Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-17, 23:23
  #1
Medlem
marleyminds avatar
Tjo jag behöver svar på en snabb fråga.

Kan man använda etanol som finns på bensinstationer istället för t.ex Zippo-bensin? Är etanolen kemiskt ren?

Behöver även veta vad "Nafta" står för. Är det ett samlingsnamn för kemiskt tillverkade bensiner? Är "Nafta" t.ex detsamma som Lacknafta och går även det att använda?

Tacksam för svar.

Mvh
Citera
2014-01-17, 23:45
  #2
Medlem
Jusefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marleymind
Tjo jag behöver svar på en snabb fråga.

Kan man använda etanol som finns på bensinstationer istället för t.ex Zippo-bensin? Är etanolen kemiskt ren?

Behöver även veta vad "Nafta" står för. Är det ett samlingsnamn för kemiskt tillverkade bensiner? Är "Nafta" t.ex detsamma som Lacknafta och går även det att använda?

Tacksam för svar.

Mvh

Ska du tillverka DMT eller extrahera?

Nej du kan inte använda etanol eftersom det blandar sig med vatten.

Naptha är råbensin, korta kolväten. Det som petroleumeter görs av.
Citera
2014-01-18, 03:25
  #3
Medlem
marleyminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jusef
Ska du tillverka DMT eller extrahera?

Nej du kan inte använda etanol eftersom det blandar sig med vatten.

Naptha är råbensin, korta kolväten. Det som petroleumeter görs av.

Tillverka DMT i fribas från bark osv, alltså extrahera. Om du förstår. Går det använda ett billigare alternativ än Zippo-bensin? T.ex renare bensin som fångar upp DMT't bättre?

Mvh
Citera
2014-01-18, 15:06
  #4
Medlem
Jusefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marleymind
Tillverka DMT i fribas från bark osv, alltså extrahera. Om du förstår. Går det använda ett billigare alternativ än Zippo-bensin? T.ex renare bensin som fångar upp DMT't bättre?

Mvh

Du kan leta efter bensin från Nitor bland färgaffärer.
http://www.alfort.se/sv/varumarken/n...smedel/Bensin/

Vet inte hur DMT löser sig i heptan men det borde funka någorlunda bra. Gör flera extraktioner för att vara säker.
Citera
2014-01-20, 00:45
  #5
Medlem
lilZer0s avatar
DMT löser sig utmärkt i heptan ("kemiskt ren bensin"), kan ta några minuter om det extraherade DMT't inte är av hög procent just DMT. Omkristallationer med heptan kan jag rekommendera. Heptan är bra om man ej vill ha med så mycket andra alkaloider, annars kan man köra med andra opolära lösningsmedel om man vill ha "spice" och inte bara DMT. NMT har också visat sig lösa sig bra i heptan genom en extraktion av Acacia Confusa, något uppvärmt heptan användes då dock.

edit3: Det teoretiskt bästa du kan göra är att först extrahera så mycket alkaloider som möjligt (använd "naphta" eller annat opolärt lösningsmedel som löser mer än DMT - ej testat själv) för att sedan omkristallisera med rumstempererat heptan och lämna alla (eller de flesta) alkaloider förutom DMT't - du har då även möjligheten att odla genomskinliga kristaller på heptanlösningen med DMT (har prövat).
__________________
Senast redigerad av lilZer0 2014-01-20 kl. 00:53.
Citera
2014-01-20, 18:42
  #6
Medlem
marleyminds avatar
^ Tack för att du delar med dig av infon! Det lät intressant
Citera
2023-12-24, 04:44
  #7
Medlem
Phobiazis avatar
Har funderat på att försöka mig på att framställa dmt, men hittar så många olika sett att göra så vad som är bäst, säkrast, samt att man kan göra vinst gör att jag inte Vet vilken metod av tillverkning som är bäst?

DMT finns väl olika men tänker på en vit tror jag som går att röka som en vän älskar - har aldrig testat själv.

Mesta verkar gå att få tag i på amazon, men själva barken som man utvinner är den oklassad så tull är noll problem? För då måste jag leta upp ngn shop som är pålitliga, annars leta inrikes.

Tack på förhand
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback