Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-27, 00:14
  #1
Medlem
Barbapappan89s avatar
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3521904/2013-06-26

Hur ser denna dator ut i era ögon?

Det jag ska ha datorn för är mycket HoN och livestream på det. Vill att datorn ska ha några år i framtiden också Så att tex kunna köra crossfire vore ju nice

Chassi (mATX-ATX) ,Hårddisk och grafikkort har jag redan.
Länka gärna andra liknande kundkorgar. Har runt 4-5 tusen att köpa för!

Vad är skillnaden på i5 ivy bridge och i5 hashwell också undrar jag!
Citera
2013-06-27, 00:32
  #2
Medlem
Haswell är nyare men prestandan är inte märkbart bättre men köper du nytt är de haswell du ska ha.

Köp bättre moderkort som har bättre vrm kylflänsar för runt 1k-1400kr typ.
Byt ut kylaren mot en lite bättre om du har råd det lönar sig nog i längden om du vill överklocka eller få datorn väldigt tyst(skulle rekomendera att läsa recensioner och ta en för runt 600kr).

Nätaggregat bör du kanske lägga några hundralappar till på med så du får ett tystare agg och läs gärna på lite innan du beställer.

Ta och läs på om vad andra tycker om produkterna så du inte köper något dåligt skit.
Citera
2013-06-27, 01:04
  #3
Medlem
Barbapappan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derp321
Haswell är nyare men prestandan är inte märkbart bättre men köper du nytt är de haswell du ska ha.

Köp bättre moderkort som har bättre vrm kylflänsar för runt 1k-1400kr typ.
Byt ut kylaren mot en lite bättre om du har råd det lönar sig nog i längden om du vill överklocka eller få datorn väldigt tyst(skulle rekomendera att läsa recensioner och ta en för runt 600kr).

Nätaggregat bör du kanske lägga några hundralappar till på med så du får ett tystare agg och läs gärna på lite innan du beställer.

Ta och läs på om vad andra tycker om produkterna så du inte köper något dåligt skit.

Hur skulle datorn se ut om du fick välja innehållet? Cpu , nätagg , minnen ,cpu fläkt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback