Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-13, 03:19
  #13
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Som Lemmy sa till sin son "Ta inte kokain, ta amfetamin istället för det är mycket bättre"
Citera
2015-01-13, 06:34
  #14
Medlem
rajrajmfs avatar
Jag förstår inte varför man ska hålla på och jämföra kokain med amfetamin hela tiden?
För mig är skillnaden mellan de båda rusen mer slående, än de få likheterna som finns.


För att svara på frågan: Tjack
Citera
2015-03-09, 08:42
  #15
Medlem
Pissrannans avatar
Tjack är bättre än koks men om man vill festa en kväll och sedan kunna gå och lägga sig när festen är över så är "ladd" att föredra och kan vara skönt ibland. Ruset på tjack är roligare än koks. Man blir social, glad och skärpt samt att sitta på småtimmarna en hel natt ända in på morgonkvisten och diskutera olika saker i timtal utan att tröttna är något jag gillar med tjack. Cola ger inte mig så mycket och jag tycker helt enkelt inte att det är värt pengarna men tanke på vad man får ut av det.
Citera
2015-03-11, 11:06
  #16
Medlem
Jag föredrar definitivt Tjack före ladd.. :P
Citera
2015-03-11, 12:07
  #17
Medlem
BenAsslicks avatar
Tjack är roligare, men då måste man ju bränna två dar åtminstonde, ladd är skönare för enkvälls-partaj.
Citera
2015-03-11, 14:42
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Tjack är roligare, men då måste man ju bränna två dar åtminstonde, ladd är skönare för enkvälls-partaj.


Sant! haha dagarna flyger förbi.. haha
vill man sova på kvällsqvisten.. så är ladd definitivt bättre :P
Citera
2015-03-11, 15:39
  #19
Medlem
Parkours avatar
Beror på situation... Får man tag på bra ladd... (Vilket åtminstone för mig är sällan)
Så är det svårslaget... Går verkligen på några sekunder innan det smäller till..

Tjack tar lite längre tid och sitter i länge. Man glömmer nästan bort att man är hög.
Eftersom ladd-ruset går ner rätt fort så blir du påmind om effekten varje gång du tar en näsa!
Citera
2015-10-10, 02:12
  #20
Medlem
ludwaisters avatar
Ladd alla dagar framför tjack. Dyrt? Ja men tjack är smutsigt och sitter i lång efter man vill somna. Om man vet var man hittar bra ladd (i Malmö) så är det lätt värt det. Tjack är för hipsters och fattiga knarkare.
Citera
2015-10-10, 12:42
  #21
Medlem
Brb-Toas avatar
Helt klart tjack! Det är bäst när man varit igång i några dagar och fortfarande mår toppen. Att man blir förvirrad/flanig tillhör ruset.

Att man inte behöver fylla på så ofta är ju också en jävla fördel.
Citera
2015-10-10, 23:27
  #22
Medlem
Tjack över koks. Yesssir.
Citera
2018-11-28, 20:58
  #23
Medlem
Shoo jag vet att det typ inte har med saken att göra, men jag diggar tjack och min polare är lite mer för ladd. Han tar det inte så ofta, men jag är lite nyfiken på om ladd faktiskt är farligare? Har hört att ladd lättare ger blodpropp och sånt skit, och att man lättare tar överdos med tanke på det korta ruset. Tankar? Finns det något mer som gör ladd farligare?
Citera
2018-11-28, 22:05
  #24
Medlem
Flusons avatar
Jag håller med tråkskaparen. Visst, har tagit både bra och dåligt ladd, och jag älskar det! Missförtro mig inte Men inget slår när man öppnar en påse tjack som stinker dunder, och ruset är det ju det bästa men det handlar mycket om ritualen att inta själva tjacket

Nej, det blir tjacket om det är bra. Då jävlar blir det fart i en.
__________________
Senast redigerad av Fluson 2018-11-28 kl. 22:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback