Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2013-11-25, 18:26
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Ganska snart blir det dock tydligt för alla som är någorlunda insatta att det handlar om extrem quotemining av de personer som är namngivna,

Det kallas journalism. Så fungerar det alltid. Ingen vill höra en massa dravel, ingen orkar sitta genom en föreläsning, och det är inte vad det presenteras som heller. Iofs inte ovanligt att intervjuade förväntar sig det, men det är bara okunskap.

Citat:
Ursprungligen postat av Roi
samt att man använder 4-chan typen av reaktioner mot "kulturkritikern" och scam-artisten Anita Sarkeesian för att misskreditera mer seriösa bloggare och aktivister.

Varför inte kalla det flashback reaktioner? Du vet själv vad som dominerar, du laser ju här. Och dom så kallade seriösa verkar inte ha något problem med det. Jag ser Inga avståndstagande, försök att distansera sig, eller ens någon strukturell separation.

Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Genomgång: http://www.staresattheworld.com/2013...listic-ethics/

Ett försök att vara seriös, och det börjar bra, men när man kommer till svart, ja då blir det en massa förolämpningar och tomma påstående utan bevis.


T.ex:

Citat:
Ursprungligen postat av Roi
scam-artisten Anita Sarkeesian

Du får gärna länka till domen. Om den finns.
Citera
2014-02-01, 17:32
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Du saknar kännedom om mig, därmed kan du inte göra några hållbara utsagor om min hållning gentemot mig själv. Väldigt simpelt.

Det visar tydligt på ens persons mentala funktioner och logik i hur de uttrycker sig på nätet. Att du t.ex. envetet försvarar dig med "du känner mig inte" när jag påpekar felaktigheter visar på en tämligen narcissistisk läggning. Återigen, jag är ointresserad av dig jag angriper endast dina påståenden.

Citat:
Ja, hade du faktiskt läst texten du länkade till ordentligt (men det är ni som sagt inte kända för) hade du sett att siffran 8 procent refererade till andelen falska eller ogrundade anmälningar. (Vad som oftare är fallet när det gäller ett brott som våldtäkt, tror jag att de flesta klarar av att dra sina egna slutsatser om.)

Jaha? Fel av mig isåfall. Så vi är med andra ord överens om att 8% av alla våldtäktsanmälningar i USA är falska eller ogrundade och därmed långt fler än för övriga våldsbrott? Tack, vad bra att vi är överens om detta. Jag antar därmed att du håller med min grundtes att det finns en större rättsosäkerhet för men i dessa brott?

Citat:
Inte heller i det andra fallet lyckas du återge rapportens innehåll korrekt. Som du säkert förstår så får jag dock inte ut särskilt mycket av en diskussion där jag sitter och rättar dina fel, så jag tänker nog bryta här.

Jag har märkt att du har satt i system på denna del av forumet att säga att andra har fel och avfärda det dom säger som följd. Jag har däremot inte sett tidigare och ej heller i detta fall vad du påstår är fel? Om så är fallet så tycker man ju att du tämligen enkelt borde kunna peka ut det. Eller är det hela bara någon desperat försvarsmekanism?
Citera
2014-02-02, 05:08
  #51
Medlem
Togaxmeds avatar
http://se.avoiceformen.com/nytt/abc-...tikel-om-avfm/
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback