Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-02-07, 18:47
  #1
Medlem
Efter att läst hennes skit på Aftonbladet undrar jag bara? Är det Ok att dömma män rakt upp och ner skriva det? O varför skriver hon inte ut vilken hudfärg dom hade som rånade henne ?
Citera
2013-02-07, 18:53
  #2
Medlem
SugerKukForPengars avatar
Vad har hon skrivit?
Citera
2013-02-07, 19:01
  #3
Medlem
SugerKukForPengars avatar
OK av ren nyfikenhet gick jag in på aftonbladets hemsida och läste.

Hon drar den gamla hederliga "det är inte invandrare som begår brott, det är män".

Måste säga att Aftonbladet är lite enformiga. Först Johanna Frändens fjantartikel. Sedan längst upp på hemsidan Karin Magnusson: "Män älskar att berätta om saker män gör bra".

Fan vilket land vi lever i. Och dessa pissfittor på Flashback ser sig själva i spegeln varje dag och intalar sig själv att detta är normalt.
Citera
2013-02-07, 19:11
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugerKukForPengar
OK av ren nyfikenhet gick jag in på aftonbladets hemsida och läste.

Hon drar den gamla hederliga "det är inte invandrare som begår brott, det är män".

Måste säga att Aftonbladet är lite enformiga. Först Johanna Frändens fjantartikel. Sedan längst upp på hemsidan Karin Magnusson: "Män älskar att berätta om saker män gör bra".

Fan vilket land vi lever i. Och dessa pissfittor på Flashback ser sig själva i spegeln varje dag och intalar sig själv att detta är normalt.


Jag tror att Johanna raggar näthat.


Det här är dessutom ett konkret och bra exempel på varför feminister är för invandring. Genom att invandrarna rånade henne, och de är män, så kan hon säga att män är problemet. Och så tar hon ett antal åtgärder som kan riktas mot män. Inte invandrarmän, men män i allmänhet.

Dessutom, det vore rasism att invandrarmän ska drabbas av vad män gör. Så enbart svenska män behöver åtgärdas.

Det kan exempelvis vara att småpojkar måste börja ta piller varje dag för att de beter sig på ett pojkaktigt vis. D.v.s inte som små flickor. Och så vidare. Men kan man inte tvinga i invandrarpojkar de här pillren, de har ju en kultur. Och så vidare, och så vidare.
__________________
Senast redigerad av BullConnor 2013-02-07 kl. 19:23.
Citera
2013-02-07, 20:15
  #5
Medlem
Celenos avatar
Hon använder samma retorik som Avpixlat etc för att provocera. Det är ju uppenbart. Funkar gör det också, uppenbarligen.

Hon är inte bättre än Avpixlat är min poäng, om det inte framgick.
Citera
2013-02-07, 20:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Hon använder samma retorik som Avpixlat etc för att provocera. Det är ju uppenbart. Funkar gör det också, uppenbarligen.

Hon är inte bättre än Avpixlat är min poäng, om det inte framgick.

Men borde hon då inte ha nämnt att det vara invandrare? Det hade ju avpixlat gjort.
Citera
2013-02-07, 20:24
  #7
Medlem
SugerKukForPengars avatar
Ungefär 2 av 10 000 män i Sverige misstänks för våldtäkt de senaste 5 åren. Det säger ju en del om hur överdrivet det här med mäns våld mot kvinnor är.
Citera
2013-02-07, 20:35
  #8
Medlem
ringmuskelns avatar
Nähä, hon är faktiskt en pk-quinna jag inte skulle neka inträde till, bara hon sminkar sig rätt, flätar en politikerkrans och kommer i matchtröja. Hon får frikort, däremot 95% av de andra knattorna borde vira in sig i slöja och sluta skräpa ned omgivningen med deras anti-sexuella smörja, ge dem rött kort och helst utvisning från landet, kanske åka ner till det kryddiga och oförstörda Indien och eventuellt bli mentalt våldtagna av den oskuldsfulla kulturen som det pratas så varm om.

Hon sa från Bladet:
Lite om Stieg Larsson som tydligen erkände att han också var ett svin (på riktigt !) en gång i tiden och som ångrade sig och kände sig tvungen att skriva sentimental smörja för att försäkra sig en plats i den himleska staden. Är det alltid så, att de som skriver de mest framgångsrika böckerna själva försöker laga något trasigt i sig själva? Hen är först ett rövhål och då måste hen projicera sin skit på andra, i detta fall alla andra män. Han som sa det han var det! Så förskolan lärde mig faktiskt en sanning, trots allt. Jag ska fundera på det där att rannsaka sig själv genom att skapa lättsmält konst sen när jag blir gammal och religiös.

Men jag tycker hon känns lite fejk, bara ute efter att boosta karriären eller så är hon avundsjuk på känslan av en pungspark. Hon gick in i sportjournalistiken och har nu fattat hur tråkig damfotbollen och övrig damidrott är i sanning och det förstås fullt ut av oss på avbytarbänken.
__________________
Senast redigerad av ringmuskeln 2013-02-07 kl. 21:00.
Citera
2013-02-07, 20:39
  #9
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullConnor
Men borde hon då inte ha nämnt att det vara invandrare? Det hade ju avpixlat gjort.

Nej det borde hon inte. Hon använde samma retorik som Avpixlat för att påvisa hur fel Avpixlat har.

Problemet är att hon tror på det själv, vilket gör att hon inte är bättre än Avpixlat.
Citera
2013-02-07, 20:50
  #10
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Hon använder samma retorik som Avpixlat etc för att provocera. Det är ju uppenbart. Funkar gör det också, uppenbarligen.

Hon är inte bättre än Avpixlat är min poäng, om det inte framgick.

Ja, uppenbarligen så gör hon det.
Citera
2013-02-07, 22:27
  #11
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullConnor
Jag tror att Johanna raggar näthat.

Billigare att bli hög på än knark! Fast att ständig gå men högt adrenalin dödar i förtid. Hennes ådror slammar igen. Arga katter dör i infarkt, som på kvinnor inte märks. Därför blir de orättvist dåligt behandlade det påstår dom själv.
Den orättvisan ökar givetvis adrenalinet ännu mer så att det blir frätande som kungsvatten. Poor girl.
Citera
2013-02-07, 22:47
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Billigare att bli hög på än knark! Fast att ständig gå men högt adrenalin dödar i förtid. Hennes ådror slammar igen. Arga katter dör i infarkt, som på kvinnor inte märks. Därför blir de orättvist dåligt behandlade det påstår dom själv.
Den orättvisan ökar givetvis adrenalinet ännu mer så att det blir frätande som kungsvatten. Poor girl.

Det måste ju vara så att hon raggar näthat. Hon har med 100% säkerhet sett UG:s program. Dagen efter(?) kommer denna krönika. Jag kan tänka mig att hon började skriva på den direkt efter programmet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback