Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-18, 16:53
  #1
Medlem
frostybo11s avatar
Vishet kommer med ålder oavsett social status, utbildning eller andra mätvärden av en människa. Vi bygger ofta en bredare uppfattning kring saker i samband med tillbakablickar på situationer som kunde få en annan följd, vissa ankrar sig fast andra accepterar läget och lever vidare.

Alla vi låter oss vara efterkloka från tid till tid och min fråga till er är som rubriken lyder:
Vad skulle ni säga till ert 20-åriga jag?
Citera
2014-04-18, 16:56
  #2
Medlem
Greger010101s avatar
Rör inte sprutorna! Håll dig enbart till matematiken Greger!

MVH
Citera
2014-04-18, 16:59
  #3
Medlem
tardudenipruttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frostybo11
Vishet kommer med ålder oavsett social status, utbildning eller andra mätvärden av en människa. Vi bygger ofta en bredare uppfattning kring saker i samband med tillbakablickar på situationer som kunde få en annan följd, vissa ankrar sig fast andra accepterar läget och lever vidare.

Alla vi låter oss vara efterkloka från tid till tid och min fråga till er är som rubriken lyder:
Vad skulle ni säga till ert 20-åriga jag?


Hade nog spöat skiten ur mitt 20 åriga jag
Citera
2014-04-18, 17:00
  #4
Medlem
Spackelackans avatar
Fortsätt i samma stil, men gift dig för helvete inte med den där snygga iranskan som är syster med din träningskamrat! Du kommer bara att ångra dig!
Citera
2014-04-18, 17:02
  #5
Avstängd
Livet är meningslöst och det blir aldrig bättre.
Citera
2014-04-18, 17:05
  #6
Medlem
O-Lyckligs avatar
"Det har varit lite turbulent, kära du... Men härefter kan du göra precis vad som helst, låt dig aldrig styras av sociala normer, eller i alla fall inte i de situationer som utfallet inte genererar skada för någon annan. Livet är, förjävla, trevligt att få ta del av!"
Citera
2014-04-18, 17:08
  #7
Medlem
Kaustis avatar
"Sluta sitta framför datorn hela dagarna, ta dig i kragen och lämna staden du bor i nu. Skiter det sig kan du alltid återvända. Världen är så mycket större och vackrare än Sverige, du måste bara våga ta det första steget för att inse det".

Nu tog det tills jag fyllde 23 innan jag själv fick tummen ur och insåg det där, och det har gått rätt bra för mig tillslut ändå. Man måste våga för att komma nånstans, och det är någonting jag skulle försökt förklara för den 20-åriga Kausti om jag fick snacka med honom.
Citera
2014-04-18, 17:30
  #8
Medlem
frostybo11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
"Sluta sitta framför datorn hela dagarna, ta dig i kragen och lämna staden du bor i nu. Skiter det sig kan du alltid återvända. Världen är så mycket större och vackrare än Sverige, du måste bara våga ta det första steget för att inse det".

Nu tog det tills jag fyllde 23 innan jag själv fick tummen ur och insåg det där, och det har gått rätt bra för mig tillslut ändå. Man måste våga för att komma nånstans, och det är någonting jag skulle försökt förklara för den 20-åriga Kausti om jag fick snacka med honom.

Kan tänka mig att du varit på episka äventyr runtom i världen Kausti och kul att du tog tag i det.

Härligt att läsa om så många kloka tips till ert yngre jag!
Citera
2014-04-18, 17:32
  #9
Medlem
Inget. Vid 20 är det ändå redan försent.
Citera
2014-04-18, 17:35
  #10
Medlem
ReiseReises avatar
Sluta vara lat och fixa betygen.
Skit i Aikido, det ar anda vardelost.
Sattsa inte pa tjejen, hon skiter fullstandigt i dig.
PLUGGA TYSKA!!! De basta personerna du traffar och den mest underbara tjejen kommer att vara tyskar!
Lamna landet sa snart som mojligt, det gar anda inte att hitta jobb och du kommer ha sa javla mycket kul utomlands.

Nu har jag ju mer eller mindre gjort allt detta, men jag onskar att jag gjorde det nar jag var 20 och inte nar jag var 21-22
__________________
Senast redigerad av ReiseReise 2014-04-18 kl. 17:38.
Citera
2014-04-18, 17:37
  #11
Medlem
Vuxenkos avatar
Sluta knarka och fortsätt träna, din kropp kommer må skit inom ett par år annars.
Spara pengar istället för att knarka upp pengarna.
Citera
2014-04-18, 17:38
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Inget. Vid 20 är det ändå redan försent.
Kul och leva med den inställningen redan vid 20 om man skulle dö vid 80..

Det är aldrig försent.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback