Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-02, 19:18
  #1
Medlem
Just nu går ett program på Discovery (sv) som handlar om att överleva mot alla odds med Bear Grylls f.d främlingslegionär , mannen är helt jävla underbar .

Han äter allt ,ruttet kött , småkryp och dricker vätskan ifrån kamelbajs för att få i sig vad som är nödvändigt för att överleva .

Basic överlevnad , något som många skulle behöva gå på kurs i och komma tillbaka till basic`s , hursomhelst , kolla in , med det är inget för kräsmagade .
Citera
2013-02-02, 19:20
  #2
Medlem
svampdamps avatar
När äter han ruttet kött? Tycker han är väldigt noga med att poängtera att äta/dricka dåligt kan leda till diare och uttorkning.
Citera
2013-02-02, 19:39
  #3
Medlem
Jag har nog sett de flesta av hans program det senaste halvåret och ibland så finns det sånt som han säger är okej att äta halvruttet , hellre sjuk än död är då måttot , överlevnad som sagt .

Han är en skön lirare , eller hur ?!
Citera
2013-02-02, 19:51
  #4
Medlem
Vad heter programmet?
Citera
2013-02-02, 19:52
  #5
Medlem
BlazeEveryDays avatar
Han dricker ju förfan sitt egna kiss för att överleva.
Citera
2013-02-02, 19:54
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejy8607
Vad heter programmet?

Ikväll , Bear Grylls special , i vanliga fall , överlevnad med Bear Grylls .

Man undrar hur den mannens avföring ser ut efter att ha ätit det han äter i programmen , och luktar för den delen .
__________________
Senast redigerad av pchb 2013-02-02 kl. 19:56.
Citera
2013-02-02, 20:35
  #7
Medlem
christerys avatar
Allt som lever och rör på sig går nog att äta, jag skulle grilla det mesta. Men att gamar inte dör av ruttet kött medans vi inte skall käk det som vi är ensamma ute i ödemarken tror jag han nämner åxå. Du tappar så mycket vatten så det är inte värt det. gamarna är byggda för det, liksom hyenor och annat trevligt.

Vatten=viktigt, mat= mindre viktigt.

Frukter, rötter, svamp och grönt av olika slag ska man nog vet lite om innan man mumsar i sig dom.
Dom försvarar sig dom rackarna.
Citera
2013-02-03, 11:41
  #8
Medlem
larsson9797s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejy8607
Vad heter programmet?
Programmet heter "extrem överlevnad" på svenska och "extrem survival" på engelska.
Citera
2013-02-16, 04:45
  #9
Medlem
Aardwolfs avatar
TV är som det är just fiction. 3 veckor utan mat, 3 dagar utan vatten är bra riktmärken. Prio 1 är alltid vatten.
Citera
2013-02-16, 07:14
  #10
Medlem
Det kan säkert funka att samla in vattenkondens från diverse håll men din variant "att krama vatten ur bajs och dricka direkt ur näven" har förmodligen en hälsomässig baksida som heter duga.
Citera
2013-02-20, 21:17
  #11
Medlem
dismembers avatar
kom på att....

Sen ska man komma ihåg attt Bear Grylls (stavning?) gör bra tv. jag har ett par fina "överlevnadsmärken" från kurser jag gjort inom försvaret, och även efter två veckor utan mat, när du är så hungrig så att du ser hamburgare överallt i skogen och du även drömmer om mat så går det fan inte att leva på det skiten han äter! det är inte överlevnad......

Äter du någonting dåligt, läs ruttet, så kommer du att spy och skita ihjäl dig fortare än om du skulle svälta ihjäl.

Edit1
Jag har bara ett överlevnadmärke från försvaret, och Bear Grylls gör väldigt bra TV, att simma över sjöar bland isflak klarar bara få personer.

Edit2
Han är absolut ingen mes, men han gör ett program som folk vill se.
__________________
Senast redigerad av dismember 2013-02-20 kl. 21:25. Anledning: fel!
Citera
2013-02-21, 03:09
  #12
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dismember
<klipp> att simma över sjöar bland isflak klarar bara få personer.
<klipp>

Dom flesta hade nog inte gjort det, det krävs intelligens för att överleva i det fria. Och att hoppa i vattnet är inte ett bevis för att man har för mycket hjärnceller om man är ensam.

Snara lite djur, fiska, pilla ihop ett trevligt läger kan nästan alla göra. Har man bara en kniv, helst en yxa och en såg åxå så löser sig mycket.

Men klart man får vara utan att käka vissa dar, det är lite riskabelt att pimpla i vakar men har man ingen borr så får man ta det kan kan. Funkar bra om man har skidor - utan vetefan om jag hade vågat.

Följa lite djurspår och hänga en snara där dom rör sig är nog det smartaste. Ripa vetefan hur dom snarar - hare osv är enklare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback