Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-03-24, 22:32
  #1
Avstängd
PabloPicachus avatar
Som vi alla vet är de flesta tjejer som natt och dag med eller utan smink. Det vill säga två helt olika personer. Bara kolla på flera exempel här som stödjer mitt påstående http://imgur.com/a/ynkv8

Varför är det sån skillnad på män och kvinnors utseende att kvinnor behöver 10 lager smink för att matcha männen utseendemässigt?
Citera
2013-03-24, 22:35
  #2
Medlem
oregistrerads avatar
Män blir också snyggare med lite smink, det är bara att det talas det inte om.
Citera
2013-03-24, 22:36
  #3
Avstängd
PabloPicachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oregistrerad
Män blir också snyggare med lite smink, det är bara att det talas det inte om.

Men att kvinnor använder smink i en större utsträckning kan väl även du som feminst inse eller är allt mellan könen exakt lika?
Citera
2013-03-24, 22:42
  #4
Medlem
peachybums avatar
Man sminkar sig för att andra gör det och man vill se snyggare ut än man naturligt är. Tjejer sminkar sig för att killar ska tycka att dom är snygga och för att konkurrera med andra tjejer. Tjejer har blivit van med att se så bra ut som de gör när de är sminkade att de inte vill vara osminkade, har med bristande självkänsla att göra i grund och botten. "tänk om nån som märker att jag har en finne" osv. Så tror jag i alla fall. Och jag är tjej dock sminkar jag mig typ en gång i månaden bara.. Det är jobbigt och tidskrävande när man bara ska pula på hemma osv.
Citera
2013-03-24, 22:46
  #5
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PabloPicachu
Men att kvinnor använder smink i en större utsträckning kan väl även du som feminst inse eller är allt mellan könen exakt lika?
Kvinnor är väl inte lika lättlurade som män helt enkelt. För det inser du väl, att den som blir lurad av de där sminklagren är ju killen ... tjejen vet ju hur hon ser ut utan..
Citera
2013-03-24, 22:51
  #6
Medlem
Rezoes avatar
Män hade också sett "konstiga" ut om de också hade använt smink som vi tjejer. Det är väl bara så att folk förväntar sig att tjejer ska se snygga och fräscha ut med hjälp av sminket.
Citera
2013-03-24, 22:52
  #7
Avstängd
PabloPicachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kvinnor är väl inte lika lättlurade som män helt enkelt. För det inser du väl, att den som blir lurad av de där sminklagren är ju killen ... tjejen vet ju hur hon ser ut utan..

Haha nu får du ge dig. Tjejer går ju stup i kvarten på alla dessa nymodigheter som hela branschen kommer på då och då. ''Nya micromoisters med växtextrakt från sydamerikanska regnskogen'' haha jag dör.

Sen att ni lägger alla era pengar på smink gör er ännu dummare.
Citera
2013-03-24, 22:54
  #8
Medlem
oregistrerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rezoe
Män hade också sett "konstiga" ut om de också hade använt smink som vi tjejer. Det är väl bara så att folk förväntar sig att tjejer ska se snygga och fräscha ut med hjälp av sminket.
Ja, så är det.
Citera
2013-03-24, 22:57
  #9
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PabloPicachu
Haha nu får du ge dig. Tjejer går ju stup i kvarten på alla dessa nymodigheter som hela branschen kommer på då och då. ''Nya micromoisters med växtextrakt från sydamerikanska regnskogen'' haha jag dör.

Sen att ni lägger alla era pengar på smink gör er ännu dummare.
Nymodigheten smink var det män som började med - inte kvinnor. Däremot har det med tiden varit mer gångbart för kvinnor och slutat användas av män ... eftersom män uppenbarligen går på det målade och faller för det i högre grad än tvärtom. Hade de det varit en gångbar raggningsgrej för killar så hade de sminkat sig. På åttiotalet var det en våg av sminkade killar, liksom på nittiotalet osv ... men trenden dör rätt snabbt efter som det inte är gångbart.
Citera
2013-03-24, 22:59
  #10
Medlem
A.Wickfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PabloPicachu
Sen att ni lägger alla era pengar på smink gör er ännu dummare.

"Dummare" - ännu dummare, till och med. Okej.

Vad är din önskan? Att brudar lägger ned sminket och odlar hår lite varstans, klär sig som butchflator och slutar duscha? Är du feminist?
Citera
2013-03-24, 23:24
  #11
Medlem
nazzelasses avatar
Jag tycker smink är fult och patetiskt. Vad gör det mig till?
Citera
2013-03-24, 23:32
  #12
Medlem
haha herregud
ångrar galet att jag läste denna tråd.
tjejerna ser katastrofala ut utan smink ju
kommer inte kunna sova inatt,
kommer tänka på alla vackra tjejer jag har beskådat med undrar hur dom egentligen er ut.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback