Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-08-29, 20:29
  #1
Medlem
paskharens avatar
Hej, undrar vilken benzo som är lugnande och har förhållandevis kort spårtid och med gärna rätt överkomligt absintens vid avslut.
2014-08-29, 20:31
  #2
Medlem
Sobril (oxazepam)
2014-08-29, 20:36
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Sobril (oxazepam)


Ingen benso är lätt att sluta med efter en tids brukande, om du är deppig innan du börjar äta sobrilen, som är den mildaste benson,så kommer du att må sämre när du slutar.
2014-08-29, 20:41
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Ingen benso är lätt att sluta med efter en tids brukande, om du är deppig innan du börjar äta sobrilen, som är den mildaste benson,så kommer du att må sämre när du slutar.
Precis, det är viktigt att tillägga.
2014-08-29, 20:57
  #5
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Precis, det är viktigt att tillägga.

Är inte speciellt deppig, dock får jag panikattacker ibland som jag gärna vill kunna ta något emot pga just nu personliga problem.

vill gärna att de inte skall kunna ha förjävligt lång spårtid för jag kan åka på drogtest ibland.

vilka av dessa är något för mig, handlar om 10-20 stycken i överspritt i någon eller ett par månaders tid:

Ksalol (Alprazolam) 1mg
Bensedin (Valium) 10mg
Iktorivil (Klonazepam)
Nipam (Nitrazepam) 5mg
Loram (Lorazepam) 2,5mg
__________________
Senast redigerad av paskharen 2014-08-29 kl. 21:02.
2014-08-29, 21:04
  #6
Medlem
Helt klart Alprazolam. Sobril funkar inte bra mot panikångest.

Den har kort halveringstid, men det är en stark benso.
2014-08-29, 21:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Är inte speciellt deppig, dock får jag panikattacker ibland som jag gärna vill kunna ta något emot pga just nu personliga problem.

vill gärna att de inte skall kunna ha förjävligt lång spårtid för jag kan åka på drogtest ibland.

Om det gäller att den inte ska synas på piss så länge, så kan du börja med xanoren,den kompletta medicinen mot panikångest, men den är starkare än sobrilen, och risken är stor att du "kärar" ner dig i xanoren.
Om du inte har brukat benso tidigare så tycker jag att du kan börja led att testa sobrilen, och därefter se vad som passar dig.
2014-08-29, 21:11
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Helt klart Alprazolam. Sobril funkar inte bra mot panikångest.

Sobril stabiliserar, men den gör dig inte lika avstängd som man är när man går på xanor. Sobrilen underlättar iaf vid panikångest, och du får lättare att hantera den, och för vissa personer kan den fungera perfekt mog panikångest. Det är så oerhört inviduellt. Men generellt sätt kan man säga att xanoren fungerar bättre än sobril, mot panikångest, vilket du påpekar.
2014-08-29, 21:12
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Är inte speciellt deppig, dock får jag panikattacker ibland som jag gärna vill kunna ta något emot pga just nu personliga problem.

vill gärna att de inte skall kunna ha förjävligt lång spårtid för jag kan åka på drogtest ibland.

vilka av dessa är något för mig, handlar om 10-20 stycken i överspritt i någon eller ett par månaders tid:

Ksalol (Alprazolam) 1mg
Bensedin (Valium) 10mg
Iktorivil (Klonazepam)
Nipam (Nitrazepam) 5mg
Loram (Lorazepam) 2,5mg

Om du vill att de ska sluta synas på piss snabbt, så skulle jag köra på ksalol, men det är verkligen inte en mild medicin.
Den enda av dem preparaten som jag inte har koll på lorazepamet.
__________________
Senast redigerad av kalleochchokladfabriken 2014-08-29 kl. 21:17.
2014-08-29, 21:41
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Sobril stabiliserar, men den gör dig inte lika avstängd som man är när man går på xanor. Sobrilen underlättar iaf vid panikångest, och du får lättare att hantera den, och för vissa personer kan den fungera perfekt mog panikångest. Det är så oerhört inviduellt. Men generellt sätt kan man säga att xanoren fungerar bättre än sobril, mot panikångest, vilket du påpekar.
Måste man ta stora doser då? Har du egna erfarenheter?
Sobril tar ju så jävla lång tid på sig att börja verka. Det känns som att attacken redan är över när effekten börjar kicka in.

Trodde att panikattacker oftast går över ganska snabbt, men det kanske inte alltid stämmer?
__________________
Senast redigerad av Endofin 2014-08-29 kl. 21:48.
2014-08-29, 21:54
  #11
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Om du vill att de ska sluta synas på piss snabbt, så skulle jag köra på ksalol, men det är verkligen inte en mild medicin.
Den enda av dem preparaten som jag inte har koll på lorazepamet.

Piss är inte jätteviktigt, tror inte ens det kollar påt benzo på slumpässiga utan mer på de stora läkarundersökningarna. den har ja om typ 8 månader. hur lång tid är spårningstiderna på ungefär dessa`?

Något bra tips som någon kan komma med, är ej tänkt till missbruka. jag vill bara känns mig lugn och inte får fruktansvärta absintens även om ´det bara är moderat bruk (20-30pills) totalt under nån månad. Det får gärna vara en som inte går och spåras längre än ett par veckor vid sporadiskt bruk. Och inte som jag ska bli helt väck av. Utan ta en tablett och känns hur ångesten och paniken släpper några timmar. Tyvärr finns inte sobril att välja ibland

Det låter ut Alprazolam, panikångesen är helt överkomlig, utan handlar mer om att jag vill ha en tablet som jag blir lugn av 4-5h och får bort magontet och tankarna. Kan tänka mig 1 max två om dagen. För att sedan bryta helt när dom är slut. Kommer det bli fruktansvät avtändningdÅ?

Ge mig ett råd till en stackarse sate som har hamnat i sits som går känns som jag inte klarar utan detta någon månad.

Är jag rätt ut nu med Alprazolam, den som övertygar mig och ger mig bra argumentent, så beställer jag omgående.
__________________
Senast redigerad av paskharen 2014-08-29 kl. 22:30.
2014-08-29, 22:56
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Piss är inte jätteviktigt, tror inte ens det kollar påt benzo på slumpässiga utan mer på de stora läkarundersökningarna. den har ja om typ 8 månader. hur lång tid är spårningstiderna på ungefär dessa`?

Något bra tips som någon kan komma med, är ej tänkt till missbruka. jag vill bara känns mig lugn och inte får fruktansvärta absintens även om ´det bara är moderat bruk (20-30pills) totalt under nån månad. Det får gärna vara en som inte går och spåras längre än ett par veckor vid sporadiskt bruk. Och inte som jag ska bli helt väck av. Utan ta en tablett och känns hur ångesten och paniken släpper några timmar. Tyvärr finns inte sobril att välja ibland

Det låter ut Alprazolam, panikångesen är helt överkomlig, utan handlar mer om att jag vill ha en tablet som jag blir lugn av 4-5h och får bort magontet och tankarna. Kan tänka mig 1 max två om dagen. För att sedan bryta helt när dom är slut. Kommer det bli fruktansvät avtändningdÅ?

Ge mig ett råd till en stackarse sate som har hamnat i sits som går känns som jag inte klarar utan detta någon månad.

Är jag rätt ut nu med Alprazolam, den som övertygar mig och ger mig bra argumentent, så beställer jag omgående.

Stesolid eller alprazolam, alprazolamet i ditt fall då du inte vill ha en så lång halveringstid.
Stesoliden fungerar absolut mot panikångest, men är mer muskelavslappnande och inte lika intensivt i huvudet som det kan bli med alprazolamet.
Vad gäller doserna så rekomenderar jag dig att börja med 1 mg, räkna med en halveringstid på ca 6 timmar (alprazolam), fyll på max en under dagen för att inte komma upp i storadoser och få upp toleransen snabbt.
Om du äter 2 mg om dagen i 30 dagar så kommer du få en avtändning, dock inte en grov sådan, även om man aldrig rekommenderar att sluta helt tvärt. Så det kan vara bra att sista veckan gå ner på 1 mg om dagen.
Med dina psykiska åkommor så är risken väldigt stor, att du precis som mig, börjar äta dem dagligen för att fungera tillslut.
Xanor sitter i max tre dagar i pisset,beroende på att det är relativt kort halveringstid.
__________________
Senast redigerad av kalleochchokladfabriken 2014-08-29 kl. 22:59.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback