Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-17, 21:24
  #1
Medlem
Kreativitetsteorins avatar
Började för 2 dagar sen och skriver detta från muggen, helt absurt och vidrigt problem. Det tar aldrig slut.

Bakgrund: Är 20 år (man) och har haft framfall /inkontinens /misstänkt fistel /misstänkt trasig inre ringmuskel sen förra året, men detta har ej diagnostiserats. Vet ej hur det började (misstänkte parasit som ätit upp nått eller att jag hållit in mycket gas för länge men enda sen dess har jag haft problem att bajsa.

Kan inte hålla in gas alls, utan känner gasen komma och tio sekunder senare så sipprar det ut hur hårt jag än spänner (därför misstanke om fistel)

Kan inte heller kissa normalt utan bara genom att spänna den enda snoppmuskeln, när jag släpper muskeln kommer det kiss. Känns som att kissa baklänges ungefär och att något blockerar. Har alltid lite bajs kvar och tarmen sticker ut när jag tar i (därför misstanke om framfall)

Tarmen lever sitt eget liv. Jag har gjort alla blod och avföringsprov som finns, gastroskopi och koloskopi (innan smällen hände, läses längre ner), det visade ingen tarmskada utan en annan doktor sa på uppföljningen att jag inbillade mig (som om jag inte känner att nått är fel själv??) och sa att nästa steg är att en dietist ringer upp mig. Det hände aldrig. Jag fortsatte med mina dagliga bajssvårigheter, läckte gas och hade alltid papper i rumpan (som alltid blev brunt). Kände mig helt hjälplös i vården, skulle jag bara vänta på att det går över? Inbillat jag mig på riktigt? tänkte jag. Men det var innan detta skedde:

För tre dagar senså tog jag i för hårt på toaletten.

Det knakade till och jag fick ett plötsligt magknip på två ställen i magen, det började komma ut små mörka kaninbajskluttar i en vattenfors, och efter det har det droppat något varliknande (antar mukosa eftersom det är som vatten men jävligt kladdigt och har en stickande lukt). Inte lite direkt, har använt så hutlöst mycket papper men det fortsätter som ett blödande sår.

Jag tog taxi till akuten, satt där i 6 timmar med konstant pappersbytande. Jag blev ju dyngblöt direkt. Alla tyckte det stank, personalen sprayade glade i luften och alla närvarande hostade med kväljningar ungefär.

Klockan 2 får jag träffa en läkare, inte kirurg. Hon gör rektoskopi och hittar en liten inre hemorrojd och en ansamling med slem högst upp i ändtarmen. Men hon kunde inte se om slemmet kom därifrån.

Hon utgick i alla fall ifrån att jag skulle bli botad med ett antinflammatoriskt stolpiller, skrev ut det och sa att om det inte funkar så ska jag höra av mig.

Nöjde mig inte med detta, tog taxi hem med en halv toarulle i kalsongen, allt papper var dyngblött när jag kom hem efter 10 min. Har sovit på mage med röven upp i luften och 3 kuddar under den, sjukt obekvämt, kunde hindra dropoandet lite på detta sätt men varet/vätskan rann nu ner i magen (och i snoppen!!) istället. Känns som det ligger precis under skinnet men kan inte se nått efterson det är genomskinligt. Sov med 3 filtar, alla dyngblöta.

Jag nöjde mig inte med detta så igår på morgonen ringde jag en ambulans, fick åka till samma akut. Efter 4 timmar av vidrigt rinnande som alla märkte av så fick jag träffa en ny person, kirurg denna gång.

Hon gjorde en ny rektoskopi, konstaterade slem och att hela tarmen var illröd (de 20cm hon kunde se), men hon kunde inte se var det kom ifrån. Hon sa att jag INTE skulle ta de stolpiller jag fick igår, det skulle snarare förvärra allt. Jaså..

Jag har nu fått en akutremiss till gastronomimottagning om 5 dagar, på en avbokad tid. Detta var tur som fan, har gråtit över hjälplösheten varje dag. Men jag vet inte hur jag ska klara 5 dagar med konstant rinnande var, är inte detta en befogad akutoperation direkt från ambulans till operationssalen?

Kan inte gå ut alls och köpa mat/behövligt papper, blir dyngblöt direkt. Växlar mellan dusch, toa och sängliggande på sättet jag beskrev ovan

Är rädd att det är livshotande, växlande värmeslag/frossa, blir svettig för inget. Har ju dragit ut på hela vårdprocessen för att jag skämdes, behandlades nonchalant och har fått sagt till mig att jag inbillar mig. Men detta inbillar jag mig inte, inte när det forsar, detta kan vem som helst märka.

Hjälp flashback, går det att åtgärda detta innan dessa 5 dagar och hur??
Citera
2014-07-17, 21:30
  #2
Medlem
Silltunnas avatar
Låter förjävla jobbigt!
Kan du inte föra in en tampong eller använda någon form av mensbinda istället för toapapper? Är nog mer effektivt.
Hoppas det löser sig!
Citera
2014-07-17, 21:32
  #3
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreativitetsteorin
Började för 2 dagar sen och skriver detta från muggen, helt absurt och vidrigt problem. Det tar aldrig slut.

Bakgrund: Är 20 år (man) och har haft framfall /inkontinens /misstänkt fistel /misstänkt trasig inre ringmuskel sen förra året, men detta har ej diagnostiserats. Vet ej hur det började (misstänkte parasit som ätit upp nått eller att jag hållit in mycket gas för länge men enda sen dess har jag haft problem att bajsa.

Kan inte hålla in gas alls, utan känner gasen komma och tio sekunder senare så sipprar det ut hur hårt jag än spänner (därför misstanke om fistel)

Kan inte heller kissa normalt utan bara genom att spänna den enda snoppmuskeln, när jag släpper muskeln kommer det kiss. Känns som att kissa baklänges ungefär och att något blockerar. Har alltid lite bajs kvar och tarmen sticker ut när jag tar i (därför misstanke om framfall)

Tarmen lever sitt eget liv. Jag har gjort alla blod och avföringsprov som finns, gastroskopi och koloskopi (innan smällen hände, läses längre ner), det visade ingen tarmskada utan en annan doktor sa på uppföljningen att jag inbillade mig (som om jag inte känner att nått är fel själv??) och sa att nästa steg är att en dietist ringer upp mig. Det hände aldrig. Jag fortsatte med mina dagliga bajssvårigheter, läckte gas och hade alltid papper i rumpan (som alltid blev brunt). Kände mig helt hjälplös i vården, skulle jag bara vänta på att det går över? Inbillat jag mig på riktigt? tänkte jag. Men det var innan detta skedde:

För tre dagar senså tog jag i för hårt på toaletten.

Det knakade till och jag fick ett plötsligt magknip på två ställen i magen, det började komma ut små mörka kaninbajskluttar i en vattenfors, och efter det har det droppat något varliknande (antar mukosa eftersom det är som vatten men jävligt kladdigt och har en stickande lukt). Inte lite direkt, har använt så hutlöst mycket papper men det fortsätter som ett blödande sår.

Jag tog taxi till akuten, satt där i 6 timmar med konstant pappersbytande. Jag blev ju dyngblöt direkt. Alla tyckte det stank, personalen sprayade glade i luften och alla närvarande hostade med kväljningar ungefär.

Klockan 2 får jag träffa en läkare, inte kirurg. Hon gör rektoskopi och hittar en liten inre hemorrojd och en ansamling med slem högst upp i ändtarmen. Men hon kunde inte se om slemmet kom därifrån.

Hon utgick i alla fall ifrån att jag skulle bli botad med ett antinflammatoriskt stolpiller, skrev ut det och sa att om det inte funkar så ska jag höra av mig.

Nöjde mig inte med detta, tog taxi hem med en halv toarulle i kalsongen, allt papper var dyngblött när jag kom hem efter 10 min. Har sovit på mage med röven upp i luften och 3 kuddar under den, sjukt obekvämt, kunde hindra dropoandet lite på detta sätt men varet/vätskan rann nu ner i magen (och i snoppen!!) istället. Känns som det ligger precis under skinnet men kan inte se nått efterson det är genomskinligt. Sov med 3 filtar, alla dyngblöta.

Jag nöjde mig inte med detta så igår på morgonen ringde jag en ambulans, fick åka till samma akut. Efter 4 timmar av vidrigt rinnande som alla märkte av så fick jag träffa en ny person, kirurg denna gång.

Hon gjorde en ny rektoskopi, konstaterade slem och att hela tarmen var illröd (de 20cm hon kunde se), men hon kunde inte se var det kom ifrån. Hon sa att jag INTE skulle ta de stolpiller jag fick igår, det skulle snarare förvärra allt. Jaså..

Jag har nu fått en akutremiss till gastronomimottagning om 5 dagar, på en avbokad tid. Detta var tur som fan, har gråtit över hjälplösheten varje dag. Men jag vet inte hur jag ska klara 5 dagar med konstant rinnande var, är inte detta en befogad akutoperation direkt från ambulans till operationssalen?

Kan inte gå ut alls och köpa mat/behövligt papper, blir dyngblöt direkt. Växlar mellan dusch, toa och sängliggande på sättet jag beskrev ovan

Är rädd att det är livshotande, växlande värmeslag/frossa, blir svettig för inget. Har ju dragit ut på hela vårdprocessen för att jag skämdes, behandlades nonchalant och har fått sagt till mig att jag inbillar mig. Men detta inbillar jag mig inte, inte när det forsar, detta kan vem som helst märka.

Hjälp flashback, går det att åtgärda detta innan dessa 5 dagar och hur??
Jag önskar att du skämtar, detta låter fruktansvärt. Du måste iväg till sjukan igen, punkt.
Har du ingen anhörig som kan följa med och hjälpa dig, det är alltid lättare om man inte är ensam.
Med tanke på ditt allmäntillstånd så kanske läckaget har orsakat en infektion, hur som helst måste du iväg.
Finn dig inte i deras nonchalans, då kan det sluta illa.

Men som sagt, jag hoppas att du skojar.
Citera
2014-07-17, 21:35
  #4
Medlem
Kreativitetsteorins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Låter förjävla jobbigt!
Kan du inte föra in en tampong eller använda någon form av mensbinda istället för toapapper? Är nog mer effektivt.
Hoppas det löser sig!
Måste gå och byta direkt oavsett, det är för mycket. Aldrig hört om nått liknande heller

Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag önskar att du skämtar, detta låter fruktansvärt. Du måste iväg till sjukan igen, punkt.
Har du ingen anhörig som kan följa med och hjälpa dig, det är alltid lättare om man inte är ensam.
Med tanke på ditt allmäntillstånd så kanske läckaget har orsakat en infektion, hur som helst måste du iväg.
Finn dig inte i deras nonchalans, då kan det sluta illa.

Men som sagt, jag hoppas att du skojar.
Skojar inte alls tyvärr. Jag har ju berättat allt för akuten, får ändå sitta där i timmar och skämmas. Sen kan de bara skicka mig till den avdelningens doktor/kirurg. Om jag blir av med en arm, var vänder jag mig? Vet inte längre..

Och privatvård säger max 1-2 återbesök, även om jag har frikort. Det är som om ingen orkar ta itu med mig
__________________
Senast redigerad av Kreativitetsteorin 2014-07-17 kl. 21:38.
Citera
2014-07-17, 21:36
  #5
Medlem
Men va i helvete är det för människor som arbetar på detta sjukhus?
Jag hoppas att dom på något sätt få se och läsa detta, samtliga ska skämmas, det var akut från första början, utan någon väntetid.

Jag kan inte hjälpa dig, har aldrig hört talas om detta besvär, men du har min fulla sympati och empati.

Hoppas det går bra.
Citera
2014-07-17, 21:45
  #6
Medlem
second2opinions avatar
Du ska ligga inlagd för utredning och vård. Inget snack om saken. Har du ingen anhörig med skinn på näsan som kan följa med till sjukan?
Citera
2014-07-17, 21:56
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kreativitetsteorin
Började för 2 dagar sen och skriver detta från muggen, helt absurt och vidrigt problem. Det tar aldrig slut.

Bakgrund: Är 20 år (man) och har haft framfall /inkontinens /misstänkt fistel /misstänkt trasig inre ringmuskel sen förra året, men detta har ej diagnostiserats. Vet ej hur det började (misstänkte parasit som ätit upp nått eller att jag hållit in mycket gas för länge men enda sen dess har jag haft problem att bajsa.

Kan inte hålla in gas alls, utan känner gasen komma och tio sekunder senare så sipprar det ut hur hårt jag än spänner (därför misstanke om fistel)

Kan inte heller kissa normalt utan bara genom att spänna den enda snoppmuskeln, när jag släpper muskeln kommer det kiss. Känns som att kissa baklänges ungefär och att något blockerar. Har alltid lite bajs kvar och tarmen sticker ut när jag tar i (därför misstanke om framfall)

Tarmen lever sitt eget liv. Jag har gjort alla blod och avföringsprov som finns, gastroskopi och koloskopi (innan smällen hände, läses längre ner), det visade ingen tarmskada utan en annan doktor sa på uppföljningen att jag inbillade mig (som om jag inte känner att nått är fel själv??) och sa att nästa steg är att en dietist ringer upp mig. Det hände aldrig. Jag fortsatte med mina dagliga bajssvårigheter, läckte gas och hade alltid papper i rumpan (som alltid blev brunt). Kände mig helt hjälplös i vården, skulle jag bara vänta på att det går över? Inbillat jag mig på riktigt? tänkte jag. Men det var innan detta skedde:

För tre dagar senså tog jag i för hårt på toaletten.

Det knakade till och jag fick ett plötsligt magknip på två ställen i magen, det började komma ut små mörka kaninbajskluttar i en vattenfors, och efter det har det droppat något varliknande (antar mukosa eftersom det är som vatten men jävligt kladdigt och har en stickande lukt). Inte lite direkt, har använt så hutlöst mycket papper men det fortsätter som ett blödande sår.

Jag tog taxi till akuten, satt där i 6 timmar med konstant pappersbytande. Jag blev ju dyngblöt direkt. Alla tyckte det stank, personalen sprayade glade i luften och alla närvarande hostade med kväljningar ungefär.

Klockan 2 får jag träffa en läkare, inte kirurg. Hon gör rektoskopi och hittar en liten inre hemorrojd och en ansamling med slem högst upp i ändtarmen. Men hon kunde inte se om slemmet kom därifrån.

Hon utgick i alla fall ifrån att jag skulle bli botad med ett antinflammatoriskt stolpiller, skrev ut det och sa att om det inte funkar så ska jag höra av mig.

Nöjde mig inte med detta, tog taxi hem med en halv toarulle i kalsongen, allt papper var dyngblött när jag kom hem efter 10 min. Har sovit på mage med röven upp i luften och 3 kuddar under den, sjukt obekvämt, kunde hindra dropoandet lite på detta sätt men varet/vätskan rann nu ner i magen (och i snoppen!!) istället. Känns som det ligger precis under skinnet men kan inte se nått efterson det är genomskinligt. Sov med 3 filtar, alla dyngblöta.

Jag nöjde mig inte med detta så igår på morgonen ringde jag en ambulans, fick åka till samma akut. Efter 4 timmar av vidrigt rinnande som alla märkte av så fick jag träffa en ny person, kirurg denna gång.

Hon gjorde en ny rektoskopi, konstaterade slem och att hela tarmen var illröd (de 20cm hon kunde se), men hon kunde inte se var det kom ifrån. Hon sa att jag INTE skulle ta de stolpiller jag fick igår, det skulle snarare förvärra allt. Jaså..

Jag har nu fått en akutremiss till gastronomimottagning om 5 dagar, på en avbokad tid. Detta var tur som fan, har gråtit över hjälplösheten varje dag. Men jag vet inte hur jag ska klara 5 dagar med konstant rinnande var, är inte detta en befogad akutoperation direkt från ambulans till operationssalen?

Kan inte gå ut alls och köpa mat/behövligt papper, blir dyngblöt direkt. Växlar mellan dusch, toa och sängliggande på sättet jag beskrev ovan

Är rädd att det är livshotande, växlande värmeslag/frossa, blir svettig för inget. Har ju dragit ut på hela vårdprocessen för att jag skämdes, behandlades nonchalant och har fått sagt till mig att jag inbillar mig. Men detta inbillar jag mig inte, inte när det forsar, detta kan vem som helst märka.

Hjälp flashback, går det att åtgärda detta innan dessa 5 dagar och hur??


Detta är bara något jag kommer ihåg att jag har läst i Malenas sexspalt för många år sedan.

Där skriver hon till en man som säger att det kommer vätska från ändtarmen, särskilt på nätterna då han kan vakna i en stor pöl. Han skriver till Malena att han varit i Thailand och haft sex med en prostituerad och undrar vad det kan va.

Hon säger att det finns en sexuellt överförbar sjukdom som ter sig på detta sätt.

Kanske värt att nämna om du haft oskyddat sex?
Citera
2014-07-17, 22:01
  #8
Medlem
lithionits avatar
Fruktansvärt De borde lagt in dig för observation och försökt fixa operation asap. För det låter som ett rent helvete att ha det som du tvingas utstå

Har du testat loperamid? Har IBS och tar det och det funkar även mot inkontinens dels för att avföringen blir mer fast och det ökar även tonus (spänningen) av inre ringmuskeln och gör att den håller mer tätt. Så testa att ta loperamid och se om det kan göra väntan tills du får komma till mottagningen lite mindre jobbig går att ta upp till 16 mg om dagen.

Papper har ju tyvärr ingen vidare uppsugningsförmåga, finns inkontinensskydd men du kanske skulle kunna testa att köpa bindor (med extra bra uppsugningsförmåga) och använda istället för pappret och se om det funkar bättre.
Citera
2014-07-17, 22:13
  #9
Medlem
H8erfisternators avatar
Drick mer vätska för att kompensera för vätskeförlusten i tarmen. Undvik att sitta ner eftersom då utsätter du tarmarna för ett högre tryck än om du skulle så.

(Edit) Efter att ha gjort en undersökning om din fritid kom jag fram till att Amfetamin och andra preparat har varit en del av din vardag. Om detta nu är sant kan bara du veta, men sidoeffekter av drogerna du har tagit har negativ påverkan på tarmar och gallblåsa. Om du vill förmedla detta till din läkare så ska du se att de ger dig rätt behandling.
__________________
Senast redigerad av H8erfisternator 2014-07-17 kl. 22:19.
Citera
2014-07-17, 22:23
  #10
Medlem
Jestermedgesters avatar
Fy fan vilket vidrigt problem. Om detta inte är ett troll så lider jag verkligen med dig TS. Herregud, klart att en person som läcker illaluktande analsaft ska ligga på hospitalet.
Citera
2014-07-17, 22:31
  #11
Medlem
Stubbstocks avatar
Men va i helvete...stackars jävel. Jag lider verkligen med dig, du är ju sjuk på riktigt.

Om du har svårt att klara dig i hemmet så bör du ju ligga på sjukan. Ring sjukvårdsupplysningen med den specifika frågeställningen om inte ditt hälsotillstånd motiverar att du blir inneliggande på avdelning. Du kan ringa dygnet runt o det är alltid en sjuksköterska som svarar och dom kan nog kontakta aktuellt sjukhus o förbereda dom på att du kommer in samt tala om för dig på vilket sätt du ska ta dig dit.

Sen låter det fördärvligt jobbigt att dom sprayar parfym i luften så där. Jag förstår att det är deras arbetsmiljö men för dig så blir det sju resor jobbigare rent psykiskt med alla jävligheter runt omkring. Fan, att du inte kan få ligga på sjukan när du är sjuk...vägra att betala skatt i fortsättningen.

Edit: Ts, Ignorera den okänslige o äcklige användaren ovan, jag har rapporterat hans skit som trams.
__________________
Senast redigerad av Stubbstock 2014-07-17 kl. 22:33.
Citera
2014-07-17, 22:46
  #12
Avstängd
antibotika kanske hjälper?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback