Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-12-19, 16:18
  #1
Medlem
lirareflashbacks avatar
Jag har tidigare fått utskrivet både Morfin och Tramadol samt olika benso, utan problem.
Idag fick jag utskrivet något för mig i a f nytt som heter Arcoxia och styrkan var 120 mg.
Att morfin är starkare förstår jag naturligtvis, men hur står sig denna medicin i jämförelse med Tramadol och dylikt?
Jag har aldrig tidigare tagit Arcoxia.
Undrar också om man kan ta denna medicin tillsammans med alkohol eller diazepam? För/nackdelar med att göra det?
Huvudfrågan här är dock hur Arcoxia står sig i jämförelse med Tramadol och dylikt.
Tog 120 mg Arcoxia tidigare idag och smärtan försvann (vilket jag fick det utskrivet pga) men kände inget rus. Är dock inte intresserad av något egentligt rus utan ser det som ren bonus i såna fall, men nämner det ändå.
__________________
Senast redigerad av lirareflashback 2012-12-19 kl. 16:24.
2012-12-19, 16:30
  #2
Medlem
redbullcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
Jag har tidigare fått utskrivet både Morfin och Tramadol samt olika benso, utan problem.
Idag fick jag utskrivet något för mig i a f nytt som heter Arcoxia och styrkan var 120 mg.
Att morfin är starkare förstår jag naturligtvis, men hur står sig denna medicin i jämförelse med Tramadol och dylikt?
Jag har aldrig tidigare tagit Arcoxia.
Undrar också om man kan ta denna medicin tillsammans med alkohol eller diazepam? För/nackdelar med att göra det?
Huvudfrågan här är dock hur Arcoxia står sig i jämförelse med Tramadol och dylikt.
Tog 120 mg Arcoxia tidigare idag och smärtan försvann (vilket jag fick det utskrivet pga) men kände inget rus. Är dock inte intresserad av något egentligt rus utan ser det som ren bonus i såna fall, men nämner det ändå.


Jag fick oxå detta utskrivet idag och lyssnar gärna på svar om samma saker som TS
2012-12-19, 16:38
  #3
Medlem
RockyTs avatar
Jag får det utskrivet som inflammationshämmande mot reumatism, och hade inte en aning om att den var värkhämmande i sig? Däremot vid inflammationer ska det vara dundermedicin.
2012-12-20, 07:00
  #4
Medlem
lirareflashbacks avatar
anyone????
2012-12-20, 09:44
  #5
Medlem
Puttepastors avatar
Inflammations hämmande är det en bra sådan och där med värkegenskaper inget annat ingen opiat eller så bara för inflammationer Går inte att gämföra med tradolan eller några andra Värk tabletter som sagt mycket bra inflammations hämmande
__________________
Senast redigerad av Puttepastor 2012-12-20 kl. 09:47.
2012-12-20, 11:50
  #6
Medlem
redbullcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttepastor
Inflammations hämmande är det en bra sådan och där med värkegenskaper inget annat ingen opiat eller så bara för inflammationer Går inte att gämföra med tradolan eller några andra Värk tabletter som sagt mycket bra inflammations hämmande

Ja det var riktiga mirakelpiller till min ryggvärk jämfört med tramadol som jag hade innan med dåligt resultat.
2012-12-20, 20:41
  #7
Medlem
redbullcolas avatar
Någon mer som får ont i hjärtat av dom här?

Konstigt detta, käkar endast 1 Arcoxia på morgonen plus 3 alvedon forte under dagen och får otäcka hugg i hjärta
2012-12-20, 21:16
  #8
Medlem
lirareflashbacks avatar
Kan med facit hand nu säga att dom lätt utklassar tramadol när det gäller att ta bort värken.
Finfin medicin men självfallet är morfin 100 ggr bättre
Har inte känt något hjärtproblem som ovan person beskriver men jag har heller inte mixat med alvedon. Däremot med öl
__________________
Senast redigerad av lirareflashback 2012-12-20 kl. 21:20.
2012-12-20, 23:41
  #9
Medlem
redbullcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
Kan med facit hand nu säga att dom lätt utklassar tramadol när det gäller att ta bort värken.
Finfin medicin men självfallet är morfin 100 ggr bättre
Har inte känt något hjärtproblem som ovan person beskriver men jag har heller inte mixat med alvedon. Däremot med öl

Ja visst är dom helt otroliga mot värken, tramadol är ju som att svälja luft i jämförelse.
Den var jävligt dyr bara....
2012-12-20, 23:49
  #10
Medlem
Puttepastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullcola
Någon mer som får ont i hjärtat av dom här?

Konstigt detta, käkar endast 1 Arcoxia på morgonen plus 3 alvedon forte under dagen och får otäcka hugg i hjärta

Fy fan lätt Inge bra jag vet att dom kan vara hårda på magen men aldrig hört hjärtat. Tycker med att det är en mycket bra medicin äter den och oxycontin fungerar super på värk mm
2012-12-21, 07:04
  #11
Medlem
redbullcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttepastor
Fy fan lätt Inge bra jag vet att dom kan vara hårda på magen men aldrig hört hjärtat. Tycker med att det är en mycket bra medicin äter den och oxycontin fungerar super på värk mm

Ska genomlida dagen utan tabletter idag och se om det känns likadant i hjärtat.
Det är främst när jag har gått o lagt mig på kvällen som det värker (inte mycket) i hjärta och då o då kommer det riktigt otrevliga hugg som jag blir livrädd av.

Har dessutom väldigt svaga Arcoxia på endast 30mg som jag ska ta 1st på morgonen eller 2 vid behov (vilket jag ej gjort)

Synd om man skulle behöva avbryta behandling med dessa som är det enda som har fungerat hittils..
2012-12-21, 19:42
  #12
Medlem
Puttepastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullcola
Ska genomlida dagen utan tabletter idag och se om det känns likadant i hjärtat.
Det är främst när jag har gått o lagt mig på kvällen som det värker (inte mycket) i hjärta och då o då kommer det riktigt otrevliga hugg som jag blir livrädd av.

Har dessutom väldigt svaga Arcoxia på endast 30mg som jag ska ta 1st på morgonen eller 2 vid behov (vilket jag ej gjort)

Synd om man skulle behöva avbryta behandling med dessa som är det enda som har fungerat hittils..


Tror det kan vara långsökt att det är dom som orsaken. Det är inte bara panikångest eller något i den stilen???
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback