Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-27, 11:22
  #43585
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Träffat en kvinna nu på tinder. Vi börjar dejta mer seriöst nu och jag brukar kolla på hennes tinder. När hon åker till jobbet har hennes avstånd ändrats, likaså nu när hon har åkt till Tyskland på en weekend.
Ändrats detta automatiskt utan att hon är inne i appen eller betyder det att hon är aktiv på tinder?
jag skulle gissa hon Tindrar då då måste öppna appen för att få avstånd, så mitt råd är att inte lägga ner allt förens ni har samtalet om ni ska ta bort appen eller inte, där är skillnanden mellan män och kvinnor

kvinnor fortsätter svara på mess , matcha etc, män lägger ner allt för att visa att dom är seriösa

jag dateade en kvinna en längre tid som alltid hade sin telefon på tyst, när jag skulle hämta hennes telefon såg jag att hon fick en hel del mess på dating appar via notiser

det var tråkigt, klart man blir besviken men det är hennes val som får stå för henne
jag tog aldrig upp det, men känslan blev inte densamma efter det

så gör som en kvinna, fortsätt Tindra tills hon tar upp frågan, för hon kommer precis som du, se att du är aktiv , och då kan du svara
-" jag såg du var det med, så tänkte att vi kör på ditt sätt"

och se vad hon säger
__________________
Senast redigerad av DayNite 2024-04-27 kl. 11:30.
Citera
2024-04-27, 11:56
  #43586
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
jag skulle gissa hon Tindrar då då måste öppna appen för att få avstånd, så mitt råd är att inte lägga ner allt förens ni har samtalet om ni ska ta bort appen eller inte, där är skillnanden mellan män och kvinnor

kvinnor fortsätter svara på mess , matcha etc, män lägger ner allt för att visa att dom är seriösa

jag dateade en kvinna en längre tid som alltid hade sin telefon på tyst, när jag skulle hämta hennes telefon såg jag att hon fick en hel del mess på dating appar via notiser

det var tråkigt, klart man blir besviken men det är hennes val som får stå för henne
jag tog aldrig upp det, men känslan blev inte densamma efter det

så gör som en kvinna, fortsätt Tindra tills hon tar upp frågan, för hon kommer precis som du, se att du är aktiv , och då kan du svara
-" jag såg du var det med, så tänkte att vi kör på ditt sätt"

och se vad hon säger

Ja då är det som jag misstänkte. Verkligen förvånad eftersom det är hon som är väldigt på mig. Hon köper presenter till mig, så fort hon är ledig vill hon träffas. Om tinder heter det "jag är så himla trött på alla män som bara vill...". Men jag tror det är som du säger, kvinnor älskar uppmärksamhet och kommentarer. Men ändå så förvirrande för mig med tanke på allt hon gör för mig
Citera
2024-04-27, 11:57
  #43587
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Träffat en kvinna nu på tinder. Vi börjar dejta mer seriöst nu och jag brukar kolla på hennes tinder. När hon åker till jobbet har hennes avstånd ändrats, likaså nu när hon har åkt till Tyskland på en weekend.
Ändrats detta automatiskt utan att hon är inne i appen eller betyder det att hon är aktiv på tinder?

Jag skulle nog inte dragit för mycket slutsatser angående det. Finns säkert möjlighet att appen kan ligga i bakgrunden och skicka information utan att man märker det.
Sen behöver ju det faktiskt inte betyda att man är aktiv på Tinder i den meningen bara för att man öppnar appen, du själv öppnar ju den och kollar.
Enklast är ju att du lyfter frågan med henne om du tycker hon är värd att satsa på.
Citera
2024-04-27, 12:02
  #43588
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Ja då är det som jag misstänkte. Verkligen förvånad eftersom det är hon som är väldigt på mig. Hon köper presenter till mig, så fort hon är ledig vill hon träffas. Om tinder heter det "jag är så himla trött på alla män som bara vill...". Men jag tror det är som du säger, kvinnor älskar uppmärksamhet och kommentarer. Men ändå så förvirrande för mig med tanke på allt hon gör för mig
MEN det bästa för din egen ro är att ställa frågan, om det är viktigt för dig
att gå runt och tro saker kan förstöra

jag tror i grunden på om du vill veta, fråga men var öppen för att du kan få ett svar du inte vill ha
samtidigt är det stor skillnad på "action" och "ord"
om hon visar intresse, priotriterar dig, vill spendera sin tid med dig, så är det det som betyder något
vad hon gör, inte vad hon säger
Citera
2024-04-27, 22:35
  #43589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Kan alltid komma en bättre man, även under pågående seriöst förhållande. En kvinna som avslutar sitt konto förlorar den kanske bästa, i varje fall överlägset mest lättillgängliga möjligheten att byta upp sig i livet.

Idag mer än i någon annan tid handlar det om att säkra framtiden ekonomisk och socialt med, i avsaknad av bättre ord, statusmän.

Kvinnor är betydligt mer cyniska än män.

Fast om dom tänker så varför skulle dom då vara den drivande att avsluta kontot?
Citera
2024-04-27, 22:52
  #43590
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickDoohan
Fast om dom tänker så varför skulle dom då vara den drivande att avsluta kontot?
Om mannen avslutar kontot blir det svårt att kontrollera om kvinnan tagit bort sitt. Finns helt förståeligt väldigt lite tillit.

Kvinnan vill ha fler fördelar än mannen. Dagens jämställdhet.
Citera
2024-04-28, 12:43
  #43591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Ja då är det som jag misstänkte. Verkligen förvånad eftersom det är hon som är väldigt på mig. Hon köper presenter till mig, så fort hon är ledig vill hon träffas. Om tinder heter det "jag är så himla trött på alla män som bara vill...". Men jag tror det är som du säger, kvinnor älskar uppmärksamhet och kommentarer. Men ändå så förvirrande för mig med tanke på allt hon gör för mig

Ingen kvinnlig grej, lite samma hände mig. Vissa människor bara älskar uppmärksamheten, är inte redo, eller rädda för att gå in på något djupare.
Min var så på i början (jag borde fattat), överröste mig med smicker och presenter, ville ses hela tiden, blev lite sur för att han inte alltid fick det. Så jag tror det handlar om andra drag och behov de har.
När jag sade att jag skulle stänga profil och abonnemang, sade han att han skulle göra samma såklart.

Månad senare när jag skulle verkligen kolla så att mitt abonnemang/avgift inte drogs mer, så hade han varit aktiv senaste veckan. Fast mobilappen sade månad sen, och datorappen vecka.
Rätt eller fel, så blev det slut iaf. Pga att jag tog upp diskussionen. I stora hade vi andra utmaningar pga av hans kontrollerande/narcissistiska sätt. Så det hade varit på gång ändå. Kanske därför han var där?

Ger snart upp nätdejting, tar paus nu igen. Kanske behöver man byta strategi helt?
Citera
2024-04-29, 06:47
  #43592
Medlem
Hur fasen blir man av med tinder? Skapade en sida på fyllan,men nu kan jag inte radera den. Står ett tillfälligt fel har uppstått var god försök senare hela jävla tiden.
Citera
2024-04-29, 09:08
  #43593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Hur fasen blir man av med tinder? Skapade en sida på fyllan,men nu kan jag inte radera den. Står ett tillfälligt fel har uppstått var god försök senare hela jävla tiden.

Det är hur enkelt som helst att radera Tinderkontot men annars får du väl mejla de här: https://www.help.tinder.com/hc/sv/requests/new
Citera
2024-04-29, 09:17
  #43594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikeagardiner
Det är hur enkelt som helst att radera Tinderkontot men annars får du väl mejla de här: https://www.help.tinder.com/hc/sv/requests/new

Går inte via safari heller tom provat ta bort appen o sen lagt in på nytt, o testa att radera.

https://www.bildtagg.se/bild/oxyz0im0a5jlyccecv3jgxj6
Citera
2024-04-29, 09:17
  #43595
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Träffat en kvinna nu på tinder. Vi börjar dejta mer seriöst nu och jag brukar kolla på hennes tinder. När hon åker till jobbet har hennes avstånd ändrats, likaså nu när hon har åkt till Tyskland på en weekend.
Ändrats detta automatiskt utan att hon är inne i appen eller betyder det att hon är aktiv på tinder?

Men du är väl också inne i appen? Eller hur kan du annars se hennes aktivitet?
Citera
2024-04-29, 09:21
  #43596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Går inte via safari heller tom provat ta bort appen o sen lagt in på nytt, o testa att radera.

https://www.bildtagg.se/bild/oxyz0im0a5jlyccecv3jgxj6


Mejla Tinder supporten på länken jag gav dig, man brukar få svar väldigt snabbt och de är hjälpsamma
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback