Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-02-26, 14:50
  #1
Medlem
Sodomizer666s avatar
Är det någon som läst denna bok, åsikt? Eller har någon åsikt om författarn?
Citera
2013-03-26, 00:28
  #2
Medlem
thissuitisblacknots avatar
Nej, tyvärr men jag hoppas den finns som hard-copy, jag tänker inte sitta och läsa 800 sidor på en datorskärm. =/
Citera
2013-03-28, 10:41
  #3
Medlem
knussligs avatar
Blir lite skeptisk av innehållsförteckningen när det nämns estoniakatastrofen, pedofilhärvor, etc. Men det behöver inte betyda att det inte finns ljusglimtar i den.
Citera
2013-04-19, 14:45
  #4
Medlem
Justme72s avatar
Har läst boken. Intressant upplägg och intressant att läsa tycker jag. Blev dock lite fundersam, då Ole skriver t.ex detta angående Skandiamannen..

Citat:
STIG ENGSTRÖM (se sid 74)
Då vittnet Stig Engström, den så kallade Skandiamannen, ville förhöras av polis på mordplatsen blev han vänligt men bestämt avvisad.
-Jamen, jag var en av de första på plats och kan lämna fler vittnesuppgifter, förklarade Engström.
-Tack, men vi har redan ett vittne (!), svarade polismannen.
När Stig Engström skulle gå till sin bil och åka hem, kom en polis och frågade om han hade några upplysningar att lämna om det hela.

Stig åkte inte bil hem! Han tog nattbussen enligt egen utsago i förhör:

Citat:
E: Nej, du menar den kvällen?

F: Ja.

E: Nej det har jag inte gjort. Jag gick tillbaka, jag kan ta det kort, jag gick tillbaka och fick reda på nattbussen, det var hemskt gott om tid så jag kunde ta en kopp kaffe. Sen promenerade jag Sveavägen bort till Odengatan. Odengatan upp till Odenplan i lugn och ro kan man säga, och nattbussen gick väl då tio minuter över tolv. Jag var hemma tio minuter i ett. Radioprogrammet tio minuter över ett så då först var jag säker på den personen i fråga.

Nu är ju detta bara en liten detalj som jag råkade uppmärksamma och är ju inget att haka upp sig på så klart, men man blir ju lite fundersam var Ole fått sin information ifrån eller hur han tolkar saker och ting, och därmed hur detaljer i hela boken igenom överlag stämmer.

Okej bok, men som i samtliga fall av det man läser på nätet och i böcker så måste man läsa med ett kritiskt och undersökande öga
Citera
2013-06-08, 12:57
  #5
Medlem
http://www.redicecreations.com/radio...RIR-130106.php
http://www.redicecreations.com/radio...RIR-130207.php
http://www.redicecreations.com/radio...RIR-130321.php
http://www.redicecreations.com/radio...RIR-130423.php

Här är en 8 timmars intervju på engelska med Ole Dammegård intervjuad av Henrik Palmgren på Red Ice radio. Den är uppdelad i fyra delar och varje del är uppdelad i två varav den andra måste man vara medlem för att höra. Har del 2 på disken om någon vill att jag lägger upp.

Ole Dammegård är en mycket bra och klok journalist som inte låter sig smutskastas. Denna informationen måste komma ut till samtliga svenskar. Denne man har riskerat livet för vår skull bara för att visa vilka vidrigheter det pågår under ytan på sveriges välputsade fasad.

Citat:
Ursprungligen postat av Justme72
Okej bok, men som i samtliga fall av det man läser på nätet och i böcker så måste man läsa med ett kritiskt och undersökande öga
Det är just det han uppmanar till i boken, tänk själv, lägg pusslet och lita inte på någon.
__________________
Senast redigerad av abrovinch 2013-06-08 kl. 12:59.
Citera
2013-06-30, 00:16
  #6
Medlem
InSpirituss avatar
Jar både läst boken o lyssnat på intervjun på www.redicecreations.com och jag instämmer med abrovinch. Svennebanan som bara inhämtar info från mainstreammedia, skolutbildningen och "tillåten" litteratur har i regel en otroligt naiv bild över vad som pågår under ytan i detta genomkorrupta land.


Det finns flera detaljfel som Justme72 nämner men helheten går inte förlorad.

knusslig: Helt rätt, man ska alltid vara skeptisk men många som tror de är skeptiska är i själva verket ignoranta och förkastar utan att ens ha läst faktan. Beställ hem en Kindle o läs boken o uttala dej sen.

Så länge man är kritisk o har ett öppet sinne till allt man läser o skiljer på fakta o spekulationer så finns mkt matnyttigt att hämta i boken.
Citera
2013-09-23, 17:16
  #7
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InSpiritus
.....Så länge man är kritisk o har ett öppet sinne till allt man läser o skiljer på fakta o spekulationer så finns mkt matnyttigt att hämta i boken.
Instämmer helt! Boken är som ett uppslagslexikon för allt väsentligt kring Palmemordet. Ledtrådarna Holmér efterlämnade som pekade mot Baresic är dock märkligt förbigångna samtidigt som utförliga fakta kring Wedin blir till största nyhet i detta helt i övrigt storslagna verk.
I den eviga Palmetråden här i FB spekulerades genast om att Wedin skulle ha varit den som försökt värva min vän v.Birchan för mordet men sedan måst utföra det själv. Om detta är Dammegårds egen slutsats eller om CIA har hjälpt till är jag då närmast nyfiken på.
Citera
2014-08-06, 23:09
  #8
Medlem
ercys avatar
Går den fortfarande att ladda ner någonstans, eller måste man köpa den?
Citera
2014-08-08, 00:18
  #9
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Går den fortfarande att ladda ner någonstans, eller måste man köpa den?
Prova att googla på "Statskupp i Slowmotion Ole Dammegård pdf".
Citera
2014-08-08, 02:18
  #10
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
Prova att googla på "Statskupp i Slowmotion Ole Dammegård pdf".

Hittar bara en engelsk kopia, och där har kapitlet om M/S Estonia (Det jag egentligen vill åt) strykts.
Citera
2014-08-08, 19:00
  #11
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Hittar bara en engelsk kopia, och där har kapitlet om M/S Estonia (Det jag egentligen vill åt) strykts.
Dessa nya besvärligheter att få tillgång till Dammegårds verk säger mig att det inte gärna kan vara det mot oss i detta fall välvilliga CIA som legat bakom utan snarare våra värsta historieförfalskare frimurarna och svenska psykförsvaret i samspel. Statsmakten måste med frimurares hjälp mörka både Palme och Lindhmordet men framförallt Estoniakatastrofen där just psykförsvaret gjorde bort sig och avslöjade sig helt.
Citera
2014-08-09, 13:31
  #12
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Hittar bara en engelsk kopia, och där har kapitlet om M/S Estonia (Det jag egentligen vill åt) strykts.

Prova den jag skickar i PM till dig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback