Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2014-05-15, 12:00
  #37
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Vem påstår det? Det har du bara tagit ur luften, det finns inget i diskussionen som antyder att jag tror något sådant.
Eftersom du anser att dessa uttryck i alla lägen är kvinnliga, därför så anser du att personer som Yohio t ex måste vara queer eller ha spår av trans i sig.



Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Så om man inte undgått det uppenbara fenomenet att manligt och kvinnligt existerar i vårt samhälle, så är man sexist och stödjer dessa normer enbart genom att man är medveten om att de finns?
Man stödjer normerna genom att definiera dem och hävda att de är medfödda av naturen.



Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Du gillar verkligen den här grejen med att ta en kommentar och sen bara hitta på vad som står i den och besvara det. Vore det inte lättare om du bara skaffade ett konto till och argumenterade med dig själv om du ändå bara tänker hitta på allt.
Lustigt, det är precis så jag känner om dig, du slår knut på dig själv gång på gång med dina paradoxala uttalanden.
Citera
2014-05-15, 12:05
  #38
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen300
Papercut-ninja, stå på dig... NyanNyan, jag blev inte riktigt klok på vilken åsikt du har, som kritiker av både feminism och icke-feminism, men du har samma tendens som väldigt många genusanhängare/feministertycks ha (obs, efter egen erfarenhet, obs) att hitta på saker som motparten ska tänka, utan att ha minsta belägg för det. Tramsigt.
Ta hänsyn till Papercut-ninja's historik där hen utger sig för att vara en könsneutral, barmhärtig samarit och alla som inte tycker som hen är sexistiska mansgrisar så kanske du förstår vad det är jag är ute efter.
Citera
2014-05-15, 14:02
  #39
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Eftersom du anser att dessa uttryck i alla lägen är kvinnliga, därför så anser du att personer som Yohio t ex måste vara queer eller ha spår av trans i sig.

Vem har sagt att de är kvinnliga i alla lägen? Jag identifierar vissa uttryck som kvinnliga eller manliga utifrån en förståelse för min samtida kultur (vad som är kvinnligt och manligt just nu). Det står vem som helst fritt att utmana dessa kulturella normer och välja att använda dessa uttryck oavsett vilket kön de har (och detta gör dem inte till homosexuella, bisexuella eller transpersoner), precis som det står vem som helst fritt att omfamna dessa normer och välja att använda de uttryck som omgivningen associerar med sitt kön.

Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Man stödjer normerna genom att definiera dem och hävda att de är medfödda av naturen.

Jag konstaterar helt enkelt enbart att de existerar i ett kulturellt sammanhang, man måste inte följa dem.

Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Lustigt, det är precis så jag känner om dig, du slår knut på dig själv gång på gång med dina paradoxala uttalanden.

Nej, knuten uppstår när du tillskriver mig uttalanden som jag aldrig gjort och jämför med uttalanden som jag heller aldrig gjort...om du låter bli att göra antaganden och lägga till saker som du själv hittar på så är det inte särskilt komplicerat.
Citera
2014-05-20, 22:04
  #40
Medlem
...Ingen som har nåt att säga om mitt inlägg #36? Tyckte jag var något bra på spåret
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback