Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-12-27, 01:42
  #13
Medlem
Charlatanens avatar
Tyckte spontant att den såg reko ut; visarna verkar hålla en ganska bra standard och det var inga uppenbara tokigheter tryckta på urtavlan.

Men sen kollade jag runt lite; hittade inga bilder på legitima Montbrillanter som har en liten sekundvisare som är helt röd eller som har samma form som på ditt exemplar. Verkar heller inte finnas några modeller som både har "Breitling-vingarna" och "Breitling" tryckt på urtavlan. Den tydligaste missen är dock antalet skåror på kronan som skiljer sig markant mot den äkta varan.
Citera
2012-12-27, 02:19
  #14
Medlem
VitaLotusens avatar
Är nu rätt övertygad om att den är fejk. Man kan ju exempelvis jämföra Breitling-logotypen som är otroligt välskuren och utformad på den här närbilden med samma logotyp på mitt ex.
http://wallpapersup.net/wp-content/u...Watch-Logo.jpg
Man kan ju knappt se att det är ett ankare i liggande botten på det...

Har hört att man i Japan exempelvis kan komma över klockor som är näst intill indentiska med originalen som då enbart en erfaren urmakare kan se skillnad på först då uret öppnas upp. Detta verkar ju vara en skräp-kopia snarare...

Tråkigt för mig som trodde att jag gjort ett riktigt fynd.
Citera
2012-12-27, 11:17
  #15
Medlem
Den är fejk så det skriker om det, vilket gäller för (nästan) alla stora Breitlings som hittas i lådor.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback