Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-11, 17:04
  #37585
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Är det normalt att av 70 skickade meddelande bara 24 st svarar?

Nej tala inte om för mig att jag måste ha magiska och intressanta saker att skriva om, det är rena rama clown beteende att underhålla tjejer för att ge de bekräftelse och det är det nog det sista jag vill göra, jag är där för att träffa folk men man måste ju på nåt sätt inleda nåt vettig konversationen innan för att se om man ens vill träffa henne.

Folk klagar på att de inte får match men hellre det än att få 10+ match om dagen o ingen verkar vilja skriva.

24 av 70 svar vill jag påstå är väldigt bra som kille ändå det är tufft idag idag få nåt svar från tjejer läser man här hela tiden. själv hoppas jag dessa förbannade appar dör ut och folk börjar träffas utanför dörren som en gång i tiden och våga vara spontana.
Citera
2022-05-11, 23:42
  #37586
Medlem
Jag tycker det är stor skillnad på både antalet lajk och svarsfrekvens i Stockholm not för Sveriges inland. Var upp till Stockholm och jobbade förra veckan. Hade inte Gold, men tecknade för en månad. Var på två dejter, den första var bestämd sedan innan med en tjej jag haft lite kontakt med ett tag. Väldigt vacker och trevlig kvinna. Den andra var en tjej som lajkat mig. Frågade efter bara några meddelanden om vi skulle ta en öl. Det gjorde vi och kvällen avslutades hos henne. Fick drygt 50 likes på fyra dagar och många var riktigt fina. Lajkade några tillbaka och flera skrev först.

I stan jag bor i med under 50 000 invånare är det mest asiater på andra sidan jordklotet som lajkat.

Och om man väl matchar med någon blir det inget svar.
Citera
2022-05-12, 01:00
  #37587
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickDoohan
Jag tycker det är stor skillnad på både antalet lajk och svarsfrekvens i Stockholm not för Sveriges inland. Var upp till Stockholm och jobbade förra veckan. Hade inte Gold, men tecknade för en månad. Var på två dejter, den första var bestämd sedan innan med en tjej jag haft lite kontakt med ett tag. Väldigt vacker och trevlig kvinna. Den andra var en tjej som lajkat mig. Frågade efter bara några meddelanden om vi skulle ta en öl. Det gjorde vi och kvällen avslutades hos henne. Fick drygt 50 likes på fyra dagar och många var riktigt fina. Lajkade några tillbaka och flera skrev först.

I stan jag bor i med under 50 000 invånare är det mest asiater på andra sidan jordklotet som lajkat.

Och om man väl matchar med någon blir det inget svar.
Stockholm är den enda staden i Sverige som är värd att svepa i.
Citera
2022-05-12, 10:22
  #37588
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
24 av 70 svar vill jag påstå är väldigt bra som kille ändå det är tufft idag idag få nåt svar från tjejer läser man här hela tiden. själv hoppas jag dessa förbannade appar dör ut och folk börjar träffas utanför dörren som en gång i tiden och våga vara spontana.

Kommer aldrig hända. Iaf inte i Sverige. Tjejerna tycker man är CP om man exempelvis raggar de ute. De är nu så pass vana vid att vi bli uppvaktade på sociala medier och dating appar så de behöver knappast någon som kommer fram till de på dagen eller på klubben.
Citera
2022-05-12, 10:25
  #37589
Medlem
Sitter ni fortfarande på Tinder och undrar så kan det bero på att män är seriösare på Badoo än vad de är på Tinder som jämförelse. Det är väl ingen kvinna som orkar med er män längre utan väntar på något kap som ska dyka upp bland alla de otaliga män på appen.

Kollar ni förresten om de är betalande medlemmar?
Det är också en stor hint eftersom man inte vill betala för att de män som finns på appen är liksom inte värda det
__________________
Senast redigerad av Fibonaccy 2022-05-12 kl. 10:31.
Citera
2022-05-12, 12:22
  #37590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Får likes och match på löpande band. Siktar åt 5-10 match om dagen, swipar även sällan då jag har tappat motivationen för det är knappast någon som skriver tillbaka.

Vad är statistiken för hur många match man ska ha som kille för att antal ska svara och sen från dessa ska leda till träff. För jag såg för 5 år sen att man som kille måste matcha med minst 80 tjejer för att sen 10-15 av de svarar och som 1-3 av de som man skrivit med leder till träff. Verkar som den siffran blivit värre idag med tanke på att killarna överöser tjejerna.

De flesta av mina matchningar svarar. Så länge du inleder med något rolig/intressant från hennes tinder profil får man nästan alltid svar. Hade jag däremot inlett med något basic eller tråkigt som ”Hej!” Eller någon tråkig giphy så hade jag nog aldrig fått svar tillbaka. Allt handlar om att sticka ut från mängden
Citera
2022-05-12, 20:37
  #37591
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zachwaro
De flesta av mina matchningar svarar. Så länge du inleder med något rolig/intressant från hennes tinder profil får man nästan alltid svar. Hade jag däremot inlett med något basic eller tråkigt som ”Hej!” Eller någon tråkig giphy så hade jag nog aldrig fått svar tillbaka. Allt handlar om att sticka ut från mängden
Inte riktigt. Är du väldigt snygg så kommer du långt på bara ett "hej". Är du medel eller under så får du sällan eller aldrig ett svar oavsett vad du skriver.
Citera
2022-05-12, 20:46
  #37592
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zachwaro
De flesta av mina matchningar svarar. Så länge du inleder med något rolig/intressant från hennes tinder profil får man nästan alltid svar. Hade jag däremot inlett med något basic eller tråkigt som ”Hej!” Eller någon tråkig giphy så hade jag nog aldrig fått svar tillbaka. Allt handlar om att sticka ut från mängden
Det där är också bullshit. De tjejer som tyckt att jag har varit riktigt het har svarat fort och svarat på hej vad gör du ikväll och man kan skriva hur trist som helst. Du vill bara porträttera din genetiska tur som skicklighet.
Citera
2022-05-12, 20:48
  #37593
Medlem
snurresprettiss avatar
Kan inte vara många som träffas på Tinder.
Citera
2022-05-13, 10:05
  #37594
Medlem
Gruvafghanens avatar
Proffstips:slösa inte tid på nån bögig dejt.
Antingen ses ni hemma hos någon eller så skit it

Vill ni gå på dejt, bjud ut tjejen på jobbet,skolan eller gemensamma kompisar.

Talar utifrån 6 års tinder erfarenhet.
Den där knullträffen på tinder kan leda till något seriöst också men ni slösar inte tid och pengar. (Även kk)

Önskar jag kunde få tillbaka alla timmar man spenderat på en efterbliven promenad eller pengarna på 60 krs öl.

Eller ännu mer sigma, avinstallera skiten
__________________
Senast redigerad av Gruvafghanen 2022-05-13 kl. 10:08.
Citera
2022-05-13, 14:17
  #37595
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Kan inte vara många som träffas på Tinder.

va ? är ju nästan det vanligaste sättet att träffa nån online idag, gäller inte bara tinder men generellt en stor del därifrån.
Citera
2022-05-13, 15:30
  #37596
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruvafghanen
Proffstips:slösa inte tid på nån bögig dejt.
Antingen ses ni hemma hos någon eller så skit it

Vill ni gå på dejt, bjud ut tjejen på jobbet,skolan eller gemensamma kompisar.

Talar utifrån 6 års tinder erfarenhet.
Den där knullträffen på tinder kan leda till något seriöst också men ni slösar inte tid och pengar. (Även kk)

Önskar jag kunde få tillbaka alla timmar man spenderat på en efterbliven promenad eller pengarna på 60 krs öl.

Eller ännu mer sigma, avinstallera skiten

Är du helt tappad eller? Om du går promenad med tjejen får du snarare se det som en nyttig skön promenad som är bra för hälsan.
Slänga pengar på öl kan jag förstå men inte promenader. De flesta dejter med promenad har varit värt det men då får man utgå från att man tar en hälsosam promenad men visst några gånger ångrar man ju när tjejen är dryg och ointresserad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback