Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-06, 16:19
  #1
Medlem
Nu är de så att jag följt Naruto på svenska till pocket 38, men nu när jag tänkte beställa 39 så fick jag se att Naruto pocket 38 var den sista pocket som översatts. Så nu är frågan är de bara jag som kommit ikapp serien och behöver vänta på att pocket 39 översätts eller har dom slutat helt med Naruto på svenska? har inget emot att fortsätta serien på engelska om nu så är fallet, men vill bara veta om serien fortfarande översätts till svenska eller om svenska pocket är helt uteslutet.

Tacksam för svar.
Citera
2013-12-08, 12:38
  #2
Medlem
Haajibs avatar
Om detta nu stämmer blir jag oerhört glad. Översättningen var nog något av det värsta jag hittills skådat, en skam för Svenska språket, och ett hån till orginalversionen. Bra att de inte har licensen längre, hoppas folk istället läser den Engelska versionen.
Citera
2013-12-08, 20:01
  #3
Medlem
Jo, håller med om att den svenska översättningen är kass, men anledningen till att jag läste på svenska var främst att jag började samla som liten och tyckte nu att när jag väl börjat så är de lika bra att samla in alla svenska pocket och därefter fortsätta serien på engelska. Jag har nu tänkt efter lite och bestämt att även om Naruto fortfarande översätts så ska jag nog gå över till engelska då jag tröttnat på svenska översättningen, men är fortfarande nyfiken på om serien fortfarande översätts, så min fråga har inte förändrats.
Citera
2013-12-08, 20:50
  #4
Medlem
Fred-Asps avatar
Jag tror mer eller mindre all översättning till svenska av mangaserier har lagts ned. Jag kan ha fel, men det skulle förvåna mig om Naruto fortfarande översattes. Så kör på att köpa hem de engelska volymerna!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback