Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-12-25, 00:52
  #1
Medlem
meramans avatar
Skeptikerna hade rätt att inget alls skulle hända 21 dec 2012. Och som ni alla märker är det precis vad som skett. Alla andra hade fel.

Kommer dom andra erkänna att dom hade totalt fel eller blir det en massa tramsiga bortförklaringar?

En del trodde jorden skulle gå under. Andra menade att en högre utveckling skulle ske. Det fanns folk som menade att aliens skulle träda fram osv. Men nu har det gått några dagar och uppenbart var ju allt ren trams.

Så vad tror ni? Erkänner dom sitt skitsnack eller kör dom med bortförklaringar? Vilken är den vanligaste bortförklaringen ni hört?
Citera
2012-12-25, 00:55
  #2
Medlem
TheReefs avatar
"Räknefel"
Citera
2012-12-25, 00:56
  #3
Medlem
..FAN..s avatar
Man har tolkat maya-kalender fel, domedagen är först i oktober 2027. Fanns tydligen två sätt att tolka den!?
Citera
2012-12-25, 00:58
  #4
Medlem
meramans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..FAN..
Man har tolkat maya-kalender fel, domedagen är först i oktober 2027. Fanns tydligen två sätt att tolka den!?

Var enda gång dom har fel så kommer dom med nya sätt att tolka saker och ting. Och varje gång visar det sig att den nya tolkningen också är fel hehe
Citera
2012-12-25, 01:35
  #5
Medlem
yedis avatar
Skulle vara väldigt intressant att se en intervju med en starkt troende när den kliver ut ur grottan lite små besviken.

Om någon sitter inne på en sån får ni gärna länka!

Precis som alla andra sagt så tror jag de skulle skylla på att de tolkat fel och därav flytta fram domedagen ett par år.
Citera
2012-12-25, 01:46
  #6
Medlem
Roundcubes avatar
Fanatikerna lär få svårt att förklara sig iallafall.

Men ändå funderade man ju. Mayafolket satt ju inne med en hel del kunskap så att säga.
Nåja, världen står på sin kant ändå. Bara en tidsfråga innan människan sabbar den.
Citera
2012-12-25, 07:48
  #7
Medlem
jcarlbergs avatar
Roligaste är att Maya folket aldrig har nämnt att Jorden ska gå under, dem bara menar på att när denna cirkel slutar så startas en ny direkt efter, alltså en loop.
Något ur energisynpunkt skulle förändras såsom global uppvärmning i viss mån(om jag minns rätt).

Så allt nonsens om slutet visar bara att människor är villiga att tro på vadsomhelst för lite spänning.
Citera
2012-12-25, 07:59
  #8
Medlem
Undrar om ättlingar till dessa klappmongon kommer smittas och försöka läsa mellan raderna i gamla Aftonbladet krönikor om 2000 år och tyda framtiden. Fast förhoppningsvis har genpoolen tvättatsur lite på den tiden. dessa människor är bara lättare avsteg från evulotionens framåtrörelse.


Dessa mongon kommer inte börja läsa fysik eller Niche bara för att dom hade fel. Det kommer vara lungt ett tag och dem hoppar på någon ny galenskap. Får behöver herde (frågan är bara vilken youtubekanal herdern i fråga äger denna gång).
__________________
Senast redigerad av Kent-Herbert 2012-12-25 kl. 08:02.
Citera
2012-12-25, 09:17
  #9
Medlem
amilofss avatar
Jag skulle inte ropa hej. Jag är inte expert på Maya (men om det stämmer som många säger att vi lever i förändringens tid) så skulle jag påstå att de lyckats ganska väl i sin timing. Tänk Er själva om Ni skulle förutspå vad som skulle komma att ske på just en dag tre tusen år framåt i tiden. En omöjlighet förstås. Nu tror jag iofs inte att Maya pekat ut just en specifik dag. Hur som helst så står jag fast vid vad jag tidigare har sagt, och det är att det inom en fyraårs period kommer att hända en gigantisk global katastrof. Något vi aldrig varit med om tidigare. Så är det, så blir det.


Öppet sinne.
Citera
2012-12-25, 11:56
  #10
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
Jag skulle inte ropa hej. Jag är inte expert på Maya (men om det stämmer som många säger att vi lever i förändringens tid) så skulle jag påstå att de lyckats ganska väl i sin timing. Tänk Er själva om Ni skulle förutspå vad som skulle komma att ske på just en dag tre tusen år framåt i tiden. En omöjlighet förstås. Nu tror jag iofs inte att Maya pekat ut just en specifik dag. Hur som helst så står jag fast vid vad jag tidigare har sagt, och det är att det inom en fyraårs period kommer att hända en gigantisk global katastrof. Något vi aldrig varit med om tidigare. Så är det, så blir det.


Öppet sinne.

Varför tror du detta?
Kan du vara mer specifik? Ekologisk, Ekonomisk, Moralisk???
Vilken typ av katastrof?



Öppet sinne, men inte så öppen att hjärnan ramlar ur.
Citera
2012-12-25, 12:06
  #11
Medlem
bingo!s avatar
Som vanligt kommer dom troende ligga lågt i några månader och känna sig lurade men så småningom kommer allting vara bortglömt och dom snöar in sig på någon ny teori, gärna något andligt och spirituellt för det är populärt och lättare att luras in i.

För dessa personer är som narkomaner, det saknas något i deras liv och för att inte känna sig övergivna (precis som religiösa) så väljer dom att blint lyssna på någon fårskalle som i sin tur får en kick att spela en ledare som tex Jim Jones.
Citera
2012-12-25, 12:21
  #12
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
[...]

Hur som helst så står jag fast vid vad jag tidigare har sagt, och det är att det inom en fyraårs period kommer att hända en gigantisk global katastrof. Något vi aldrig varit med om tidigare. Så är det, så blir det.


Öppet sinne.

Fy fan vad du kommer bli tråkad för detta om 4 år och det fortfarande inte har inträffat någon "gigantisk global katastrof".
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback