Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-29, 15:26
  #1
Medlem
Nu äntligen börjar något som för en gång skulle verkar vara en korrekt återgivning av vikingatiden!

"Vikings follows the adventures of Ragnar Lothbrok the greatest hero of his age. The series tells the sagas of Ragnar's band of Viking brothers and his family, as he rises to become King of the Viking tribes. As well as being a fearless warrior, Ragnar embodies the Norse traditions of devotion to the gods, legend has it that he was a direct descendant of Odin, the god of war and warriors."

http://www.imdb.com/title/tt2306299/plotsummary

Förhoppningsvis följer den i kölvattnet av serier som Rome och Game of Thrones, vilket innebär en mer realistisk, naken och rå skildring av vikingarna. Bort från Hollywood-/hårdrocksbilden av vikingar med hornhjälmar och långa hårsvall. Här följer två förhandsdklipp:

http://www.youtube.com/watch?v=1Cg_5UVL3fs

http://www.youtube.com/watch?v=7rcozIVtujw

Medverkar gör även Gustaf Skarsgård som Ragnar Lodbrokks närmaste man. Serien börjar visas på History channel 3/3 2013. Vad tror ni om serien? Själv tror och hoppas jag på att det blir någonting riktigt bra!
Citera
2013-01-29, 15:31
  #2
Medlem
svampdamps avatar
Hoppas de berättar sanningen om vikingarna den här gången och inte endast framställer dem som blodtörstiga galningar.
Citera
2013-01-29, 15:35
  #3
Medlem
Hajafintens avatar
Konceptet är nog bra hoppas bara att det också blir det.
Synd bara att man inte har History channel..blir väl att försöka tanka den
Citera
2013-01-29, 15:43
  #4
Medlem
Skitonds avatar
Ser intressant ut, kommer garanterat att titta på den. Hoppas man får en historiskt riktig bild utav vikingarna.

Skulle serien producerats i Sverige skulle dess enda syfte vara att smutskasta vår historia.
Citera
2013-01-29, 16:30
  #5
Medlem
santacls avatar
Hade ingen aning om att History Channel producerar tv-serier, trodde det va enbart dokumentärer. Aja man lär sig något nytt varje dag.
Citera
2013-01-29, 17:17
  #6
Medlem
Blåbärskungens avatar
Klart dom måste stoppa in en brud som fäktas med svärd och är ball.
Citera
2013-01-29, 17:28
  #7
Medlem
Allt med vikingar är ju klart intressant
Citera
2013-01-29, 20:13
  #8
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitond
Ser intressant ut, kommer garanterat att titta på den. Hoppas man får en historiskt riktig bild utav vikingarna.

Skulle serien producerats i Sverige skulle dess enda syfte vara att smutskasta vår historia.
Säker?
Citera
2013-01-29, 20:23
  #9
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitond
Ser intressant ut, kommer garanterat att titta på den. Hoppas man får en historiskt riktig bild utav vikingarna.

Skulle serien producerats i Sverige skulle dess enda syfte vara att smutskasta vår historia.
Hur tänkte du där egentligen? Sverige existerade ju inte när Vikingarna fanns, och det fanns inte heller något folkslag som kallade sig "vikingar".
Citera
2013-01-29, 20:37
  #10
Medlem
Skitonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Säker?

Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Hur tänkte du där egentligen? Sverige existerade ju inte när Vikingarna fanns, och det fanns inte heller något folkslag som kallade sig "vikingar".
Klart, sist jag kollade på hjärnkontoret, handlade det om vikingar. Inslaget avslutades med;

"En historia det är svårt att vara stolt över."

Fast det kanske bara är en fördom jag har.
Citera
2013-01-29, 20:51
  #11
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Hade ingen aning om att History Channel producerar tv-serier, trodde det va enbart dokumentärer. Aja man lär sig något nytt varje dag.

Miniserien Hatfields and McCoys som kom förra året rekommenderas.

Jag är tveksam till det här. Jag tror det kommer att se ut som en menlös fantasiserie (fast då utan övernaturliga inslag). Mina förväntningar är låga.
Citera
2013-01-29, 21:00
  #12
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Hur tänkte du där egentligen? Sverige existerade ju inte när Vikingarna fanns, och det fanns inte heller något folkslag som kallade sig "vikingar".

Det är ju fortfarande ett nordiskt kulturarv även om Sverige som land inte existerade så det är väl ändå "vår" historia.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback