Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-27, 10:33
  #1
Medlem
zozois avatar
Tja!
Jag ville ha lite bitcoins och kapiton såg ut som ett legit och enkelt val för folk inom sverige men de visade sig att vara det exakt motsatta!

Jag la in 1150kr på en torsdag förra veckan och sen yttligare 1400kr på måndag. Först frågade de om foto på mitt ID som va lite obehagligt att skicka, sen frågade de om ID 3 GÅNGER TILL!

Och efter allt de där så står de i historik och ett mail som ja fick att ja har 1400kr i kontot.. Vilket är bara en av 2 överförningar och den första skickade jag in torsdagen veckan innan jag skickade 1400 på måndagen. Iaf när jag ville använda de 1400 och omvanlda de till bitcoins...

du gissa rätt DET GICK INTE! Jag hade "inga pengar" Skrivit ca 5 meddelanden till de utan svar och verkar som att ja inte kan göra något åt saken ...detta är vad som står


7. Ansvarsbegränsning

Kapiton friskriver sig från allt ansvar som härstammar från tredje part. Kapiton tar heller inte ansvar för skador som uppkommit i samband med nätverksstörningar, andra tekniska fel och brister eller problem eller skador, förluster eller problem som åsamkats användaren av denne själv genom oaktsamhet eller på annat vis. Kapiton ger inga löften om tjänstens tillförlitlighet eller tillgänglighet. Kapiton garanterar inte att all information är fullständig, riktig eller uppdaterad. Under inga omständigheter skall Kapiton vara ansvarigt för någon förlust eller skada som inte skäligen kunnat förutses.


Med andra ord "Jag kan sno dina pengar och jävlas med dig utan att du kan göra något åt saken"

Kan man stämma? om inte hoppas ja att alla som läser detta aldrig använder kapiton!

Tack för er tid!
Citera
2013-02-27, 10:42
  #2
Avstängd
barkborrens avatar
Ja bra med en varning så inte andra behöver göra om samma misstag.
Jag kan fan inte få in i mitt huvud hur någon person ens kan överväga att skicka in pengar till en sådan suspekt sak som att köpa någon jävla "skitvaluta" som man egentligen inte vet ett förbannade dugg om.
Nu skriker säkert vissa att det är en bra idé och att jag är dum i huvudet som inte fattar det.
Jag säger då vill du köpa, köp utav helvetet då, jag skulle inte ens med pistol mot huvudet köpa skiten.
Citera
2013-02-27, 10:45
  #3
Medlem
zozois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkborren
Ja bra med en varning så inte andra behöver göra om samma misstag.
Jag kan fan inte få in i mitt huvud hur någon person ens kan överväga att skicka in pengar till en sådan suspekt sak som att köpa någon jävla "skitvaluta" som man egentligen inte vet ett förbannade dugg om.
Nu skriker säkert vissa att det är en bra idé och att jag är dum i huvudet som inte fattar det.
Jag säger då vill du köpa, köp utav helvetet då, jag skulle inte ens med pistol mot huvudet köpa skiten.


Jag förstår att många tycker så om valutan, den är ju ny och ostabil men vissa sidor på internet tar tyvärr bara den valutan
Citera
2013-02-27, 10:48
  #4
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkborren
Ja bra med en varning så inte andra behöver göra om samma misstag.
Jag kan fan inte få in i mitt huvud hur någon person ens kan överväga att skicka in pengar till en sådan suspekt sak som att köpa någon jävla "skitvaluta" som man egentligen inte vet ett förbannade dugg om.
Nu skriker säkert vissa att det är en bra idé och att jag är dum i huvudet som inte fattar det.
Jag säger då vill du köpa, köp utav helvetet då, jag skulle inte ens med pistol mot huvudet köpa skiten.
Ser ut som jag inte behöver kommentera det du sade.

TS: Skickade du till samma ställe och på samma sätt vid båda tillfällena?

Kan ju ta lite tid med men med tanke på att den senaste överföringen är registrerad så.

Mitt förslag hade varit att diskuterat det med dem först och frågat hur det fungerar / varför det visar att du inte har några pengar och fråga var din första överföring har tagit över.

Om de sedan inte försöker lösa det så. För all del, häng ut dem.

ID-grejen känns ju lite oprofessionell och det gör väl kanske hela din upplevelse. Man får hoppas att det löser sig för dig.


Edit: Ser att det är bankgiro. Börja med att kolla så att du har skickat till samma giro och med samma ocr-nummer/meddelande båda gångerna. Lär ju inte vara så att insättning två ersatte beloppet som stod på den första men vem vet.

(Försök) Tala med dem =P
__________________
Senast redigerad av annanmedlem 2013-02-27 kl. 10:51.
Citera
2013-02-27, 10:49
  #5
Avstängd
barkborrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zozoi
Jag förstår att många tycker så om valutan, den är ju ny och ostabil men vissa sidor på internet tar tyvärr bara den valutan
Jo jag vet men jag skulle i så fall överväga att köpa någon annanstans om det gick.
Att för sina surt förvärvade slantar köpa något så tvivelaktigt som detta är inte förnuftigt, och du ser ju själv vad som hände dig, hoppas det fixar sig, men om det inte gör det, vad fan ska du göra då?
Citera
2013-02-27, 10:55
  #6
Medlem
zozois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Ser ut som jag inte behöver kommentera det du sade.

TS: Skickade du till samma ställe och på samma sätt vid båda tillfällena?

Kan ju ta lite tid med men med tanke på att den senaste överföringen är registrerad så.

Mitt förslag hade varit att diskuterat det med dem först och frågat hur det fungerar / varför det visar att du inte har några pengar och fråga var din första överföring har tagit över.

Om de sedan inte försöker lösa det så. För all del, häng ut dem.

ID-grejen känns ju lite oprofessionell och det gör väl kanske hela din upplevelse. Man får hoppas att det löser sig för dig.


Edit: Ser att det är bankgiro. Börja med att kolla så att du har skickat till samma giro och med samma ocr-nummer/meddelande båda gångerna. Lär ju inte vara så att insättning två ersatte beloppet som stod på den första men vem vet.

(Försök) Tala med dem =P

Jag har 2 olika konton jag skickade ifrån, och jag fick bara det sista ja skicka den och inte ens riktigt de för att ja kan inte använda mig av pengarna. Jag har skrivit 5 meddelanden utan svar :/
Citera
2013-02-27, 10:57
  #7
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zozoi
Jag har 2 olika konton jag skickade ifrån, och jag fick bara det sista ja skicka den och inte ens riktigt de för att ja kan inte använda mig av pengarna. Jag har skrivit 5 meddelanden utan svar :/
Fast då ligger ju antagligen problemet med varför pengarna inte är framme på dina övriga tjänsters sida, vilket ju inte kändes helt osannolikt. Spontant hade jag ju inte gissat att du skickade från två olika ställen men att något var skumt, och det var det ju uppenbarligen.

En del banker hanterar väl betalningar långsammare. Och du får väl kontrollera uppgifterna men de var väl kanske korrekta iaf.

Gissningsvis kommer båda dina betalningar fram förutsatt att du har gjort därr.

Varför du inte kan använda dem eller hur man använder dem vet jag ju inte då jag själv aldrig har använt tjänsten :/

Vad de skall med ID till förstår jag inte heller.
Citera
2013-02-27, 10:58
  #8
Medlem
zozois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkborren
Jo jag vet men jag skulle i så fall överväga att köpa någon annanstans om det gick.
Att för sina surt förvärvade slantar köpa något så tvivelaktigt som detta är inte förnuftigt, och du ser ju själv vad som hände dig, hoppas det fixar sig, men om det inte gör det, vad fan ska du göra då?


Mtgox.com är en bra sida som mina polare har använt fast jag förstod inte den riktigt och mina kompisar va inte tillgängliga för hjälp just då..

Asså jag vet vad han heter så man kan söka upp honom om man inte kan göra något lagligt så...
For every action there is an reaction!
Citera
2013-02-27, 11:02
  #9
Avstängd
barkborrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zozoi
Mtgox.com är en bra sida som mina polare har använt fast jag förstod inte den riktigt och mina kompisar va inte tillgängliga för hjälp just då..

Asså jag vet vad han heter så man kan söka upp honom om man inte kan göra något lagligt så...
For every action there is an reaction!
I så fall har jag missuppfattat allt, jag trodde Kapiton var ett företag och att dessa strulade med dina insättningar.
Citera
2013-02-27, 11:03
  #10
Medlem
zozois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Fast då ligger ju antagligen problemet med varför pengarna inte är framme på dina övriga tjänsters sida, vilket ju inte kändes helt osannolikt. Spontant hade jag ju inte gissat att du skickade från två olika ställen men att något var skumt, och det var det ju uppenbarligen.

En del banker hanterar väl betalningar långsammare. Och du får väl kontrollera uppgifterna men de var väl kanske korrekta iaf.

Gissningsvis kommer båda dina betalningar fram förutsatt att du har gjort därr.

Varför du inte kan använda dem eller hur man använder dem vet jag ju inte då jag själv aldrig har använt tjänsten :/

Vad de skall med ID till förstår jag inte heller.


Man använder sina kronor för att göra samma värde fast i bitcoins som man kan använda på över 1000st internet shoppar. Borde inte vara problem att skicka från olika konton osv pga jag skickade pengarna på en torsdag och senare en måndag så de är ju helt olika tillfällen så man blir ju inte förvirrad eller något, btw det är en relativt ny sida som bara en man driver...
Citera
2013-02-27, 11:04
  #11
Medlem
zozois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkborren
I så fall har jag missuppfattat allt, jag trodde Kapiton var ett företag och att dessa strulade med dina insättningar.


Ja då det är ett en mans företag (en ägare som tar hand om allt)
Citera
2013-02-27, 11:08
  #12
Avstängd
barkborrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zozoi
Ja då det är ett en mans företag (en ägare som tar hand om allt)
Aj fan det gör mig ännu mera tveksam att sätta in pengar där, men gjort är gjort och kanske får du åtgärda problemet med bollträ.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback