Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-15, 16:22
  #1
Medlem
Fassls avatar
Jag har en kapsyl här hemma som det står "Great minds drink alike" på som jag skulle vilja ha på min jeansjacka som en pin. Har gjort ett halvhjärtat försök till googling men kom ingen vart.
Någon som har tips på hur jag kan fästa den på jackan eller om det finns någon nål man kan fästa på baksidan så det blir som en riktig pin?

Tacksam för alla kreativa förslag och gör det själv länkar.
Citera
2012-12-15, 16:27
  #2
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fassl
Jag har en kapsyl här hemma som det står "Great minds drink alike" på som jag skulle vilja ha på min jeansjacka som en pin. Har gjort ett halvhjärtat försök till googling men kom ingen vart.
Någon som har tips på hur jag kan fästa den på jackan eller om det finns någon nål man kan fästa på baksidan så det blir som en riktig pin?

Tacksam för alla kreativa förslag och gör det själv länkar.


Limma fast en plastplugg i kapsylen, limma sedan en vanlig säkerhetsnål på den och tryck genom jackan och fäst den. Använder superlim så att det verkligen sitter.

Vill du göra det mer avancerat så skrapa ur en kanal i plastpluggen där nålen ska sitta fast i, fäster bättre då. Det kan du göra med en kniv eller så. Alt ta en tändare och smält plastpluggen så att den "omslukar" nålen.
Citera
2012-12-15, 17:21
  #3
Medlem
Fassls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Limma fast en plastplugg i kapsylen, limma sedan en vanlig säkerhetsnål på den och tryck genom jackan och fäst den. Använder superlim så att det verkligen sitter.

Vill du göra det mer avancerat så skrapa ur en kanal i plastpluggen där nålen ska sitta fast i, fäster bättre då. Det kan du göra med en kniv eller så. Alt ta en tändare och smält plastpluggen så att den "omslukar" nålen.

Plugg som i plugg man fäster skruv med i betong?
Citera
2012-12-15, 17:23
  #4
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fassl
Plugg som i plugg man fäster skruv med i betong?


Nej bara en vanlig plastbit, som en fyrkantig avlång plastbit, som man hittar överallt. Dvs en liten solid plastbit.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback