Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-08-25, 16:11
  #1
Medlem
TheDJs avatar
Jag har både Canal Digital och Viasat abb. har idag en Nokia 9902 med 80GB HDD. Finns det någon box på marknaden idag som klarar både CD och Viasat och som också har HDD inspelning?
Citera
2005-08-27, 01:10
  #2
Medlem
Min 9902 gör det, eller har jag missuppfattat frågan
Citera
2005-08-27, 07:57
  #3
Medlem
Tyler Durdens avatar
Precis 9902 gör det om du köper till en conax ca-modul och stoppar in. Du får leta efter mottagare som klarar av kodningsystemen conax och viaccess (viasat kör ju med NDS nu, men tror den kan kodas av med viaccess systemet). Sen måste det väl vara "godkända" boxar också, läs mer här (Viasat)
Allt för att göra det enkelt för kunden
Citera
2005-08-27, 16:50
  #4
Medlem
hookis avatar
Nej...det finns ingen sån box idag med HDD... det finns en Strong SRT8700, tror ja den heter, som har både videoguard (viasat) och conax (canaldigital) inbyggt.
Men den är bara godkänd av Viasat så du kan inte teckna ett nytt abonnemang till den hos CD.

Dom kunder jag har sålt dom till är INTE nöjda med den kan jag ju säga

9902:an samma sak, finns inga moduler idag som du kan öppna ett nytt CD abonnemang till.

Kan funka om du har ett gammalt CD ab. sen innan , men inte garanterat att den funkar till 100%.

Bägge operatörerna parar idag ihop programkortets nummer med boxens serienummer, alltså kan du inte ens ha 2 boxar och flytta kortet mellan dom.
T.ex om man har en box vid huvud-TV:n och en i sovrummet.
Citera
2005-09-02, 15:17
  #5
Medlem
bobafetts avatar
Har en Strong 8700 och som någon föregående talare sa så är folk inte så nöjda med den. Nej du, det kan jag hålla med om. Förstår inte hur en apparat som är så kass kan säljas på öppna marknaden öht. Rent jävla skräp!!!! Blir ta mig fan förbannade bara jag tänker på hur dålig den är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback