Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-04-20, 17:16
  #1
Medlem
Halloj, hoppas nu innerligt att jag inte behöver ringa o störa fastighetsskötaren utan att man kan få lite hjälp här. Det är så att min diskmaskin börjat krånga, satte igång den igår, den brummade lite väl lågmält och tillika allt för länge och när ja öppna så var disken fortfarande skitig och tabletten låg intakt på botten lite halvblöt. Såg att ja hade råkat dumpa ett sargat plastlock i botten på maskinen men ja tror inte den har med saken att göra. Gjorde ett försök idag igen men den står bara o låter lite, stänger aldrig av sig så att säga, och disken förblir skitig, blit bara lite blött i maskin. Det var väl ungefär de, tack på förhand
Citera
2005-04-20, 17:59
  #2
Medlem
Dr Manhattans avatar
Kan vara pumpen som lagt av. När det hände mig visade det sig snart att det var bättre att köpa en ny maskin än att laga....
Citera
2005-04-20, 18:17
  #3
Medlem
Låter inge vidare, denna är jävligt fräsch i övrigt. Men det går väl på försäkringen om inte annat...
Citera
2005-04-20, 18:21
  #4
Medlem
Som jag ser det kan det vara tre saker som strular.
1. Magnetventil
2. Pumpen
3. Kretskort

Kan hoppas att det är en magnetventil då blir det minst kostsamt, där skulle jag börjar felsöka.
Citera
2005-04-20, 18:42
  #5
Banned
Nisses avatar
"brummar" den konstant ,utan att programmet arbetar,så är det med stor sannolikhet en läcka i maskinen som gjort att det samlats vatten under maskinen ,när sådant händer,så påverkas en flottör som startar avloppspumpen,men det KAN vara en sådan enkel grej som att det helt enkelt kommit ut vatten,som runnit längs luckans nederdel och in i maskinen om någon öppnat maskinen då den varit i full drift ,prova med att låta maskinen stå oanvänd i en vecka ,med luckan öppen ,och även plåten i nederkanten bortskruvad ,så det självtorkar ,hjälper inte detta så får du kontakta service företag
Citera
2005-04-21, 10:17
  #6
Medlem
Tackar för alla svar, fastighetsskötarn ska kika på den i vilket fall somhelst.
Citera
2005-04-23, 10:39
  #7
Medlem
Du har inte bara råkat stänga av vattnet till maskinen? Frågar bara därför att det hänt mig en gång. Tog ett tag innan jag kom på det.
Citera
2005-04-23, 17:06
  #8
Medlem
Allt är ordnat nu, det va tydligen vara programmet som hängt sig. Funkade fint efter en omstart så att säga, knäppte av o på...

Tackar för alla svar.
Citera
2005-04-24, 11:19
  #9
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Allt är ordnat nu, det va tydligen vara programmet som hängt sig. Funkade fint efter en omstart så att säga, knäppte av o på...

Tackar för alla svar.

Kör din diskmaskin Windows?
Citera
2005-04-24, 11:41
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Kör din diskmaskin Windows?


Hahahaha!
Citera
2005-04-24, 11:52
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
att jag inte behöver ringa o störa fastighetsskötaren

Varför denna inställning?

Du får störa, du får finnas till, du får ta plats, ta för dig av livet.
Citera
2005-04-24, 13:33
  #12
Medlem
Som svar på frågorna, diskmaskinen min kör inte windows men likt många andra diskmaskiner så har den olika program att välja mellan. Saken är den att jag äger diskmaskinen och således så är det egentligen inte fastighetsskötarens grej att fixa men han är jävligt reko så han ställer upp ändå när saker o ting jävlas, oavsett om det är hans bord eller inte så att säga.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback