Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-09, 18:47
  #1
Medlem
lithionits avatar
Har aldrig köpt sex själv, och kommer inte göra. Har inget emot prostitution om kvinnan säljer sex av helt fri vilja och tjänar pengarna själv då tycker jag att det är helt ok, eftersom både gör det frivilligt.

Var nyligen till Grekland och det gjorde mig uppmärksam på det hela, helt sjukt bordeller på bargatorna omringade av vakter utan fönster där tjejer hålls tillfångna mot deras egen vilja. Samtidigt som man själv har jättekul och besöker olika barer och klubbar 20 meter bort.

Sanningen är tyvärr att den stora majoriteten av prostiturerade i europa är östeuropeiska tjejer som lurats av kriminella att de skall få jobb i utlandet t.ex. som städerska, hushållerska, jobba i affär, för att sedan bli tillfångatagna, våldtagna, misshandlade och leva som sexslavar inlåsta bakom galler och inte kunna fly därifrån i åratal varav många dessutom mördas av deras ägare och avlider av könssjukdomar.

Berör det inte er alls? Är det värt det mot att dels stödja slavhandeln, att medverka till att traumatisera en oskyldig tjej för livet och dels risken att få könssjukdomar och dels risken att ge den prostituerade könssjukdomar som kan leda till hennes död?

Finns mycket filmer som ni kanske bör se för att få en tankeställare, the price of sex är en skrämmande film om sex trafficking. Några exempel.
http://priceofsex.org/content/multimedia
http://www.youtube.com/watch?v=lfp_pJ1mpUo
http://www.youtube.com/watch?v=rmMhDRJt0ek
Citera
2013-08-09, 19:07
  #2
Medlem
WordWarriors avatar
Suck...

Citat:
Sanningen är tyvärr att den stora majoriteten av prostiturerade i europa är östeuropeiska tjejer som lurats av kriminella att de skall få jobb i utlandet t.ex. som städerska, hushållerska, jobba i affär, för att sedan bli tillfångatagna, våldtagna, misshandlade och leva som sexslavar inlåsta bakom galler och inte kunna fly därifrån i åratal varav många dessutom mördas av deras ägare och avlider av könssjukdomar.

Eh... Nej...

..............


https://www.flashback.org/t2158862

https://www.flashback.org/t1404248

Seså. Ta ditt Litium nu...
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2013-08-09 kl. 19:11.
Citera
2013-08-09, 19:11
  #3
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit

Sanningen är tyvärr att den stora majoriteten av prostiturerade i europa är östeuropeiska tjejer som lurats av kriminella att de skall få jobb i utlandet t.ex. som städerska, hushållerska, jobba i affär, för att sedan bli tillfångatagna, våldtagna, misshandlade och leva som sexslavar inlåsta bakom galler och inte kunna fly därifrån i åratal varav många dessutom mördas av deras ägare och avlider av könssjukdomar.

Helt fel.

Det finns en ny EU-rapport om detta:

http://ec.europa.eu/anti-trafficking...f&fileType=pdf


Som du säger själv "jag har aldrig köpt sex ...." och du har heller aldrig besökt en bordell med andra ord....
__________________
Senast redigerad av Arnold15 2013-08-09 kl. 19:14.
Citera
2013-08-09, 19:12
  #4
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
Har aldrig köpt sex själv, och kommer inte göra. Har inget emot prostitution om kvinnan säljer sex av helt fri vilja och tjänar pengarna själv då tycker jag att det är helt ok, eftersom både gör det frivilligt.

Var nyligen till Grekland och det gjorde mig uppmärksam på det hela, helt sjukt bordeller på bargatorna omringade av vakter utan fönster där tjejer hålls tillfångna mot deras egen vilja. Samtidigt som man själv har jättekul och besöker olika barer och klubbar 20 meter bort.

Sanningen är tyvärr att den stora majoriteten av prostiturerade i europa är östeuropeiska tjejer som lurats av kriminella att de skall få jobb i utlandet t.ex. som städerska, hushållerska, jobba i affär, för att sedan bli tillfångatagna, våldtagna, misshandlade och leva som sexslavar inlåsta bakom galler och inte kunna fly därifrån i åratal varav många dessutom mördas av deras ägare och avlider av könssjukdomar.

Berör det inte er alls? Är det värt det mot att dels stödja slavhandeln, att medverka till att traumatisera en oskyldig tjej för livet och dels risken att få könssjukdomar och dels risken att ge den prostituerade könssjukdomar som kan leda till hennes död?

Finns mycket filmer som ni kanske bör se för att få en tankeställare, the price of sex är en skrämmande film om sex trafficking. Några exempel.
http://priceofsex.org/content/multimedia
http://www.youtube.com/watch?v=lfp_pJ1mpUo
http://www.youtube.com/watch?v=rmMhDRJt0ek


Grekland är fattigt. Blir alltid värre då. Enda lösningen på sådana problem är att fler män köper sex. Och att de gör det från frivilliga självständiga eskorter så att den marknaden konkurrerar ut den svarta.

Hur som helst målar du ut en lite väl svart bild. Man behöver inte förtsätta att tjejerna är där ofrivilligt. Vakterna kan vara för att skydda tjejerna och har de könsjukdomar får de snart slå igen för brist på kunder.

Mitt råd till dig är att köpa sex i Danmark och Tyskland istället för i Grekland. Det löser det mesta av ditt dilemma.
Citera
2013-08-09, 19:23
  #5
Medlem
Här finns en bra artikel om ämnet:

http://www.metro.se/kolumner/tror-du...WVQ81unHSp2U6/
Citera
2013-08-09, 19:25
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Grekland är fattigt. Blir alltid värre då. Enda lösningen på sådana problem är att fler män köper sex. Och att de gör det från frivilliga självständiga eskorter så att den marknaden konkurrerar ut den svarta.

Hur som helst målar du ut en lite väl svart bild. Man behöver inte förtsätta att tjejerna är där ofrivilligt. Vakterna kan vara för att skydda tjejerna och har de könsjukdomar får de snart slå igen för brist på kunder.

Mitt råd till dig är att köpa sex i Danmark och Tyskland istället för i Grekland. Det löser det mesta av ditt dilemma.

Please. Spara oss dina egenhändigt hopsnickrade sociala åtgärder som bara speglar din totala ignorans och önskedröm. Om fler män köper sex i Grekland ökar naturligtvis antalet dittvingade tjejer. Eller tror du att torskarna bryr sig om att fråga vem som är där av fri vilja och inte när de helt känslostyrda låter kuken peka på det mest inbjudande hålet.

Bara håll käft.
Citera
2013-08-09, 19:30
  #7
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
Här finns en bra artikel om ämnet:

http://www.metro.se/kolumner/tror-du...WVQ81unHSp2U6/

Ja, vilken bra artikel om prostitutionen.
Den mest extrema radikalfeministen här inne länkar till en annan känd feminist som är bra på att måla upp egna bilder. Kan ju tala om att den här Surmumlan aldrig har satt sin fot på en bordell. Säger ju en del...
Citera
2013-08-09, 19:33
  #8
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Eller tror du att torskarna bryr sig om att fråga vem som är där av fri vilja och inte när de helt känslostyrda låter kuken peka på det mest inbjudande hålet.

Hahaha. Du vet verkligen ingenting om sexköpare. Inte konstigt att ni aldrig får rätsida på sexköpsbranschen. Man ska inte köra bil med förbundna ögon.
Citera
2013-08-09, 19:48
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Ja, vilken bra artikel om prostitutionen.
Den mest extrema radikalfeministen här inne länkar till en annan känd feminist som är bra på att måla upp egna bilder. Kan ju tala om att den här Surmumlan aldrig har satt sin fot på en bordell. Säger ju en del...

Så hon ljuger här då menar du? Jobbigt med för mycket verklighet för dig, jag fattar... Hoppas verkligen att jag slipper sätta min fot på en bordell. Och det säger ju en del om dig att du inte varit på mitt jobb...
Citera
2013-08-09, 19:49
  #10
Medlem
nedboys avatar
Jag tror att det är så att de vanligaste torskar aldrig skulle gå till ett ställe där tjejerna hålls som slavar. Jag tror inte heller att det är vanligt i så öppna miljöer som du beskriver TS. Att det sen kan handla om fattiga öst-tjejer som inte egentligen vill göra det är en annan sak. Men vem fan vill vara hora?

Om det är så att du vet om att det i ett hus på en turistort bedrivs slavhandel bara genom att gå förbi huset så tror jag att myndigheterna hade ryckt in för länge sedan.

Jag tror att den normala torsken skulle ringa polisen (om han vågade) då han såg slavhandel. Sen finns det naturligtvis människor som går igång på att de är just riktiga sexslavar. Men de är mer andra saker än just torskar i första hand.

Själv hjälper jag några tjejer i öst med pengar just så de ska slippa göra dessa horjobb. Då kan de gå i skolan istället. Att få hjälpa dem på det viset är jag torsk på. Vad gör du själv TS för att hjälpa några stackars flickor att slippa sälja muffen?
Citera
2013-08-09, 19:57
  #11
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
Så hon ljuger här då menar du? Jobbigt med för mycket verklighet för dig, jag fattar... Hoppas verkligen att jag slipper sätta min fot på en bordell. Och det säger ju en del om dig att du inte varit på mitt jobb...

Pascalidou gör nog sitt bästa för att måla upp en bild där all prostitution i princip är samma sak som trafficking och slaveri. Men det vet vi ju att så inte är fallet.

Jag har varit på många olika bordeller ute i Europa och aldrig sett något liknande som Pascalidou beskriver. Jag säger INTE att det inte finns bordeller som hon beskriver det, men det är bara på marginalen.

Grekland är dessutom i ett speciellt läge just nu med förestående statskonkurs bakom hörnet.
__________________
Senast redigerad av Arnold15 2013-08-09 kl. 20:32.
Citera
2013-08-09, 20:09
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Jag tror att det är så att de vanligaste torskar aldrig skulle gå till ett ställe där tjejerna hålls som slavar. Jag tror inte heller att det är vanligt i så öppna miljöer som du beskriver TS. Att det sen kan handla om fattiga öst-tjejer som inte egentligen vill göra det är en annan sak. Men vem fan vill vara hora?

Om det är så att du vet om att det i ett hus på en turistort bedrivs slavhandel bara genom att gå förbi huset så tror jag att myndigheterna hade ryckt in för länge sedan.

Jag tror att den normala torsken skulle ringa polisen (om han vågade) då han såg slavhandel. Sen finns det naturligtvis människor som går igång på att de är just riktiga sexslavar. Men de är mer andra saker än just torskar i första hand.

Själv hjälper jag några tjejer i öst med pengar just så de ska slippa göra dessa horjobb. Då kan de gå i skolan istället. Att få hjälpa dem på det viset är jag torsk på. Vad gör du själv TS för att hjälpa några stackars flickor att slippa sälja muffen?

Gillar din inställning! Borde kanske fler torskar här inne göra istället för att köpa öststatsmuff på bordeller i Berlin. Tror dock inte att det finns någon slags kvalitetsmedvetenhet hos majoriteten av kåta turister. Tyvärr. Och tror inte heller att polisen prioriterar sexslavhandeln utomlands. Det är ett brott som sker i första hand mot utlänningar och dessutom kvinnor och dessutom horor. Står inte så högt i kurs alltså. Nya Zeeland har t.ex. fått skarp kritik för att man ser mellan fingrarna på det stora antal asiatiska "studenter" som misstänks falla offer för trafficking, dvs att de hamnar i skuld till dem som hjälpt dem med "jobbet".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback