Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-03, 11:50
  #1
Medlem
TheLaughingMans avatar
När det härom dagen blev en liten klockdiskussion i studenttråden kände jag plötsligt - stroktoorfascist som jag är - mig otillfredsställd över accessoarernas plats här i KSoE (eller KSKS som det kanske borde heta).

Tack vare min stroktoridol Pörr finns ju tråden Klassiska Accessoarer och därtill har vissa accessoarer gjort solokarriär, men jag är inte riktigt nöjd. Pörr skriver i premiärposten i Klassiska Accessoarer:

Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
I ett försök att strukturera upp de klassiska accessoarerna har jag brutit ut diverse inlägg och skapat denna tråd. Gränsdragningen mot Accessoarforumet görs enklast genom att klassiska klädaccessoarer diskuteras i Klassisk stil, men accessoarer som pennor, klockor, glasögon och diverse accessoarer, vilka inte faller inom ramarna av "Kläder och skor" även fortsättningsvis diskuteras i Klockor och accessoarer.

Givet nuvarande ordning är det ju precis som Pörr säger att "accessoarer som pennor, klockor, glasögon" bör diskuteras i epiforumet 'Klockor och accessoarer'. Problemet är att detta allmänna forum inte riktar sig till den typ av människor som tar avstamp från någon idé om klassisk stil, utan till… ja, alla. Och det betyder tyvärr att spridningen blir så enorm på de tankar och råd som förekommer. Att behöva vada bland människor som tycker att en klocka ska täcka hela underarmen, och att en reservoarpenna är något endast en morfar kan skriva med, gör det liksom lite svårare att hålla en rimlig nivå på diskussionen. Och är det ett allmänt forum finns det ju inte heller utrymme för Pörrs Fantomenhårda (men rättvisa) hand att hänvisa bort frågor om den senaste bombastiska avarten.

Jag skulle därmed önska att Klassisk stil kunde få bli en heltäckande undergrupp till Kläder och accessoarer - en fristad för stil och kvalitet. Här kan vi ju, i den mån det inte redan finns, skapa “stora tråden om …” för standardaccessoarer och använda Klassiska Accessoarer som slaktratt för de mindre/mer avvikande accessoarposterna.

Mitt förslag är alltså att alla typer av accessoarer som har en plats bland klassisk stil bör beredas plats i detta fina underforum.

//TLM
Citera
2014-04-03, 11:53
  #2
Medlem
Stygotiuss avatar
Tips: Du får nog mer respons om du tar det i forumdelen Flashback samt länkar ett 30-tal trådar som skulle passa i det nya forumet (för att visa att behov av ett nytt forum finns).
Citera
2014-04-03, 12:23
  #3
Medlem
TheLaughingMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Tips: Du får nog mer respons om du tar det i forumdelen Flashback samt länkar ett 30-tal trådar som skulle passa i det nya forumet (för att visa att behov av ett nytt forum finns).

Tror du? Min önskan tänker jag mig mer som en modifiering av detta forums uppdrag.

Den respons jag tänker mig är såldes i första hand från KSoE-läsare som håller med eller ej, eller som kan upplysa mig om att det redan fungerar som jag skulle vilja (dvs att alla accessoarer med klassisk vinkling el. utgångspunkt redan med fördel kan och bör diskuteras här - Pörrs ovan citerade post var ju ändå rätt gammal).
Citera
2014-04-03, 18:50
  #4
Medlem
ShogunAssasins avatar
Om vi skall ha någon form av stroktor så får vi faktiskt skicka denna till meta-Flashback, det är ju faktiskt där som forumet och dess struktur skall diskuteras, i Klassisk stil diskuterar vi kläder.

Kläder och skor: Klassisk stil --> Flashback
/Moderator
Citera
2014-04-03, 19:30
  #5
Medlem
TheLaughingMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Om vi skall ha någon form av stroktor så får vi faktiskt skicka denna till meta-Flashback, det är ju faktiskt där som forumet och dess struktur skall diskuteras, i Klassisk stil diskuterar vi kläder.

Kläder och skor: Klassisk stil --> Flashback
/Moderator

Fair enough. Men vi pratar ju faktiskt inte bara kläder, utan accessoarer här.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback