Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-24, 04:27
  #1
Medlem
Hej, jag har blandat en del idag och har en viktig fråga, som kanske låter skitdumt för er som är mer erfarna osv, men spare me, behöver bara veta om det kan gå eller inte så jag kan ta detta beslut.

Jag började dagen med 900 mg lyrica (hög tolerans, 6h halveringstid)kl halv 2 på eftermiddagen, för att sedan fylla på några timmar senare med en 300 till (helt onödigt egentligen). Sen vid 8 tiden tog jag 20mg Diazepam, och har efter det satt i mig kanske 10mg till, som jag har en någorlunda tolerans emot, blir bara skön av den dosen. Iaf, samtidigt under natten fram till kanske 1-2 har jag också satt i mig en 60~ mg imovan, som jag också har en ganska hög tolerans till, drack också 2 starköl (hög tolerans där med) fram tills 1-2.

Imovan har ju en kort halveringstid, så det spelar ju inte jättestor roll. Just nu är jag mest lugn, lite skeva tankar ibland, men bara skoj, mår ok liksom, men inget rus öht. Så jag tänkte, är det möjligt att ta lite kodein, kanske 100-150mg eller liknande nu kl halv 5? Är inte trött öht förresten. Är då mest orolig över Stesoliden alltså.

Alltså, ja, det låter säkert skitdumt, inte lika mycket så i mitt huvud just nu, men det är ju bättre jag frågar än går och dör för att jag inte visste vad som skulle kunna hända.

EDIT; Är lite skev och kanske resonerar väldigt udda, absolut inte "flöddrar", men annars känner jag mig helt normal, lite ångestdämpad så klart, det är väl då jag känner mig "vanlig".
__________________
Senast redigerad av Badomtss 2013-10-24 kl. 04:39.
Citera
2013-10-24, 04:49
  #2
Medlem
Kluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badomtss
Hej, jag har blandat en del idag och har en viktig fråga
Jag är verkligen ingen expert, men jag har hört att man bör oroa sig över doseringen om man har svårt att hålla sig vaken och/eller "glömmer av" att andas. Tänker på benzon då! Lyrica tål man väl rätt mycket av innan det börjar bli farligt, särskilt med tolerans?

Men varför riskera något med kodeinet om du är osäker?
Citera
2013-10-24, 05:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kluff
Jag är verkligen ingen expert, men jag har hört att man bör oroa sig över doseringen om man har svårt att hålla sig vaken och/eller "glömmer av" att andas. Tänker på benzon då! Lyrica tål man väl rätt mycket av innan det börjar bli farligt, särskilt med tolerans?

Men varför riskera något med kodeinet om du är osäker?

Jag är väldigt speedad, blir det av imovanen. Har ingen lust att gå och lägga mig och vill bara fortsätta mysa helt enkelt. Är inte speciellt trött, och är inte den som somnar i första taget. Om jag började med en lägre dos för att kolla läget kanske? Har ingen tolerans mot opiater, bara det andra jag nämnt. Brukar opiater/opioder ganska sällan.
Citera
2013-10-24, 05:37
  #4
Medlem
Testar mig fram långsamt, tog en ganska liten dos för att bli lite mjuk och skön, och det är jag. Så stannar här ett tag, blir jag för trött tar jag inget mer och håller mig vaken så länge jag kan bara. Är nog inget att oroa sig för ändå, eftersom att jag känner mig så normal i övrigt, de andra substanserna har nästan slutat verka helt förutom diazepam som jag känner svagt. Var ju ingen monster dos heller (20mg + 10 till några timmar senare).
Citera
2013-10-24, 08:35
  #5
Medlem
Jättedålig idé Inte brukat smärtstillande på några månader och denna gången blev jag så där dålig, började spy och mådde riktigt skumt, första gången det händer mig på opi.. Sitter och äter nu, sen kanske jag ska sova då. Tråkigt! Får testa när jag vaknar och inte fortfarande är påverkad av massa annat. Fan vilket slöseri! Dumma benzo idéer...

EDIT: Känns väldigt mycket bättre nu efter att ha spytt och fått mat i magen, hade ju inte ätit på väldigt länge heller, samt knappt sovit ett skit förra natten, men sånt tänker man ju inte när man är lite benzad, man tror ju att man är normal ändå, och att alla idéer är lysande sickan. Tråden kan väl kastas nu, all is well,
__________________
Senast redigerad av Badomtss 2013-10-24 kl. 08:39.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback