Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-23, 23:30
  #1
Medlem
Gx740s avatar
Hej

Jag funderar på nån ny lösning för tvtittandet... Kör med Comhem kabel från vägguttaget just nu.
Trött på det och vill ha trådlöst istället.

Tittade lite på Telias ip-tv i och med att jag har telias fiber i väggen. Men de känns ju oxå lite sidådär eftersom man måste köpa till nån slags boxer för att få det å fungera.

Jag har en Samsung tv med smart tv och wifi mm.

Hittade telias Telia Play+ tjänst på deras hemsida och blev lite intresserad av den. Synd bara att den gäller för dator/smarthone annars hade det varit superenkelt att installera Telia Play+ app i teven och få tv på det sättet.

Men jag funderar på att skaffa Telia Play+ och sen streama den till teven, alternativt placera en dator bakom teven och plugga i hmdikabel eller nått.

Har ni någon erfarenhet av Telia Play+ och vad tror ni om mina ideér?

Tack på förhand !
Citera
2013-10-24, 04:36
  #2
Medlem
Mr.Noodless avatar
Jag är nöjd med utbudet det är nice att "programbibloteket" även finns med. Lätt värt pengar imo.
Citera
2013-10-24, 06:59
  #3
Medlem
Halmbals avatar
Använder Telia Play+ i sovrummet, kör då med en Android-sticka från Kina. Använder enbart till programbiblioteken då live-tv inte fungerar fullt så bra som man vill.
Citera
2016-01-04, 22:22
  #4
Medlem
DirtyNorths avatar
Hejsan, när jag försöker se via min surfplatta så får jag upp felkod att min platta är rootad och man inte kan se då.

Jag har aldrig rootad min platta...
Citera
2017-06-25, 13:00
  #5
Medlem
Hur är tjänsten? Funkar den bra?
Funderar på att skaffa, går det att rippa från den?
Citera
2017-06-25, 13:29
  #6
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenon88
Hur är tjänsten? Funkar den bra?
Funderar på att skaffa, går det att rippa från den?

Den är kanon! Testa tre månader gratis, säg upp efter två månader. Testa tre månader gratis igen osv. Funkat i ett halvår för mig. Likadant med CMORE halva priset i sex månader..

Finns app till Windows 10, Android och Ifåne..

Om du kör från en webbläsare istället för app i Windows 10 går det att rippa, men kommer inte ihåg exakt hur. Googla!
Citera
2017-07-25, 01:54
  #7
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Jag har Telia Play+ på Apple TV och nu verkar TV4 och TV4:s andra kanaler funka. Har ju tidigare inte fungerat just på Apple TV med Play+ för TV4 och Apple har haft någon sändningskonflikt. Fler som vet om kanalerna nu finns permanent?
Citera
2018-03-22, 12:57
  #8
Medlem
Telia Play?

Jag har skaffat Apple TV och har börjat forska utbudet lite. För att teckna Telia Play måste jag vara deras kund exemeplvis ha bredband eller TV-paket från dem?
Citera
2018-03-28, 14:02
  #9
Medlem
patrik-wids avatar
Ja, du måste vara kund hos Telia för att kunna skaffa Telia Play. Jag har själv bredband hos Telia, och då ingår några kanaler på Telia Play (SVT's kanaler samt TV4 och Axess TV).
Citera
2018-04-06, 19:18
  #10
Medlem
Mommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinc
Jag har skaffat Apple TV och har börjat forska utbudet lite. För att teckna Telia Play måste jag vara deras kund exemeplvis ha bredband eller TV-paket från dem?


Telia play = massa problem. Tips kolla vad folk tycker, vilka som streamar bäst utan massa avbrott och problem. Jag kollar på datorn och det är konstant avbrott. Enligt telia är det min utrustning och att jag till och med köpte en fabriksny laptop fick dom inte att ändra inställning. Hos dom funkar allt perfekt
Citera
2018-05-19, 14:44
  #11
Medlem
PPOSSAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommi
Telia play = massa problem. Tips kolla vad folk tycker, vilka som streamar bäst utan massa avbrott och problem. Jag kollar på datorn och det är konstant avbrott. Enligt telia är det min utrustning och att jag till och med köpte en fabriksny laptop fick dom inte att ändra inställning. Hos dom funkar allt perfekt


Telia play är värdelös enligt mig! Många program man vill se i efterhand saknas sista minuten på en serie tillexemel-- Eller att du får börja ditt serieavsnitt med att spola förbi de program som visats precis före din serie-- Blir det fel i tidschemat på tablån halkar hela jävla skiten efter verkar det som-- Jag använder andra playtjänster än Telia även fast jag måst betala för skiten ett tag till tyvärr-
Citera
2018-05-20, 20:19
  #12
Medlem
Mommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PPOSSA
Telia play är värdelös enligt mig! Många program man vill se i efterhand saknas sista minuten på en serie tillexemel-- Eller att du får börja ditt serieavsnitt med att spola förbi de program som visats precis före din serie-- Blir det fel i tidschemat på tablån halkar hela jävla skiten efter verkar det som-- Jag använder andra playtjänster än Telia även fast jag måst betala för skiten ett tag till tyvärr-

Har du något tips på någon bra playtjänst, jag slipper gärna Teliaplay men är inte intresserad av sport eller film. Kollar mest dokumentärer och krim
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback