Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-20, 12:22
  #1
Medlem
Har funderat på att slå till på en ny Hyundai i10. Kommer mest användas till stadskörning och kortare sträckor på landsväg.

Någon som har en och kan ge ett utlåtande om den? Positivt och negativt om den osv.

Tack på förhand!
Citera
2014-01-20, 12:25
  #2
Medlem
lessyogets avatar
En yaris eller en micra ska vara dom bästa små bilarna
Citera
2014-01-20, 12:45
  #3
Medlem
TheShapes avatar
Har inte kört i10, däremot i20 och i30 vid ett flertal tillfällen, och den sistnämnda är faktiskt riktigt trevlig att köra. Men om du trots allt kommer att köra lite på landsväg så skulle jag nog rekommendera "åtminstone" en i20. Räkna med väldigt högt motorljud i i10:an (65/70 stönande hästar på motorvägen kommer att bli en plåga lite längre sträckor).

Men rent generellt, Hyundai gör trevliga bilar nu. Räkna inte med lyx, men man får förvånansvärt mycket för pengarna.
Citera
2014-01-21, 00:18
  #4
Avstängd
har släppts en ny i10 som fått bra kritik. Så är du intresserad av en bil i den storleken så absolut ett vettigt val, Hyundai har många nöjda ägare också, plus 5års garanti utan några mil begränsningar.
Citera
2014-01-21, 11:17
  #5
Medlem
IceEyess avatar
Trivsam och förnuftig bil med relativt god komfort enligt mitt tycke. Trots den kompakta formatet är den förhållandevis praktiskt med både ett bagageutrymme och baksäte som är fullt acceptabelt.

En ekonomisk och i överlag bra bil, men någon landsvägskryssare är det inte.
Citera
2014-01-27, 19:37
  #6
Medlem
Giraffhuves avatar
Nya Hyundai i10 släpps första helgen i februari.
Jag har provkört den och bilen är ruskigt fin för att vara i a-segmentet
Provkörde även en vw up precis efteråt och jag tyckte i10:an var tystare.
Dessutom har den klassens största utrymmen.

5års nybilsgaranti med fri körsträcka görs en till ett väldigt klokt val.
Nu är bilen dessutom väldigt snygg, något som den förra inte var.

Satsa på comfortpaketet med pluspaket. 114.900kr med bl.a. Rattvärme, blåtand, P-sensor aug/USB m.m.

PM:a mig så kan jag hjälpa dig, har kontakter med folk som är i branschen!
Citera
2014-01-27, 19:47
  #7
Medlem
Howlin Albins avatar
Även jag är lite förtjust i i10:an. Den är lite charmigt enkel och liten utan att kännas för "barnslig" så som Aygo och Smart gör.
Fiat 500 är ju ett udda alternativ som är trevligare att köra och att vistas innuti, men den känns betydligt mindre.
Citera
2014-01-28, 17:26
  #8
Medlem
Lugini3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Howlin Albin
Fiat 500 är ju ett udda alternativ som är trevligare att köra och att vistas innuti, men den känns betydligt mindre.

Är inte 500an dyrare?
Citera
2014-01-29, 19:28
  #9
Medlem
Howlin Albins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugini3
Är inte 500an dyrare?

Det har du absolut rätt i, kan ju vara anledningen till att den är mer påkostad

Vet inte hur dom står sig i andrahandsvärde dock, kanske har skillnaden minskat något.
Citera
2014-01-31, 02:51
  #10
Medlem
Quintos avatar
Jag såg en sån bil en gång, jag spydde. Kan ni övertyga mig om varför just en Hyundai i10 är så bra? Jaha man får en -14 för 70.000 kr jaaa då är dom säkert bra. Är TS 80 år så kanske hon kan ta en sån men annars tycker jag en Nissan Silvia S15, dom är små.
Citera
2014-01-31, 12:19
  #11
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinto
Jag såg en sån bil en gång, jag spydde. Kan ni övertyga mig om varför just en Hyundai i10 är så bra? Jaha man får en -14 för 70.000 kr jaaa då är dom säkert bra. Är TS 80 år så kanske hon kan ta en sån men annars tycker jag en Nissan Silvia S15, dom är små.
Du får en ny bil för 70Kkr med alla garantier det innebär.
Även om kvaliteen skulle vara usel så håller den garanterat i tre år. Det är då man byter bil o ev kvalitetsproblem blir då återförsäljarens problem.
Nybilsköp spelar ingen roll om det är Fiat, Franskt, koreanskt eller Tyskt. Du får garantier. Det är vid begagnatköp man får fundera.
Känns bilen bra så slår du självklart till även om du inte är 80 år.
Citera
2014-01-31, 14:08
  #12
Medlem
Quintos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Du får en ny bil för 70Kkr med alla garantier det innebär.
Även om kvaliteen skulle vara usel så håller den garanterat i tre år. Det är då man byter bil o ev kvalitetsproblem blir då återförsäljarens problem.
Nybilsköp spelar ingen roll om det är Fiat, Franskt, koreanskt eller Tyskt. Du får garantier. Det är vid begagnatköp man får fundera.
Känns bilen bra så slår du självklart till även om du inte är 80 år.
Jo men är de värt att köpa en skitbil bara pga garantier?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback