Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-11-08, 12:27
  #1
Medlem
Som rubriken lyder
Vilken moped körde ni när ni var yngre?
Eller kanske kör ni moped än idag?
Och har ni några roliga minnen? Allt från krockar till trimm och snuthäng! Berätta

Själv hade man en Honda MB5, Vilken pärla. Min egendom!
Hade även en MT5 ett tag, Satan .. Den gick som ett skott asså haha.
Vilka jävla pengar man la ner på trimm asså.. Kolvarna rök ju hit och dit och massa annat skit. Men det var värt det, Hur roliga tider som helst!

Även jag har lite historier ang. snutjag & krockar som jag kan skriva ner lite senare.
__________________
Senast redigerad av Don-Vito-Corleone 2013-11-08 kl. 12:30.
Citera
2013-11-08, 12:35
  #2
Medlem
Otems avatar
Hade en Yamaha Aerox men jag fick aldrig trimma för farsan Han var jävligt
sträng mot det där med trim, så medans mina kompisar brände 70-80 med
sina mopeder fick jag ligga bakom jämt och se sur ut Det har väl hänt
en del roligt och mindre roligt, ramlade och stukade foten grovt efter två veckor
med den nya mopeden, ljög till mina föräldrar att jag ramlade i en trappa, skadorna
på mopeden gick ändå knappt att se Monterade ett jävla värdelöst sidostöd på
mopeden som var totalt värdelöst, den välte säkert 20 gånger och fick massa fula
repor

Minns sommardagarna man åkte med polarna till sjön eller havet och badade, vilka
minnen det var! Det skulle man vilja uppleva igen Körde ca 1000 mil med mopeden
innan jag sålde den.

Edit : Förlåt för smiley missbruket
Citera
2013-11-08, 12:35
  #3
Medlem
Själv hade jag en Suzuki PV, fanns i Finland men inte i Sverige. Den gick 90 km/h med 80cc cylinder. En gång började den vobbla som fan då jag körde på en guppig väg i full gas.

http://s583.photobucket.com/user/Kim...tml?sort=3&o=5
__________________
Senast redigerad av fantomsmurfen 2013-11-08 kl. 12:38.
Citera
2013-11-08, 12:44
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Hade en Yamaha Aerox men jag fick aldrig trimma för farsan Han var jävligt
sträng mot det där med trim, så medans mina kompisar brände 70-80 med
sina mopeder fick jag ligga bakom jämt och se sur ut Det har väl hänt
en del roligt och mindre roligt, ramlade och stukade foten grovt efter två veckor
med den nya mopeden, ljög till mina föräldrar att jag ramlade i en trappa, skadorna
på mopeden gick ändå knappt att se Monterade ett jävla värdelöst sidostöd på
mopeden som var totalt värdelöst, den välte säkert 20 gånger och fick massa fula
repor

Minns sommardagarna man åkte med polarna till sjön eller havet och badade, vilka
minnen det var! Det skulle man vilja uppleva igen Körde ca 1000 mil med mopeden
innan jag sålde den.
Ah helt galet, Dagarna vid sjön med grabbarna .. Man fixade bärs dagen innan drog tidigt på morgonen med mopederna, Grilla,bada,musik,bärs .. Vilka minnen

Haha bra surt! Hade också en polare som inte fick trimma sin moped. 1gång ''snodde'' vi hans moped (jag och några andra kompisar) Och satte på lite mysigare cylinder/kolv och förgasare och ställde tbax den som inget hade hänt. Hahah jävlar vilken stegring han åkte på när han prövade den! Och att hans pappa blev bra jävla arg asså. Så vi hade också en ''snigel'' med i vår kompis krets, Som låg bakom och såg sur ut. Åh de där med skador känner man ju igen .. Ramlade på grus och skit och självklart drog man någonting i stil med ''spelade fotboll och ramlade'' Morsan ba: Ahjo eller hur? o.O


Hans farsa kollade mopeden varje natt efter de ifall den va trimmad lr inte

Angående repor så va jag sjukt noga med det i början min MB5 skulle va fint lackad och allting..
Men märkte i längden att de verkligen inte höll, Så på senare dagar var det repor och bucklor som va hela charmen på gamle bettan
__________________
Senast redigerad av Don-Vito-Corleone 2013-11-08 kl. 12:47.
Citera
2013-11-08, 12:44
  #5
Medlem
laxtomtens avatar
Hade en Crescent Compact. Älskade den mer än någonting annat. Även fast den gick sönder då och då ganska ofta.
Kommer fortfarande ihåg dagen jag hade jobbat ihop pengarna och skulle köpa den.
Vilka minnen
Citera
2013-11-08, 12:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxtomten
Hade en Crescent Compact. Älskade den mer än någonting annat. Även fast den gick sönder då och då ganska ofta.
Kommer fortfarande ihåg dagen jag hade jobbat ihop pengarna och skulle köpa den.
Vilka minnen
Haha de låter ju underbart bara, Trimmade du Compacten?
Citera
2013-11-08, 12:52
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Själv hade jag en Suzuki PV, fanns i Finland men inte i Sverige. Den gick 90 km/h med 80cc cylinder. En gång började den vobbla som fan då jag körde på en guppig väg i full gas.

http://s583.photobucket.com/user/Kim...tml?sort=3&o=5
Galen, Bra coola dom där asså! 90 på den där lilla jävel? Måste ju ha varit bra jobbigt att köra? Haha.
Citera
2013-11-08, 12:54
  #8
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Hade en Motorhispania Rx, tror det var den första modellen som kom ut, den var så jäkla trött, så var backen för brant så var man tvungen att skjutsa på med fötterna

Efter att jag tog bort strypningen så gick den runt 100.. det var tider det...
Citera
2013-11-08, 12:58
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Hade en Motorhispania Rx, tror det var den första modellen som kom ut, den var så jäkla trött, så var backen för brant så var man tvungen att skjutsa på med fötterna

Efter att jag tog bort strypningen så gick den runt 100.. det var tider det...
Hahah lagom tröttmössa! SKulle va sjukt roligt att se det live. Sittandes på sluddrande mopen och försöka skjutsa med fötterna upp för en backe, Vilken syn! Speciellt på en Motorhispania Rx då dom ser riktigt vassa ut
Citera
2013-11-08, 12:58
  #10
Medlem
Knotknets avatar
Jag körde en Gary Uno en italiensk automat.
Citera
2013-11-08, 12:59
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag körde en Gary Uno en italiensk automat.
Dom är fräsha faktist haha, Hade du vita fälgar också ?
Citera
2013-11-08, 13:05
  #12
Medlem
grön motorhispania furia med 75cylinder ninja dubbelpipigt avgassystem större förgasare från någon cross hoj. cdi historia .
samt max drevrad seg som fan o få iväg.

men jävlar va kompisen blev blev förvånad när jag körde upp bredvid hans 125a i 130km/H vilka tider
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback