har man en flickvän kan det vara så jävla underbart att mysa!
Låter säkert jävligt cheesy men så är det
Say what? ...tror aldrig du tänt av *på riktigt faktiskt...

*Med "på riktigt" menar jag från lite längre perioder på tyngre substanser.

onTopic så tycker jag det mest handlar om att stålsätta sig, har man betett sig ansvarslöst så får man acceptera att det kan göra ont att kliva av ...under en lång period. Man får tänkta på på de som har det värre och som inte ens förtjänar att må dåligt så går det lite lättare att sluta tycka synd om sig själv för något man redan från början visste skulle hända när man sysslade med vad det nu var man sysslade med?`
__________________
Senast redigerad av Tuvtramp 2012-12-04 kl. 11:01.
Citera
2012-12-04, 10:58
  #10
Avstängd
bajjan1s avatar
onani är det bästa! porrsufa och runka ett par timmar så känns det bättre!
Citera
2012-12-04, 11:14
  #11
Medlem
hashish-boys avatar
jag kollar på gore

av någon anledning mår jag bättre efter att ha sett sjuka videos, det är någon sjuk känsla jag får i kroppen som inte kan beskrivas...
det är först efter som jag känner ett viss lugn (kanske dödar man ångesten genom att skapa ångest under en kortare period...)

annars runka, ät, prata med någon eller på annat sätt hitta något som leder bort tankarna
Citera
2012-12-04, 11:41
  #12
Avstängd
limE86s avatar
Tack för tipsen. Dock så orkar man ju aldrig göra nåt av det som står i listan när man har at på centralstimulanter :P Nån starköl och porrsurf funkar hyfsat
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback