Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 14:13
  #4933
Medlem
Det har ju länge varit känt att man ska göra tvärtom mot vad han säger när det gäller aktiemarknaden. Om det är för att han "vill ha klippet för sig själv" eller för att han är genuint okunnig låter jag vara osagt. Climeon är bara ett av alla hans hajpade bolag som gått åt helvete.

Samma sak med bostadsbubblan, den har han tjatat om i decennier.
Peak oil, samma sak.
Citera
Igår, 15:37
  #4934
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamLem
Det har ju länge varit känt att man ska göra tvärtom mot vad han säger när det gäller aktiemarknaden. Om det är för att han "vill ha klippet för sig själv" eller för att han är genuint okunnig låter jag vara osagt. Climeon är bara ett av alla hans hajpade bolag som gått åt helvete.

Samma sak med bostadsbubblan, den har han tjatat om i decennier.
Peak oil, samma sak.

Till slut kommer han ju få rätt om bostadsbubblan och då kommer han peka på det och kunna säga hur träffsäkra hans prognoser är.
Citera
Igår, 18:31
  #4935
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamLem

Samma sak med bostadsbubblan, den har han tjatat om i decennier.
Peak oil, samma sak.
Typiskt såna grejer som killar säger på hemmafester. Typiska analyser av de som överskattar sin bildning och förmåga till spaningar.

Wilderäng är rätt skönt att läsa för den typen av killar. Banala tagningar som bekräftar grunt tyckande.
Citera
Igår, 18:58
  #4936
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrandmasterE
Sa du något, incelkräk ?

Självklart är det inte en heltäckande bok. Det finns andra böcker som handlar om överlevnad i krissituationer som är bättre.

Men den är fortfarande itne så dålig, och det är precis vad du skriver själv. Jag har inte ifrågasatt att Wilderängs snor en massa. I bloggen om Ukraina snor han friskt. Postar ngn en länk till ngt intressant i kommentarsfältet hamnar det snabbt på bloggen högre upp utan hänvisning. Allt han skriver sitter han och googlar upp och fejkar som om han har insiderinfo.

Blev du stött av det jag skrev eller av att dina föräldrar är syskon och du inte vet bättre?
Citera
Igår, 19:00
  #4937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Skandal att de har skrivit en bok som riktar sig till människor som inte kan något om prepping, en bok med korrekt innehåll dessutom.

Är det så du menar?

Nej! Absolut inte. Det är skandal att de snor andras information och gör till sin egen och kapitaliserar på det.
Är man författare ska man självklart tjäna pengar på det. Men att ta andras verk och efterförskningar och göra till sitt eget borde vara förbjudet.

Om jag förstått det rätt på de som skrev tidigare i tråden så verkar bilderbäng även ha spökskrivare.
Förklarar ganska mycket.
Citera
Idag, 07:06
  #4938
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla
Vilken bunker? Du menar "maskinhallen" med smörjgrop?

Han har ingen smörjgrop. Hans elbilar behöver inga oljebyten och även om så vore fallet skulle en fjolla som vilderäng aldrig smutsa ned sig med ett sådant jobb.
Fan vet om han inte lejer bort påsättnigen av sin fru också.
Citera
Idag, 07:37
  #4939
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelIsland
Han har ingen smörjgrop. Hans elbilar behöver inga oljebyten och även om så vore fallet skulle en fjolla som vilderäng aldrig smutsa ned sig med ett sådant jobb.
Fan vet om han inte lejer bort påsättnigen av sin fru också.

Och hans så kallade maskinhall är ju bara ett litet garage.
Citera
Idag, 09:22
  #4940
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Och hans så kallade maskinhall är ju bara ett litet garage.

Verktygsbod var det tråden enades om när uppförandet var aktuellt.
__________________
Senast redigerad av MittNyaSaliv Idag kl. 10:19.
Citera
Idag, 15:20
  #4941
Medlem
Den enda gång jag läst något vettigt av Lars i "runke-bunkern" eller snarare, av en som skrev kommentarer på hans blogg, om att investera sina sparpengar i en schweizisk bank på ett €-konto och koppla detta till ett internationellt bankkort.

DÅ gick € på strax under 9:- och jag har för mig att det var 2013 eller 2014 någon gång.

Alltså INTE ett tips från Lars utan från en som skrev på hans blogg.

Min bästa affär någonsin !
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback