Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-09, 23:52
  #1
Medlem
LemPicas avatar
Hej

Lider av grav insomni sedan barndomen.
Är utredd på sömnklinik (som inte hjälpte ett skit) och har sedan många år Stilnoct på recept.
Dessa fungerade utmärkt fram tills att jag blev allvarligt sjuk och opererades både här och där och fick då starka smärtstillande under flera månaders tid.
Detta gjorde att effekten av Stilnoct minskade, men läkaren vill inte skriva ut fler än 1/natt pga vissa riktlinjer osv.

Så jag sover i princip ingenting (seriöst alltså) på 2-2 1/2-vecka i månaden.
Det blir omöjligt att föra ett normalt liv med en sådan extrem sömnbrist.

Har surfat runt på allt möjligt genom åren, testat RC-droger, gått igenom alla "ofarliga" men också effektlösa medel som Propavan, Theralen m. fl.

I alla fall, förra veckan när jag surfade runt i ämnet hittade jag (tror att det stod i Fass) att Stilnoct och Halcion tillsammans kan ge bättre sömnkvalitet + att man sover en hel natt utan uppvak.

Jag har aldrig varit i kontakt med Halcion och har noll koll på ämnet, så jag ställer frågan till er som vet lite bättre.
Låter det rimligt?
Är det vanligt att man kombinerar dessa två läkemedel mot insomni?

Jag vill inte låta som en knarkare som söker droger om jag tar upp detta med min läkare.
Är det bara nys får jag släppa det.

Någon som vet hur man kan lägga upp det så att min läkare inte tror att jag är ute efter massa starka mediciner bara?
Tar inget annat förutom receptfritt och astmamediciner.
Citera
2014-11-10, 23:52
  #2
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Hej

Lider av grav insomni sedan barndomen.
Är utredd på sömnklinik (som inte hjälpte ett skit) och har sedan många år Stilnoct på recept.
Dessa fungerade utmärkt fram tills att jag blev allvarligt sjuk och opererades både här och där och fick då starka smärtstillande under flera månaders tid.
Detta gjorde att effekten av Stilnoct minskade, men läkaren vill inte skriva ut fler än 1/natt pga vissa riktlinjer osv.

Så jag sover i princip ingenting (seriöst alltså) på 2-2 1/2-vecka i månaden.
Det blir omöjligt att föra ett normalt liv med en sådan extrem sömnbrist.

Har surfat runt på allt möjligt genom åren, testat RC-droger, gått igenom alla "ofarliga" men också effektlösa medel som Propavan, Theralen m. fl.

I alla fall, förra veckan när jag surfade runt i ämnet hittade jag (tror att det stod i Fass) att Stilnoct och Halcion tillsammans kan ge bättre sömnkvalitet + att man sover en hel natt utan uppvak.

Jag har aldrig varit i kontakt med Halcion och har noll koll på ämnet, så jag ställer frågan till er som vet lite bättre.
Låter det rimligt?
Är det vanligt att man kombinerar dessa två läkemedel mot insomni?

Jag vill inte låta som en knarkare som söker droger om jag tar upp detta med min läkare.
Är det bara nys får jag släppa det.

Någon som vet hur man kan lägga upp det så att min läkare inte tror att jag är ute efter massa starka mediciner bara?
Tar inget annat förutom receptfritt och astmamediciner.

Har du testat mirtazapin, seroquel eller saroten? De brukar hjälpa med sömnen.

Problemet med både benzo och benzoanaloger är att 95% av alla som brukar dem får tolerans, i början om du lägger till halcion till stilnocten kommer du förmodligen sova riktigt bra.
Men efter ett par veckor så byggs toleransen upp, vilket antingen resulterar i att nätter utan någon form av medicin blir ett rent helvete, dosökning hjälper tillfälligt men efter en tid så funkar medicinerna sämre igen och den onda spiralen fortsätter.

Har du testat att kombinera theralen och stilnoct?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback